پایگاه خبری سینمای خانگی
سامانه جامع اخبار، آثار، اشخاص، و نهادهای فیلم و سینمای ایران و جهان

  • خوش آمدیدپایگاه خبری سینمای خانگی
  • خبرهاگنجینه خبرهای منتشر شده در پایگاه خبری سینمای خانگی
  • پیشنهاد ماسردبیر برای مطالعه پیشنهاد می دهد
  • یادداشت سردبیرمطالب و نوشته های سردبیر یا مدیرمسئول پایگاه خبری سینمای خانگی
  • سایه روشنمطالب و نوشته های سردبیر یا مدیرمسئول پایگاه خبری سینمای خانگی
  • سینمای ایرانخبرها و مطالب مربوط به سینمای ایران
  • سینمای جهانخبرها و مطالب مربوط به سینمای جهان
  • تلویزیونخبرها و مطالب مربوط به تلویزیون
  • فیلم کوتاهخبرها و مطالب مربوط به فیلم های کوتاه
  • شبکه خانگیخبرها و مطالب مربوط به شبکه نمایش خانگی
  • مجامعخبرها و مطالب مربوط به جشنواره ها، مجامع، نشست ها و سایر مجامع
  • استان هاخبرها و مطالب مرتبط با موضوعات پایگاه خبری سینمای خانگی در سایر استان ها
  • سایر هنرهاخبرها و مطالب مربوط به سایر هنرها اعم از نمایش، موسیقی، مجسمه سازی، و…
  • هشلهف!طنزهای میرزاننویس که خودش میگوید هشلهف است!
  • ویژه ماخبرها و مطالب مربوط به پایگاه خبری سینمای خانگی
  • تماس با ماتماس با مدیران و مسئولان پایگاه خبری سینمای خانگی
  • سینمای ایران در گرداب ناکارآمدی؛ شایسته‌سالاری یا تحول؟

    سینمای ایران در گرداب ناکارآمدی؛ شایسته‌سالاری یا تحول؟

  • سینمای ملی در حاشیه؛ علل انحراف سینما از زبان پژمان کریمی

    سینمای ملی در حاشیه؛ علل انحراف سینما از زبان پژمان کریمی

  • خبرها

    تاریخ «دفاع مقدس» اقیانوسی از ناگفته‌هاست و وظیفه ما حفظ ارتباط نسل جدید با این تاریخ است

  • خبرها

    توصیه‌های مخبر به افزایش بصیرت، وحدت و باور به توان داخلی

  • خبرها

    « دوبله» باید یک سر و شکل درستی بگیرد/ در «دوبله» هزاران گروه داریم

  • خبرها

    «گل‌های کاغذی» به جشنواره‌ای در ایتالیا می‌رود

  • خبرها

    پخش زنده برنامه چرخ از خوزستان به مناسبت پویش ملی «ایران جان»

  • خبرها

    فیلم ساختن یعنی مواجهه با بحران

  • خبرها

    درگذشت کمال الدین شفیعی

  • خبرها

    برگزاری جشن «عروسی خوبان» در رادیو

  • خبرها

    ۱ عنوان فیلم بلند به همراه ۵ عنوان فیلم کوتاه ساخته می‌شوند

  • خبرها

    اهالی تئاتر مشهد جشن گرفتند +فیلم

  • تاریخ «دفاع مقدس» اقیانوسی از ناگفته‌هاست و وظیفه ما حفظ ارتباط نسل جدید با این تاریخ است

    تاریخ «دفاع مقدس» اقیانوسی از ناگفته‌هاست و وظیفه ما حفظ ارتباط نسل جدید با این تاریخ است

  • توصیه‌های مخبر به افزایش بصیرت، وحدت و باور به توان داخلی

    توصیه‌های مخبر به افزایش بصیرت، وحدت و باور به توان داخلی

  • « دوبله» باید یک سر و شکل درستی بگیرد/ در «دوبله» هزاران گروه داریم

    « دوبله» باید یک سر و شکل درستی بگیرد/ در «دوبله» هزاران گروه داریم

  • «گل‌های کاغذی» به جشنواره‌ای در ایتالیا می‌رود

    «گل‌های کاغذی» به جشنواره‌ای در ایتالیا می‌رود

  • پخش زنده برنامه چرخ از خوزستان به مناسبت پویش ملی «ایران جان»

    پخش زنده برنامه چرخ از خوزستان به مناسبت پویش ملی «ایران جان»


