پایگاه خبری سینمای خانگی
سامانه جامع اخبار، آثار، اشخاص، و نهادهای فیلم و سینمای ایران و جهان

  • خوش آمدیدپایگاه خبری سینمای خانگی
  • خبرهاگنجینه خبرهای منتشر شده در پایگاه خبری سینمای خانگی
  • پیشنهاد ماسردبیر برای مطالعه پیشنهاد می دهد
  • یادداشت سردبیرمطالب و نوشته های سردبیر یا مدیرمسئول پایگاه خبری سینمای خانگی
  • سایه روشنمطالب و نوشته های سردبیر یا مدیرمسئول پایگاه خبری سینمای خانگی
  • سینمای ایرانخبرها و مطالب مربوط به سینمای ایران
  • سینمای جهانخبرها و مطالب مربوط به سینمای جهان
  • تلویزیونخبرها و مطالب مربوط به تلویزیون
  • فیلم کوتاهخبرها و مطالب مربوط به فیلم های کوتاه
  • شبکه خانگیخبرها و مطالب مربوط به شبکه نمایش خانگی
  • مجامعخبرها و مطالب مربوط به جشنواره ها، مجامع، نشست ها و سایر مجامع
  • استان هاخبرها و مطالب مرتبط با موضوعات پایگاه خبری سینمای خانگی در سایر استان ها
  • سایر هنرهاخبرها و مطالب مربوط به سایر هنرها اعم از نمایش، موسیقی، مجسمه سازی، و…
  • هشلهف!طنزهای میرزاننویس که خودش میگوید هشلهف است!
  • ویژه ماخبرها و مطالب مربوط به پایگاه خبری سینمای خانگی
  • تماس با ماتماس با مدیران و مسئولان پایگاه خبری سینمای خانگی
  • فرافکنیِ سیستماتیک: بازی دوگانهٔ نخبگانِی که باد می کارند

    فرافکنیِ سیستماتیک: بازی دوگانهٔ نخبگانِی که باد می کارند

  • انقلاب اسلامی و سینمای ایران؛ چالش ها و دستاوردها

    انقلاب اسلامی و سینمای ایران؛ چالش ها و دستاوردها

  • خبرها

    ‫گیشه جهانی؛ «لیلو و استیچ» با انفجار ۱۴۶ میلیون دلاری سینماها را تسخیر کرد

  • خبرها

    «شفافیت» نشان‌دهنده «اعتماد حکومت به مردم» است/ با «انتشار پیش‌دستانه اطلاعات» فضا را برای انتقاد سازنده فراهم می‌کند/ «شکایت» از رسانه‌های دارای مجوز مجاز نیست

  • خبرها

    آیین بزرگداشت «عباس سلیمی‌نمین» برگزار می‌شود

  • خبرها

    آغاز اکران «در آغوش درخت» در لبنان

  • خبرها

    «نصرت کریمی» عضو افتخاری اتحادیه بین‌المللی نمایش عروسکی شد!

  • خبرها

    لبنان میزبان «در آغوش درخت»/ نامزدهای جشنواره رسام معرفی شدند

  • خبرها

    نسخه دوبله عربی «هیس، هیچی نیس!» روی آنتن می‌رود

  • خبرها

    برگزاری رویداد خوشنویسی خط معلی و تذهیب در قزوین

  • خبرها

    در جریان رویداد ملی «ایران جان» مجری‌ها و برنامه‌ها منعطف خواهند شد/ در «دنیا» نیز چنین ایده‌هایی تجربه شده است

  • خبرها

    ششمین جشنواره بین المللی «فیلم رسام» نامزدهای خودر ا شناخت

  • ‫گیشه جهانی؛ «لیلو و استیچ» با انفجار ۱۴۶ میلیون دلاری سینماها را تسخیر کرد

    ‫گیشه جهانی؛ «لیلو و استیچ» با انفجار ۱۴۶ میلیون دلاری سینماها را تسخیر کرد

  • «شفافیت» نشان‌دهنده «اعتماد حکومت به مردم» است/ با «انتشار پیش‌دستانه اطلاعات» فضا را برای انتقاد سازنده فراهم می‌کند/ «شکایت» از رسانه‌های دارای مجوز مجاز نیست

    «شفافیت» نشان‌دهنده «اعتماد حکومت به مردم» است/ با «انتشار پیش‌دستانه اطلاعات» فضا را برای انتقاد سازنده فراهم می‌کند/ «شکایت» از رسانه‌های دارای مجوز مجاز نیست

  • آیین بزرگداشت «عباس سلیمی‌نمین» برگزار می‌شود

    آیین بزرگداشت «عباس سلیمی‌نمین» برگزار می‌شود

  • آغاز اکران «در آغوش درخت» در لبنان

    آغاز اکران «در آغوش درخت» در لبنان

  • «نصرت کریمی» عضو افتخاری اتحادیه بین‌المللی نمایش عروسکی شد!

    «نصرت کریمی» عضو افتخاری اتحادیه بین‌المللی نمایش عروسکی شد!

