نماد سایت پایگاه خبری سینمای خانگی

رسانه سینمای خانگی- اهمیت جشنواره‌های منطقه‌ای در معرفی فیلمسازان جوان

بهنام اسداللهی کارگردان فیلم‌کوتاه داستانی «خوش خط» که در شصت و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان مشگین شهر-ساوالان شرکت داشت، گفت: جشنواره‌های منطقه‌ای پله ای‌ برای دیده شدن آثار شهرستان‌ها است و فرصت حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران را هم فراهم می‌کند.

به گزارش سینمای خانگی، بهنام اسداللهی کارگردان فیلم‌کوتاه داستانی «خوش خط» که در شصت و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان مشگین شهر-ساوالان شرکت داشت، درباره این اثر توضیح داد: این فیلم در ژانر دفاع مقدس در یک فضای روستایی ساخته شده است، ۱۵ روز پیش تولید و دو روز تولید و یک ماه پس تولید داشت و روایتگر زندگی زنان روستایی استان اردبیل است که پشت جبهه‌های نبرد از مردان حمایت کردند.

وی افزود: گروهی از این زنان با کارهای ساده‌ای نظیر پخت نان و حتی دعا کردن و… به هر نحوی حامی دفاع مقدس بودند و دعاگویی زنان روستایی برای رزمندگان مضمون اصلی فیلم‌«خوش‌خط» را دربرمی‌گیرد.

میرزایی‌فر افزود: در «خوش خط» داستان از نامه‌ای شروع می‌شود که به دست یکی از روستاییان می‌رسد. جشنواره منطقه‌ای ساوالان اولین نمایش فرصت فیلم من در یک جشنواره بود.

وی درباره اهمیت و ضرورت برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای بیان کرد: نمایش فیلم‌های کوتاه حتی بدون فضای رقابتی به خودی خود اتفاق مثبتی است. همین که فیلم‌ها رنگ پرده می بینند برایشان نوعی جایزه است. این سومین بار است که در جشنواره‌های منطقه‌ای حضور داشتم و قبلا در جشنواره شبدیز و بار دیگر در همین مشگین شهر شرکت کرده بودم. تاثیر این جشنواره‌ها تبادل اطلاعات هنری میان فیلمسازان با هم‌ است، وقتی فیلم‌ها را می‌بینم بر من تاثیر می‌گذارد و گفت و گوهای بین فیلمسازان برای من همیشه مثبت و‌ موثر بوده است. از سویی دیگر جشنواره‌های منطقه‌ای پله ای‌ برای دیده شدن آثار شهرستان‌ها است و فرصت حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران را هم فراهم می‌کند.

وی درباره دشواری فیلمسازی در شهرستان‌ها عنوان کرد: تجهیزات، بودجه کم یا دسترسی به عوامل حرفه‌ای شرایط فیلمسازی در‌ شهرستان‌ها‌ را سخت می‌کند. به ویژه در گونه‌ای مثل دفاع مقدس که به راحتی نمی‌توان یک صحنه از جبهه را طراحی و بازسازی کرد البته مزایای خود را هم دارد.

شصت و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان مشگین‌شهر-ساوالان ۲ تا ۵ بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد.

خروج از نسخه موبایل