اختصاصی-از سریال «بازنده» علیرضا کمالی چه می‌دانیم؟ 

سینمای خانگی: «بازنده» نام جدیدترین محصول «فیلیمو» سریالی جنایی-معمایی است که پخش آن در آخرین جمعه تابستان آغاز خواهد شد. و دیروز با حضور بازیگران و عوامل در اکران خصوصی برای خبرنگاران به نمایش درآمد. 

«تو میدونی پدری که جلوی در غسالخونه منتظر جنازه بچشو تحویل بگیره هزار بار میمیره و زنده میشه؟» 

شاید همین دیالوگ تلخی و تاریکی سریال جدید علیرضا کمالی را به ذهن متبادر سازد؛ یک سریال پلیسی که با قتل یک کودک آغاز می‌شود. روز گذشته ۲۶ شهریور ۱۴۰۳، اکران خصوصی سریال «بازنده» جدیدترین محصول شبکه نمایش خانگی به کارگردانی امین حسین‌پور و تهیه‌کنندگی احسان ظلی‌پور با حضور عوامل و اصحاب رسانه برگزار شد. در این مراسم دو قسمت ابتدایی این سریال اکران شد و مورد استقبال اصحاب رسانه قرار گرفت. 

سریالی که در ژانر جنایی تولید شده و داستانی از یک خانواده ایرانی را به نمایش می‌گذارد. پیش از این، فیلم‌ و سریال‌های جنایی و پلیسی در ایران بسیار پرطرفدار بوده‌اند، از این رو گمان می‌رود که این سریال نیز یکی از پرمخاطب‌ترین تولیدات شبکه نمایش خانگی شود.  

علیرضا کمالی، صدف اسپهبدی، احسان ظلی‌پور، نیما شعبان‌نژاد و پردیس پورعابدینی ازجمله بازیگران نام‌آشنای این سریال هستند که شب گذشته روی فرش قرمز حضور داشتند و در این سریال نقش‌آفرینی می‌کنند. 

علیرضا کمالی که در «پوست شیر»، آخرین سریال خود مورد توجه زیاد مخاطبان قرار گرفت، این بار نیز در یک نقش جذاب دیگر ظاهر شده و از همان قسمت اول مشخص است که این بازیگر توانسته نقشش را تمام و کمال برای خود کند و مخاطبان را با خود همراه سازد. 

باتوجه به اینکه سریال «بازنده» فضایی رازآلود دارد، بازی صابر ابر و سارا بهرامی نیز تاثیر این فضا را در ذهن مخاطب بیشتر می‌کند. شکل کارگردانی، میزانسن و دکوپاژ این سریال، به‌صورت خودآگاهانه یا ناآگاهانه در برخی لحظات وام‌دار یا یادآور فضای فیلم‌ها و سریال‌های جنایی در سینمای جهان و حتی ایران است که درنهایت این فضا باعث افزایش جذابیت موضوع شده است. 

به نظر می‌رسد امین حسین‌پور نویسنده و کارگردان جوان این سریال، با ایده‌ای جدید، بازیگرانش را به درستی انتخاب کرده و درمقابل همدیگر گذاشته است. تقابلی که به زودی اتفاقات جذابی را رقم خواهد زد. 

احسان ظلی‌پور تهیه‌کننده، آرش رمضانی مدیر فیلمبرداری، سیاوش کردجان تدوین‌گر، حسین ابوالصدق طراحی و ترکیب صدا، مارال جیرانی طراح لباس، امین حسین‌پور طراح صحنه، پوریا زمانی مدیر تولید، پیام آزادی آهنگساز، محمود کاشانی مدیر صدابرداری، مهدی صیاد طراح چهره‌پردازی، علی مردانه سرپرست گروه کارگردانی، رضا مسعودی دستیار کارگردان، فائزه فرزام منشی صحنه، کامیار شفیع‌پور طراح جلوه‌های بصری، مجید حیدری سرپرست جلوه‌های ویژه میدانی و محمدمهدی دل خواسته عکاس، ازجمله دیگر عوامل این سریال هستند.

دیدگاهتان را بنویسید