گنجینه اخبار
  • تاریخ «دفاع مقدس» اقیانوسی از ناگفته‌هاست و وظیفه ما حفظ ارتباط نسل جدید با این تاریخ است
  • توصیه‌های مخبر به افزایش بصیرت، وحدت و باور به توان داخلی
  • « دوبله» باید یک سر و شکل درستی بگیرد/ در «دوبله» هزاران گروه داریم
  • «گل‌های کاغذی» به جشنواره‌ای در ایتالیا می‌رود
  • پخش زنده برنامه چرخ از خوزستان به مناسبت پویش ملی «ایران جان»
  • فیلم ساختن یعنی مواجهه با بحران
  • درگذشت کمال الدین شفیعی
  • برگزاری جشن «عروسی خوبان» در رادیو
  • ۱ عنوان فیلم بلند به همراه ۵ عنوان فیلم کوتاه ساخته می‌شوند
  • اهالی تئاتر مشهد جشن گرفتند +فیلم
  • شش فیلم سینمایی پروانه نمایش گرفتند
  • غول‌کُشی به سبک کن ۲۰۲۵
  • درسی که «مدیران و مسئولان فرهنگی‌هنری کشور» باید از «جشنواره فیلم کن» بیاموزند
  • نمایش فیلم اعدام طیب‌ حاج‌رضایی در روستای محل تولدش در شهرستان آوج استان قزوین نمایش داده شد.
  • نگاهی به برنامه‌های متنوع از قاب صدا و سیما
  • خرمشهر نماد مقاومت و پیروزی است
  • راهیابی ۳ فیلم کوتاه ایرانی در جشنواره انگلیس
  • دیوارنگاره میدان انقلاب: «هشدار! داریم پیر می‌شویم»
  • معرفی ویژه برنامه‌های رادیویی شهادت امام محمد تقی (ع)
  • نشست هم‌اندیشی مدیریت شهری با هنرمندان برگزار شد/ ایجاد ظرفیت‌هایی برای توسعه هنر با افتتاح پردیس تئاتر ایران‌شهر
  • نگاهی به برنامه‌های رادیو صبا
  • افتخاری تازه برای انیمیشن ایرانی در ایتالیا و انگلستان
  • صدور پروانه‌های غیرسینمایی و چند خبر دیگر
  • مردم خوزستان «اسفند» را ایستاده تماشا کردند
  • اجرای پویش ملی «کارت عروسی» در شبکه دو
  • نمایش «گل‌های کاغذی» در ایتالیا/ دریافت جایزه بهترین طراحی لباس از انگلستان
  • ۶ فیلم سینمایی پروانه نمایش گرفتند
  • روایت جذاب، مستند و اقناع‌کننده از دفاع مقدس، نیاز امروز جنگ روایت‌هاست
  • سینمای ایران در گرداب ناکارآمدی؛ شایسته‌سالاری یا تحول؟
  • اولین جلسه هیئت مدیره جدید «انجمن عکاسان خانه تئاتر» برگزار شد
  • «هزارنوا» با صدای سازهای زهی آغاز به‌کار می‌کند/ بزرگداشت ارسلان کامکار در نخستین برنامه
  • «ویرگول» در صحنه آبی روی صحنه می‌رود
  • تولد یک ارکستر در هفتمین طرز تازه / جوانان میترا در تالار رودکی درخشیدند
  • هشدار نارنجی هوا، کنسرت علیرضا قربانی را به تعویق انداخت
  • آزادی محکوم پرونده مرگ یک سینماگر
  • درخشش عکاسان تاکستانی در ششمین جشنواره ملی عکس زعفران ایران
  • هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به کار خود پایان داد/ معرفی برگزیدگان
  • عده‌ای از «دستیاران کارگردان» تبدیل شده‌اند به «پدرخوانده‌های» پشت‌پرده‌ی «سینما»/ وجود یک «ساختار پنهان» در تصمیم‌سازی‌های کلان «سینما»
یادداشت سردبیر
  • استاد فرهیخته، جلیل عرفان منش به دیار حق شتافت

    خبر درگذشت استاد فرزانه دکتر جلیل عرفان‌منش، چون موجی از حزن و اندوه، دل‌های دوستداران فرهنگ و هنر این سرزمین را درنوردید. شیرازیِ دلباخته‌ای که عشق به امام رضا(ع) در جانش ریشه دوانده بود و اینک به آرزوی دیرین خود رسیده و در جوار حضرت احمدبن موسی(ع) آرام گرفته است.

    استادی که عمری را در مسیر دانش و هنر گام نهاد، از کلاس‌های ادبیات نمایشی دانشگاه سوره شیراز،  تا مدیریت شبکه دو سیما، از پژوهش‌های عمیق تاریخی، تا نگارش فیلمنامه‌های ماندگار؛ قلمش در کتاب‌هایی چون «همگام با امام رضا(ع)» و «کوروش و بازیابی هویت ملی» به تاریخ و فرهنگ ایران و اسلام جان بخشید. دستش در آثاری مانند «روز موعود» و «مسافر زمان» و… روایتگر حماسه‌ها و ایمان بود. قلبش همیشه با هنر انقلابی و متعهد می‌تپید.

    پایگاه خبری سینمای خانگی، این ضایعه‌ی بزرگ را به مسئولان، هنرمندان، و سینماگران کشور به ویژه به خانواده‌ی محترم ایشان، شاگردان وفادارش و همه‌ی دلباختگان فرهنگ ناب ایرانی اسلامی تسلیت عرض می‌کند. باشد که راه پربرکتش همواره پررهرو، و یادش گرامی و روحش با اولیای الهی محشور باد.

سینمای ایران
  • سینمای ایران در گرداب ناکارآمدی؛ شایسته‌سالاری یا تحول؟
  • سینمای ملی در حاشیه؛ علل انحراف سینما از زبان پژمان کریمی
  • نشست خبری ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «رسام»
  • دکتر رمضانی: سینمای ایران فطری‌تر شود، جهانی‌تر می درخشد
  • ضرورت پوست‌اندازی در سینمای دفاع مقدس
  • سینمای ایران در چنگال ابتذال؛ هشدار یک پیشکسوت!
  • رهایی سینما از سیاست؛ جنجالی با یک منتقد سرسخت
  • نقد ساختار سینمای ایران و راهکارهای تحول
  • استاد فرهیخته، جلیل عرفان منش به دیار حق شتافت
  • سینمای ایران در کشاکش گیشه و رسالت فرهنگی؛ در گفتگو با ابراهیم اصغری
فیلم کوتاه
  • نشست خبری ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «رسام»
  • دکتر رمضانی: سینمای ایران فطری‌تر شود، جهانی‌تر می درخشد
  • تبیین نظریه مقاومت هدف جشنواره رسام
  • رونمایی از پوستر ششمین جشنواره «رسام»
  • «فیلم ۱۰۰»، رامبد جوان، خردمندان، و دیگران
استان ها
  • نشست خبری ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «رسام»
  • تبیین نظریه مقاومت هدف جشنواره رسام
  • استاد فرهیخته، جلیل عرفان منش به دیار حق شتافت
  • صدا و سیمای جمهوری اسلامی در عمل هم باید صداوسیمای جمهوری اسلامی باشد
  • همت مردم خونگرم «بندرعباس» و همراهی‌شان در ساخت سریال «سلمان فارسی» در خاطراتمان می‌درخشد
  • انتشار فراخوان نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم آوای صلح
  • اهالی فرهنگ و هنر کنار خانواده‌های آسیب‌دیده بندرعباس ایستاده‌اند
  • اکران‌ سیار برای سینمای ایران ۲۰ میلیارد درآمد داشت
  • جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان تبریز؛هیأت انتخاب و داوری و آثار راه‌یافته بخش عکس جشنواره «سهند» معرفی شدند
پیشنهاد ما
  • سینمای ایران در گرداب ناکارآمدی؛ شایسته‌سالاری یا تحول؟
  • سینمای ملی در حاشیه؛ علل انحراف سینما از زبان پژمان کریمی
  • دکتر رمضانی: سینمای ایران فطری‌تر شود، جهانی‌تر می درخشد
  • ضرورت پوست‌اندازی در سینمای دفاع مقدس
  • سینمای ایران در چنگال ابتذال؛ هشدار یک پیشکسوت!
  • رهایی سینما از سیاست؛ جنجالی با یک منتقد سرسخت
  • نقد ساختار سینمای ایران و راهکارهای تحول
  • استاد فرهیخته، جلیل عرفان منش به دیار حق شتافت
  • سینمای ایران در کشاکش گیشه و رسالت فرهنگی؛ در گفتگو با ابراهیم اصغری
  • خسرو شکیبایی‌ها و ملاقلی‌پورها باز هم پیدا می شوند؟
  • کارگردان سینما و تلویزیون: سینمای فکور در آستانه انقراض؟
  • سینما در محاصره اندیشه‌های سطحی؛ بازگشت به شکوه؟
  • از بحران‌های سینمای ایران تا راهکارهای نجات
  • نقد بی‌پروا به سینمای ایران: اقتصاد بیمار به جان هنر افتاده است
  • در جستجوی راهکار ارتقای آثار تلویزیونی و سینمایی در گفتگو با سید حمید طباطبایی
  • نگاهی به «کورالاین»؛ نمایشی سرشار از شور و شکوه!
سایه / روشن

نوشتــه ی مهمــان

  • بیژن همدرسی: کن؛ جشن سینما یا تریبون سیاست، تحلیلی بر نخل طلایی ۲۰۲۵ جعفر پناهی



    اعطای نخل طلایی جشنواره کن ۲۰۲۵ به جعفر پناهی، صرف‌نظر از کیفیت فنی یا هنری فیلم او، بار دیگر نگاه‌ها را به ماهیت متحول‌شده این جشنواره معطوف کرد؛ جشنواره‌ای که روزگاری با هدف پاسداشت سینمای مؤلف و زیبایی‌شناسی ناب سینمایی آغاز شد، اما امروز بیش از هر زمان دیگر، درگیر ملاحظات رسانه‌ای، نشانه‌گذاری‌های سیاسی و مناسبات بین‌المللی شده است.

    جعفر پناهی، فیلمسازی است که در بستر همین نظام فرهنگی ایران رشد کرد و در دوران طلایی سینمای اجتماعی ایران، نام خود را تثبیت نمود. او با آثار اولیه‌اش چون «بادکنک سفید» و «دایره»، هم در داخل مورد توجه بود و هم در جشنواره‌های خارجی ستایش شد. اما در ادامه، روندی شکل گرفت که پناهی را از یک فیلمساز منتقد اجتماعی، به چهره‌ای بدل کرد که حالا بیشتر در قاب سیاسی رسانه‌ها دیده می‌شود تا صرفاً قاب دوربین.

    در همین مسیر، جشنواره کن نیز تغییر کرد. این جشنواره که در دهه‌های پیشین بیشتر دغدغه‌اش کشف استعدادهای هنری، نوآوری‌های بصری و زبان سینمایی بود، از اواخر دهه ۹۰ میلادی به تدریج در برابر فشارهای جهانی، موج‌های رسانه‌ای و انتظارات نهادهای فرهنگی-سیاسی غربی، مواضعی گرفت که رفته‌رفته آن را از یک رویداد صرفاً هنری به یک فضای سیاست‌زده فرهنگی بدل کرد.

    در چنین فضایی، فیلم پناهی -که ویژگی‌های هنری هم دارد- نه به خاطر برتری فنی، بلکه به خاطر روایت رسانه‌ای فیلم هایش، اهمیت یافت است. در اوج انتقاداتی که منتقدان خارجی به فیلم پناهی داشتند ، متولیان جشنواره کن با اهدای نخل طلایی به او، عملاً یک موضع‌گیری انجام داد؛ موضعی که با انتخاب ژولیت بینوش به عنوان رئیس هیأت داوران و کیت بلانشت به‌عنوان ارائه‌دهنده جایزه، از پیش طراحی‌شده و هماهنگ به‌نظر می‌رسد.

    مسأله اصلی اما این است: آیا جشنواره‌ای که در ظاهر، استقلال هنری و بی‌طرفی فرهنگی را تبلیغ می‌کند، مجاز است به چنین ملاحظات سیاسی تن دهد؟ آیا این همان معیار دوگانه‌ای نیست که گاه فیلمسازانی از کشورهای دیگر را با برچسب «غیرسیاسی» از صحنه حذف می‌کند و گاه دیگر، فیلم‌هایی متوسط را به خاطر جنبه‌های نمادین‌شان به اوج می‌برد؟

    واقعیت این است که جشنواره کن دیگر یک صِرف «جشن هنر» نیست. این پلتفرم سال‌هاست تحت تأثیر موج‌های ژئوپلیتیک، موازنه‌های فرهنگی و سیاست رسانه‌ای غرب قرار گرفته است. و نخل طلایی ۲۰۲۵ هم در این روند قابل تفسیر است: جایزه‌ای نه لزوماً برای بهترین فیلم، بلکه برای نمادسازی، برای پیامی که فراتر از پرده سینما، در محافل دیپلماتیک و رسانه‌ای بازتاب می‌یابد.

