نمایندۀ تهران دربارۀ «جنگل پرتقال» چه گفت؟

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی معتقد است: «جنگل پرتقال» از منظر پرداختن به تنوع اقلیمی فیلمی حائز اهمیت است.

به گزارش ایرنا، سمیه رفیعی بعد از تماشای فیلم سینمایی «جنگل پرتقال» در خانه رسانه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: این فیلم به لحاظ ساخت فیلم قابل تاملی است. همچنین از نظر انتخاب لوکیشن، بهره گیری از مناظر طبیعی از نکات جالب توجه این اثر است.

این فعال و سیاست‌پژوه حوزه‌ محیط زیست افزود: یک نکته مهم مورد اشاره در «جنگل پرتقال» این است که افراد باید مسوولیت اعمال خود را بپذیرند و این فیلم به درستی بر چنین موضوعی دست گذاشته است؛ اینکه افراد باید تبعات اعمال و عملکرد خود را بپذیرند و با آن مواجه شوند.

رفیعی درباره اهمیت خارج شدن و تمرکززدایی فیلم‌های فارابی از پایتخت و برخورداری از تنوع اقلیمی در این آثار گفت: این که فیلم‌ها با توجه به برخورداری کشورمان از تنوع اقلیمی در این دوره جشنواره، از لوکیشن های محدود خارج شده اند، بسیار خوب است. ای کاش به این موضوع بیشتر فکر شود.

به عقیده وی، «جنگل پرتقال» از این نظر فیلمی حائز اهمیت است، چراکه کلیت داستان فیلم در شهر تنکابن می‌گذرد و به نقاطی دیدنی در این شهر در طول داستان فیلم اشاره می‌شود؛ مناطقی که از مناظر طبیعی است و امیدوارم که در سایر آثار نیز این روند ادامه دار باشد.

وی گفت: به نظرم با توجه به تنوع اقلیمی که در کشور داریم، سال‌ها می‌توان فیلم‌هایی در جغرافیای غیر از پایتخت تولید کرد.

«جنگل پرتقال» به تهیه کنندگی رسول صدرعاملی از تولیدات باشگاه فیلم اولی‌های بنیاد سینمایی فارابی تا ۲۲ بهمن در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نمایش داده شد.

دیدگاهتان را بنویسید