اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت در پهنه خلیج‌فارس برگزار می‌شود

دبیر هفدهمین جشنواره  فیلم مقاومت از برگزاری اختتامیه این رویداد بین‌المللی در  پهنه خلیج فارس خبر داد و گفت: رویکرد جشنواره داری ما باید از جنس همان رویداد باشد. از صنعت سینمای مقاومت می‌توان به عنوان رقیب گفتمان غالب سینمای نام برد.

به گزارش سینمای خانگی به نقل از سینمایی ایرنا، جلال غفاری قدیر صبح روز پنجشنبه – ۲۴ آذرماه- در نشست رسانه‌ای هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت که در موسسه شهید آوینی برگزار شد، اظهار داشت: از صنعت سینمای مقاومت می‌توان به عنوان رقیب گفتمان غالب سینمای نام برد.

وی اظهار داشت: تلقی ما این است که رویداد سازی و خبر جشنواره فیلم مقاومت هم باید از جنس گفتمان مقاومت باشد.

دبیر هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت ادامه داد: ما یک چالش جدی داشتیم که مقاومت را به سوژه یا موضوع سیاسی تقلیل می‌دهیم درحالی که تقلیل آن به دفاع مقدس یا مقابله با داعش جفا در حق مقاومت است.

غفاری گفت: مقاومت یک کلان گفتمان است و انسان فطری مقاومت جوست و خداوند خواسته که انسان این گونه آفریده شده است.

وی درباره گفتمان مقاومت اظهار داشت: یکی از جلوه های کلام رهبری در سال‌های اخیر تفسیر گفتمان مقاومت و تفاسیری چون اقتصاد مقاومتی است.

دبیر هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت گفت: جشنواره مقاومت باید به گونه ای رقم بخورد که فیلمسازی گام دوم انقلاب اسلامی وارد عرصه شوند.

غفاری همچنین افزود: در جشنواره امسال حمایت های ویژه تولیدی خواهیم داشت. باید جنبه جشنواره صرفا مسابقه نباشد و همراه با جریان فیلمسازی باشد.

این مدیر فرهنگی در ادامه گفت: با تدبیری که به عمل آمده هفته‌های فیلم مقاومت در ۱۷ کشور جهان برگزار و آثار برتر در این کشورها به نمایش در می آید.

جشنواره فیلم مقاومت از سال ۶۲ آغاز به کار کرده و امسال هفدهمین دوره آن برگزار خواهد شد. این جشنواره تا ۱۱ دوره با نام دفاع مقدس نامگذاری شده بود و از سال ۸۹ نام آن به جشنواره مقاومت تغییر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید