پایگاه خبری سینمای خانگی
سامانه جامع اخبار، آثار، اشخاص، و نهادهای فیلم و سینمای ایران و جهان

  • خوش آمدیدپایگاه خبری سینمای خانگی
  • خبرهاگنجینه خبرهای منتشر شده در پایگاه خبری سینمای خانگی
  • پیشنهاد ماسردبیر برای مطالعه پیشنهاد می دهد
  • یادداشت سردبیرمطالب و نوشته های سردبیر یا مدیرمسئول پایگاه خبری سینمای خانگی
  • سایه روشنمطالب و نوشته های سردبیر یا مدیرمسئول پایگاه خبری سینمای خانگی
  • سینمای ایرانخبرها و مطالب مربوط به سینمای ایران
  • سینمای جهانخبرها و مطالب مربوط به سینمای جهان
  • تلویزیونخبرها و مطالب مربوط به تلویزیون
  • فیلم کوتاهخبرها و مطالب مربوط به فیلم های کوتاه
  • شبکه خانگیخبرها و مطالب مربوط به شبکه نمایش خانگی
  • مجامعخبرها و مطالب مربوط به جشنواره ها، مجامع، نشست ها و سایر مجامع
  • استان هاخبرها و مطالب مرتبط با موضوعات پایگاه خبری سینمای خانگی در سایر استان ها
  • سایر هنرهاخبرها و مطالب مربوط به سایر هنرها اعم از نمایش، موسیقی، مجسمه سازی، و…
  • هشلهف!طنزهای میرزاننویس که خودش میگوید هشلهف است!
  • ویژه ماخبرها و مطالب مربوط به پایگاه خبری سینمای خانگی
  • تماس با ماتماس با مدیران و مسئولان پایگاه خبری سینمای خانگی
  • سینمای ملی در حاشیه؛ علل انحراف سینما از زبان پژمان کریمی

    سینمای ملی در حاشیه؛ علل انحراف سینما از زبان پژمان کریمی

  • دکتر رمضانی: سینمای ایران فطری‌تر شود، جهانی‌تر می درخشد

    دکتر رمضانی: سینمای ایران فطری‌تر شود، جهانی‌تر می درخشد

  • پیشنهاد سردبیر, خبرها, سینما

    سینمای ملی در حاشیه؛ علل انحراف سینما از زبان پژمان کریمی

  • سایه روشن

    سید امین جواهری: ارتباط پژوهش با استحکام طرح و فیلمنامه؟

  • خبرها

    «زیبا صدایم کن» به «هفت» رسید/ بررسی «سینما و موسیقی فیلم»

  • خبرها

    جواد افشار: قهرمانان برگرفته از دل مردم هستند

  • خبرها

    نگاهی به چند برنامه از قاب شبکه‌های سیما

  • خبرها

    «خوشه به دوش» از آزادسازی خرمشهر می‌گوید/ افزایش ثبت نام کارت اهدای عضو با «۱۰۰۱»

  • خبرها

    معرفی نامزد‌های بخش اصلی جشنواره فیلم مقاومت

  • خبرها

    نادره رضایی: موسیقی با زندگی مردم لرستان عجین است

  • خبرها

    ماجرای امیدواری یک دختر بچه؛ به بازیگر کودک اجازه بدهید غریزی بازی کند

  • خبرها

    خبر‌های پشت صحنه دوم خرداد

  • سینمای ملی در حاشیه؛ علل انحراف سینما از زبان پژمان کریمی

    سینمای ملی در حاشیه؛ علل انحراف سینما از زبان پژمان کریمی

  • سید امین جواهری: ارتباط پژوهش با استحکام طرح و فیلمنامه؟

    سید امین جواهری: ارتباط پژوهش با استحکام طرح و فیلمنامه؟

  • «زیبا صدایم کن» به «هفت» رسید/ بررسی «سینما و موسیقی فیلم»

    «زیبا صدایم کن» به «هفت» رسید/ بررسی «سینما و موسیقی فیلم»

  • جواد افشار: قهرمانان برگرفته از دل مردم هستند

    جواد افشار: قهرمانان برگرفته از دل مردم هستند

  • نگاهی به چند برنامه از قاب شبکه‌های سیما

    نگاهی به چند برنامه از قاب شبکه‌های سیما


گنجینه اخبار
  • سینمای ملی در حاشیه؛ علل انحراف سینما از زبان پژمان کریمی
  • سید امین جواهری: ارتباط پژوهش با استحکام طرح و فیلمنامه؟
  • «زیبا صدایم کن» به «هفت» رسید/ بررسی «سینما و موسیقی فیلم»
  • جواد افشار: قهرمانان برگرفته از دل مردم هستند
  • نگاهی به چند برنامه از قاب شبکه‌های سیما
  • «خوشه به دوش» از آزادسازی خرمشهر می‌گوید/ افزایش ثبت نام کارت اهدای عضو با «۱۰۰۱»
  • معرفی نامزد‌های بخش اصلی جشنواره فیلم مقاومت
  • نادره رضایی: موسیقی با زندگی مردم لرستان عجین است
  • ماجرای امیدواری یک دختر بچه؛ به بازیگر کودک اجازه بدهید غریزی بازی کند
  • خبر‌های پشت صحنه دوم خرداد
  • بازتاب نمایش فیلم تازه سعید روستایی در کن
  • دیزنی در فیلم‌های مارولی تجدید نظر کرد؛ «انتقام‌جویان» به تعویق افتاد
  • بازتاب نمایش فیلم ایرانی «زن و بچه» در کن
  • فهرست سریال‌های رایگان خانگی، لاغر شد!
  • نشست خبری ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «رسام»
  • پوستر جشنواره ملی دانشجویی «فیلم کوتاه سایه» رونمایی شد
  • تصاویر؛ بهترین فیلم‌های رزمی چین
  • جشنواره سینمایی برای ترویج مهربانی
  • انتشار فراخوان پویش سرود «خادمِ‌ حرمِ‌ ایران»
  • چالش‌های عاطفی میان یک ایرانی و افغانی در «پاکول»
  • اعلام رسمی تاریخ عرضه سریال «سووشون»
  • دی کاپریو از فیلم دیمین شزل جدا شد تا در خدمت اسکورسیزی باشد
  • پخش چند مستند، فیلم و برنامه از شبکه‌های سیما
  • دی کاپریو از فیلم دیمین شزل جدا شد تا در خدمت اسکورسیزی باشد
  • بازتعریف نقش زن در گفتمان جهانی حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام/هر جلسه همایش شیرخوارگان، یک سنگر از جبهه روایت پیام عاشوراست
  • وضعیت شیرین؛ به بهانه بازپخش سریال «وضعیت سفید»
  • درخشش هنرمندان قزوینی در فیلم کوتاه
  • تلویزیون آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟
  • آخرین وضعیت شورای صنفی نمایش و اکران «سینما متروپل» از زبان رییس سازمان سینمایی
  • مرور یک بدرقه
  • جایزه بزرگ هفته منتقدان کن به فیلم تایلندی رسید
  • یک حضور متفاوت روی فرش قرمز کن
  • فقدان اعتماد در سازمان صدا و سیما ناشی از خطاهای مدیریتی است/ در همه نظام‌های سیاسی دنیا نظارت‌هایی وجود دارد
  • مجوز صادر شده توسط «مراکز سازمان فنی و حرفه‌ای» در زمینه «آموزش موسیقی» ملاک و مستند قانونی برای صدور مجوز انتشار آگهی و تبلیغات این قبیل آموزشگاه‌ها نیست
  • تصویری از زندگی و سلوک شخصیتی « آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم» به تلویزیون می‌آید
  • بیش از هزار و دویست اثر از کشورهای مختلف به دبیرخانه «جشنواره فیلم مقاومت» رسیده/ در حال برنامه‌ریزی برای «تولیدات مشترک» با برخی از این کشورها در «حوزه مقاومت» هستیم!
  • چهارمین روز فیلم مقاومت میزبان رئیس سازمان سینمایی شد
  • جایزه ادبی «شهید سیدعلی اندرزگو» فراخوان خود را تمدید کرد
یادداشت سردبیر
  • استاد فرهیخته، جلیل عرفان منش به دیار حق شتافت

    خبر درگذشت استاد فرزانه دکتر جلیل عرفان‌منش، چون موجی از حزن و اندوه، دل‌های دوستداران فرهنگ و هنر این سرزمین را درنوردید. شیرازیِ دلباخته‌ای که عشق به امام رضا(ع) در جانش ریشه دوانده بود و اینک به آرزوی دیرین خود رسیده و در جوار حضرت احمدبن موسی(ع) آرام گرفته است.

    استادی که عمری را در مسیر دانش و هنر گام نهاد، از کلاس‌های ادبیات نمایشی دانشگاه سوره شیراز،  تا مدیریت شبکه دو سیما، از پژوهش‌های عمیق تاریخی، تا نگارش فیلمنامه‌های ماندگار؛ قلمش در کتاب‌هایی چون «همگام با امام رضا(ع)» و «کوروش و بازیابی هویت ملی» به تاریخ و فرهنگ ایران و اسلام جان بخشید. دستش در آثاری مانند «روز موعود» و «مسافر زمان» و… روایتگر حماسه‌ها و ایمان بود. قلبش همیشه با هنر انقلابی و متعهد می‌تپید.

    پایگاه خبری سینمای خانگی، این ضایعه‌ی بزرگ را به مسئولان، هنرمندان، و سینماگران کشور به ویژه به خانواده‌ی محترم ایشان، شاگردان وفادارش و همه‌ی دلباختگان فرهنگ ناب ایرانی اسلامی تسلیت عرض می‌کند. باشد که راه پربرکتش همواره پررهرو، و یادش گرامی و روحش با اولیای الهی محشور باد.

سینمای ایران
  • سینمای ملی در حاشیه؛ علل انحراف سینما از زبان پژمان کریمی
  • نشست خبری ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «رسام»
  • دکتر رمضانی: سینمای ایران فطری‌تر شود، جهانی‌تر می درخشد
  • ضرورت پوست‌اندازی در سینمای دفاع مقدس
  • سینمای ایران در چنگال ابتذال؛ هشدار یک پیشکسوت!
  • رهایی سینما از سیاست؛ جنجالی با یک منتقد سرسخت
  • نقد ساختار سینمای ایران و راهکارهای تحول
  • استاد فرهیخته، جلیل عرفان منش به دیار حق شتافت
  • سینمای ایران در کشاکش گیشه و رسالت فرهنگی؛ در گفتگو با ابراهیم اصغری
  • خسرو شکیبایی‌ها و ملاقلی‌پورها باز هم پیدا می شوند؟
فیلم کوتاه
  • نشست خبری ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «رسام»
  • دکتر رمضانی: سینمای ایران فطری‌تر شود، جهانی‌تر می درخشد
  • تبیین نظریه مقاومت هدف جشنواره رسام
  • رونمایی از پوستر ششمین جشنواره «رسام»
  • «فیلم ۱۰۰»، رامبد جوان، خردمندان، و دیگران
استان ها
  • نشست خبری ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «رسام»
  • تبیین نظریه مقاومت هدف جشنواره رسام
  • استاد فرهیخته، جلیل عرفان منش به دیار حق شتافت
  • صدا و سیمای جمهوری اسلامی در عمل هم باید صداوسیمای جمهوری اسلامی باشد
  • همت مردم خونگرم «بندرعباس» و همراهی‌شان در ساخت سریال «سلمان فارسی» در خاطراتمان می‌درخشد
  • انتشار فراخوان نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم آوای صلح
  • اهالی فرهنگ و هنر کنار خانواده‌های آسیب‌دیده بندرعباس ایستاده‌اند
  • اکران‌ سیار برای سینمای ایران ۲۰ میلیارد درآمد داشت
  • جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان تبریز؛هیأت انتخاب و داوری و آثار راه‌یافته بخش عکس جشنواره «سهند» معرفی شدند
پیشنهاد ما
  • سینمای ملی در حاشیه؛ علل انحراف سینما از زبان پژمان کریمی
  • دکتر رمضانی: سینمای ایران فطری‌تر شود، جهانی‌تر می درخشد
  • ضرورت پوست‌اندازی در سینمای دفاع مقدس
  • سینمای ایران در چنگال ابتذال؛ هشدار یک پیشکسوت!
  • رهایی سینما از سیاست؛ جنجالی با یک منتقد سرسخت
  • نقد ساختار سینمای ایران و راهکارهای تحول
  • استاد فرهیخته، جلیل عرفان منش به دیار حق شتافت
  • سینمای ایران در کشاکش گیشه و رسالت فرهنگی؛ در گفتگو با ابراهیم اصغری
  • خسرو شکیبایی‌ها و ملاقلی‌پورها باز هم پیدا می شوند؟
  • کارگردان سینما و تلویزیون: سینمای فکور در آستانه انقراض؟
  • سینما در محاصره اندیشه‌های سطحی؛ بازگشت به شکوه؟
  • از بحران‌های سینمای ایران تا راهکارهای نجات
  • نقد بی‌پروا به سینمای ایران: اقتصاد بیمار به جان هنر افتاده است
  • در جستجوی راهکار ارتقای آثار تلویزیونی و سینمایی در گفتگو با سید حمید طباطبایی
  • نگاهی به «کورالاین»؛ نمایشی سرشار از شور و شکوه!
  • اختصاصی- کریمی راد: ساخت آثار عدالت خواهانه می تواند باعث ایجاد امنیت در جامعه شود
سایه / روشن

نوشتــه ی مهمــان

  • سید امین جواهری: ارتباط پژوهش با استحکام طرح و فیلمنامه؟

    ارتباط پژوهش برای قوت واستحکام طرح ایده و سیناپس برای آثار سینمایی چیست؟
    هر فیلم مهم و ماندگاری، پیش از آن‌که با دوربین ساخته شود، با یک جمله، یک موقعیت، یا یک احساس شروع می‌شود همان چیزی که ما به آن سیناپس یا خلاصه طرح می‌گوییم. اما یک سیناپس بدون پژوهش، فقط جرقه‌ ای زیبا، کوتاه و بی‌اساس است همیشه الهام ذهنی کافی نیست. بدون داده‌های واقعی و غنی شده، بدون شناخت بافت اجتماعی، تاریخی و فرهنگی، حتی درخشان‌ترین ایده‌ها در مسیر رشد به سراب بدل می‌شوند.
    پژوهش، همان چیزی‌ست که سیناپس را از خیال به جهان نمودها و باورپذیر می‌آورد. بافت می‌سازد، جهان خلق می‌کند، و تم را به جای شعار، به تجربه بدل می‌سازد. به همین دلیل است که فیلمنامه‌نویسان حرفه‌ای—از سید فیلد تا رابرت مک‌کی—تأکید می‌کنند که راز موفقیت در نوشتن، در فهم عمیق آن چیزی‌ست که پیش از نوشتن باید دانسته شود. پژوهش، همان مهندسیِ زیرساخت داستان است؛ طراحی ستون‌هایی که همه چیز از جمله شخصیت، تضاد، تحول و منطق درونی روایت بر آن اتکا خواهد یافت
    در مدل‌های کلاسیک مانند ساختار سه‌پرده‌ای یا الگوی سفر قهرمان، بدون پژوهش نمی‌توان درامی باورپذیر خلق کرد. و در رویکردهای مدرن‌تر، پژوهش نه فقط پشتوانهٔ محتوا، بلکه تعیین‌کننده‌ی زبان و شکل روایت است. به بیان ساده پژوهش، همان چیزی‌ست که یک ایدهٔ شخصی را به یک روایت جهانی تبدیل می‌کند.بنابراین ، پایه‌گذاری هر اثر سینمایی موفق، نه در مرحله‌ی نگارش صحنه به صحنه، بلکه در عمق و انسجام سیناپس نهفته است؛ همان هسته‌ی ایده که جهان داستانی، پرسوناژ، فضا، و تضاد دراماتیک از دل آن سر برمی‌آورند. آنچه به این هسته انسجام و منطق درونی می‌بخشد، پژوهش دقیق و هدفمند است؛ پژوهشی که نه فقط اطلاعات غنی و پربار  فراهم می‌کند، بلکه منطق روایی، زمینه‌های فرهنگی، و عمق مفهومی اثر را شکل می‌دهد. باید یادمان باشد که هر فیلمنامه‌ای با یک ایده شروع می‌شود اما فقط آن‌هایی به پایانی درست می‌رسند که حقیقت را پیش از نوشتن کشف کرده باشند.