دسته ها

  • استان ها (110)
  • پیشنهاد سردبیر (77)
  • تلویزیون (29)
  • خبرها (5,202)
  • دسته‌بندی نشده (62)
  • سایر هنرها (5)
  • سایه روشن (7)
  • سینما (2,051)
  • سینمای جهان (15)
  • شبکه خانگی (63)
  • فیلم کوتاه (799)
  • مجامع (1,442)
  • هشلهف (4)
  • ویدئونما (4)
  • ویژه ما (4)
  • یادداشت سردبیر (6)
شبکه خانگی
  • دکتر رمضانی: سینمای ایران فطری‌تر شود، جهانی‌تر می درخشد
  • کارگردان سینما و تلویزیون: سینمای فکور در آستانه انقراض؟
  • سینما در محاصره اندیشه‌های سطحی؛ بازگشت به شکوه؟
  • از بحران‌های سینمای ایران تا راهکارهای نجات
  • نقد بی‌پروا به سینمای ایران: اقتصاد بیمار به جان هنر افتاده است
  • در جستجوی راهکار ارتقای آثار تلویزیونی و سینمایی در گفتگو با سید حمید طباطبایی
  • سریال های تازه در شبکه نمایش خانگی
  • پژمان بازغی مهمان پلتفرم رسانه تصویری «آن» می‌شود/ تقدیم بخشی ویژه به قربانیان بندرعباس
  • «کنکل» پنجشنبه به شبکه نمایش خانگی می‌آید/ رونمایی از پوستر
  • بزودی پخش اولین سریال هرشبی شبکه نمایش خانگی آغاز می شود
هشلهف نامه
  • رسانه سینمای خانگی – هشلهف چهارم – زبان سلبریتی جماعت
  • هشلهف سوم؛ بازم کارخرابی مدیرمسئول!
  • هشلهف 2 – دوم که نه، اوّل
  • هشلهف 1: پرستیژ لجبازی
مجامع و جشنواره ها
  • نشست خبری ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «رسام»
  • دکتر رمضانی: سینمای ایران فطری‌تر شود، جهانی‌تر می درخشد
  • ضرورت پوست‌اندازی در سینمای دفاع مقدس
  • تبیین نظریه مقاومت هدف جشنواره رسام
  • نقد بی‌پروا به سینمای ایران: اقتصاد بیمار به جان هنر افتاده است
  • سینماگران ایده های خود را به جشنواره مقاومت بدهند
  • صدا و سیما از جشنواره بین‌المللی فیلم رسام حمایت می کند
  • رونمایی از پوستر ششمین جشنواره «رسام»
سینمای جهان
  • دکتر رمضانی: سینمای ایران فطری‌تر شود، جهانی‌تر می درخشد
  • زندان سینما
  • طرح تعرفه سینمایی ترامپ؟
  • فلورنس پیو از فصل جدید یلنا بلووا در «انتقام‌جویان: روز رستاخیز» پرده برداشت
  • ملاقات نمادین جیسون آیزاکس با “نوه داستانی” اش در دنیای جادوگری
  • چرا فیگارو تکذیبیه اصغر فرهادی را منتشر نکرده است؟
  • در میان ستاره‌های فرانسوی، اصغر فرهادی در فیلم جدیدش به حمله باتاکلان می‌پردازد
  • رئیس هیات داوران جشنواره ونیز مشخص شد
  • تمدید مسئولیت مدیر هنری جشنواره لوکارنو تا 2027
ویژه سینمای خانگی
  • چرا از پایگاه خبری سینمای خانگی حمایت کنیم؟
  • فراخوان همکاری 《سینمای خانگی》
  • اطلاعیه دعوت به همکاری در «سینمای خانگی»
  • مجوز سینمای خانگی مجددا صادر شد

لینک های مرتبط

مرکز خدمات یاس فیلم

پایگاه خبری، تحلیلی، و اطلاع رسانی هنر، فیلم، و سینما

«رسانه سینمای خانگی»، در قالب پایگاه خبری، دارای مجوز از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که به عنوان سامانه جامع اخبار، نقد، و تحلیل آثار و اشخاص مرتبط با حوزه فیلم و سینمای ایران و جهان فعالیت می نماید. کسب و کار رسانه سینمای خانگی ضمن عضویت در انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی تهران، از طریق مركز توسعه تجارت الكترونیكی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز شناسایی شده و دارای نماد تجارت الكترونیكی می باشد. اطلاعات مربوط به این نماد در اینجا قابل مشاهده است.

  • RSS Feed
  • Instagram
  • LinkedIn
  • X
  • Telegram
  • WhatsApp
  • YouTube
  • Threads
  • Facebook

تماس با ما

  • تلفن: 09125436306
  • نشانی
  • تهران، میدان انقلاب اسلامی، خیابان کارگر شمالی، کوچه شهید طباطبایی، شماره 4
  • cinemayekhanegi@chmail.ir

ساعات تماس

  • شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 5 عصر

مجوزها

logo-samandehi

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به «پایگاه خبری سینمای خانگی» است.

Scroll to Top
به نسخه موبایل بروید