دسته ها

  • استان ها (110)
  • پیشنهاد سردبیر (76)
  • تلویزیون (29)
  • خبرها (5,131)
  • دسته‌بندی نشده (62)
  • سایر هنرها (5)
  • سایه روشن (6)
  • سینما (2,050)
  • سینمای جهان (15)
  • شبکه خانگی (63)
  • فیلم کوتاه (799)
  • مجامع (1,442)
  • هشلهف (4)
  • ویدئونما (4)
  • ویژه ما (4)
  • یادداشت سردبیر (6)
شبکه خانگی
  • دکتر رمضانی: سینمای ایران فطری‌تر شود، جهانی‌تر می درخشد
  • کارگردان سینما و تلویزیون: سینمای فکور در آستانه انقراض؟
  • سینما در محاصره اندیشه‌های سطحی؛ بازگشت به شکوه؟
  • از بحران‌های سینمای ایران تا راهکارهای نجات
  • نقد بی‌پروا به سینمای ایران: اقتصاد بیمار به جان هنر افتاده است
  • در جستجوی راهکار ارتقای آثار تلویزیونی و سینمایی در گفتگو با سید حمید طباطبایی
  • سریال های تازه در شبکه نمایش خانگی
  • پژمان بازغی مهمان پلتفرم رسانه تصویری «آن» می‌شود/ تقدیم بخشی ویژه به قربانیان بندرعباس
  • «کنکل» پنجشنبه به شبکه نمایش خانگی می‌آید/ رونمایی از پوستر
  • بزودی پخش اولین سریال هرشبی شبکه نمایش خانگی آغاز می شود
هشلهف نامه
  • رسانه سینمای خانگی – هشلهف چهارم – زبان سلبریتی جماعت
  • هشلهف سوم؛ بازم کارخرابی مدیرمسئول!
  • هشلهف 2 – دوم که نه، اوّل
  • هشلهف 1: پرستیژ لجبازی
مجامع و جشنواره ها
  • نشست خبری ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «رسام»
  • دکتر رمضانی: سینمای ایران فطری‌تر شود، جهانی‌تر می درخشد
  • ضرورت پوست‌اندازی در سینمای دفاع مقدس
  • تبیین نظریه مقاومت هدف جشنواره رسام
  • نقد بی‌پروا به سینمای ایران: اقتصاد بیمار به جان هنر افتاده است
  • سینماگران ایده های خود را به جشنواره مقاومت بدهند
  • صدا و سیما از جشنواره بین‌المللی فیلم رسام حمایت می کند
  • رونمایی از پوستر ششمین جشنواره «رسام»
سینمای جهان
  • دکتر رمضانی: سینمای ایران فطری‌تر شود، جهانی‌تر می درخشد
  • زندان سینما
  • طرح تعرفه سینمایی ترامپ؟
  • فلورنس پیو از فصل جدید یلنا بلووا در «انتقام‌جویان: روز رستاخیز» پرده برداشت
  • ملاقات نمادین جیسون آیزاکس با “نوه داستانی” اش در دنیای جادوگری
  • چرا فیگارو تکذیبیه اصغر فرهادی را منتشر نکرده است؟
  • در میان ستاره‌های فرانسوی، اصغر فرهادی در فیلم جدیدش به حمله باتاکلان می‌پردازد
  • رئیس هیات داوران جشنواره ونیز مشخص شد
  • تمدید مسئولیت مدیر هنری جشنواره لوکارنو تا 2027
ویژه سینمای خانگی
  • چرا از پایگاه خبری سینمای خانگی حمایت کنیم؟
  • فراخوان همکاری 《سینمای خانگی》
  • اطلاعیه دعوت به همکاری در «سینمای خانگی»
  • مجوز سینمای خانگی مجددا صادر شد

لینک های مرتبط

مرکز خدمات یاس فیلم

پایگاه خبری، تحلیلی، و اطلاع رسانی هنر، فیلم، و سینما

«رسانه سینمای خانگی»، در قالب پایگاه خبری، دارای مجوز از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که به عنوان سامانه جامع اخبار، نقد، و تحلیل آثار و اشخاص مرتبط با حوزه فیلم و سینمای ایران و جهان فعالیت می نماید. کسب و کار رسانه سینمای خانگی ضمن عضویت در انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی تهران، از طریق مركز توسعه تجارت الكترونیكی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز شناسایی شده و دارای نماد تجارت الكترونیكی می باشد. اطلاعات مربوط به این نماد در اینجا قابل مشاهده است.

  • RSS Feed
  • Instagram
  • LinkedIn
  • X
  • Telegram
  • WhatsApp
  • YouTube
  • Threads
  • Facebook

تماس با ما

  • تلفن: 09125436306
  • نشانی
  • تهران، میدان انقلاب اسلامی، خیابان کارگر شمالی، کوچه شهید طباطبایی، شماره 4
  • cinemayekhanegi@chmail.ir

ساعات تماس

  • شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 5 عصر

مجوزها

logo-samandehi

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به «پایگاه خبری سینمای خانگی» است.

Scroll to Top
به نسخه موبایل بروید