آخرین ها…
پیشنهاد ما
  • فرافکنیِ سیستماتیک: بازی دوگانهٔ نخبگانِی که باد می کارند
یادداشت سردبیر
  • فرافکنیِ سیستماتیک: بازی دوگانهٔ نخبگانِی که باد می کارند
سایه روشن
  • جبار آذین: “مقاومت” از واقعیت و تاریخ تا دورهمی و جشنواره
سینمای ایران
  • فرافکنیِ سیستماتیک: بازی دوگانهٔ نخبگانِی که باد می کارند
شبکه خانگی
  • فرافکنیِ سیستماتیک: بازی دوگانهٔ نخبگانِی که باد می کارند
فیلم کوتاه
  • فرافکنیِ سیستماتیک: بازی دوگانهٔ نخبگانِی که باد می کارند
تلویزیون
  • فرافکنیِ سیستماتیک: بازی دوگانهٔ نخبگانِی که باد می کارند
سینمای جهان
  • فرافکنیِ سیستماتیک: بازی دوگانهٔ نخبگانِی که باد می کارند
مجامع
  • فرافکنیِ سیستماتیک: بازی دوگانهٔ نخبگانِی که باد می کارند
استان ها
  • نشست خبری ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «رسام»
سایر هنرها
  • فرافکنیِ سیستماتیک: بازی دوگانهٔ نخبگانِی که باد می کارند
هشلهف
  • رسانه سینمای خانگی – هشلهف چهارم – زبان سلبریتی جماعت

گنجینه اخبار
  • ‫گیشه جهانی؛ «لیلو و استیچ» با انفجار ۱۴۶ میلیون دلاری سینماها را تسخیر کرد
  • «شفافیت» نشان‌دهنده «اعتماد حکومت به مردم» است/ با «انتشار پیش‌دستانه اطلاعات» فضا را برای انتقاد سازنده فراهم می‌کند/ «شکایت» از رسانه‌های دارای مجوز مجاز نیست
  • آیین بزرگداشت «عباس سلیمی‌نمین» برگزار می‌شود
  • آغاز اکران «در آغوش درخت» در لبنان
  • «نصرت کریمی» عضو افتخاری اتحادیه بین‌المللی نمایش عروسکی شد!
  • لبنان میزبان «در آغوش درخت»/ نامزدهای جشنواره رسام معرفی شدند
  • نسخه دوبله عربی «هیس، هیچی نیس!» روی آنتن می‌رود
  • برگزاری رویداد خوشنویسی خط معلی و تذهیب در قزوین
  • در جریان رویداد ملی «ایران جان» مجری‌ها و برنامه‌ها منعطف خواهند شد/ در «دنیا» نیز چنین ایده‌هایی تجربه شده است
  • ششمین جشنواره بین المللی «فیلم رسام» نامزدهای خودر ا شناخت
  • تقابل دیدگاه‌ها درباره حضور سینمای ایران در جشنواره کن/ از گبرلو تا عسگرپور
  • «تا آخرین نفس» روی آنتن می رود/ ناگفته‌هایی از محافظ رئیس‌جمهور
  • نسخه عربی «هیس، هیچی نیس!» روی آنتن می‌رود
  • سوره مهر ۷ کتاب جدید شعر منتشر کرد
  • نگاهی به چند فیلم و مجموعه از قاب تلویزیون
  • رسانه‌های غربی نقش ویژه‌ای در القای نفرت علیه اسلام ایفا می‌کنند 
  • تولید کتاب گویای «مخزن الاسرار» در ایران صدا
  • شهیدی که به مادرش وعده سیب بهشتی داد
  • آغاز اکران «در آغوش درخت» در لبنان
  • معرفی نامزد‌های ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام
  • «مخاطب» تا حد زیادی از «تلویزیون» فاصله گرفته/ اگر «مدیران صدا و سیما» تدبیری نیاندیشند این فاصله بیش از پیش عمیق‌تر خواهد شد!
  • مهم‌ترین ویژگی‌ «سینمای مستند» مواجهه با «حقیقت» است/ «مستند» می‌بایست هم «آسیب‌ها» و «مشکلات جامعه» را به تصویر بکشد و هم بتواند «هویت» و «ارزش‌ها» را بازنمایی کند
  • «ریحان نامه» به کارگردانی علیرضا حمیدین کلید خورد
  • جبار آذین: “مقاومت” از واقعیت و تاریخ تا دورهمی و جشنواره
  • فرافکنیِ سیستماتیک: بازی دوگانهٔ نخبگانِی که باد می کارند
  • روایتی از بیماری خاموش در مسیر جوانی جمعیت؛ «نبرد خاموش» از شبکه مستند سیما
  • رونمایی از «روایت هزاره» به کارگردانی اصغر عباسی
  • از رنگ‌های گرم «صدام» تا بازسازی روستای «ناتور دشت»؛ روایت طراح صحنه
  • امشب در «علامت» شبکه دو؛ خطبه ماندگار سال ۱۳۵۹ رهبر معظم انقلاب
  • بازآفرینی صدای شهید آوینی با هوش مصنوعی در «روایت هزاره»
  • بررسی تکنیک‌های نگارش فیلمنامه تاریخی در «فیلم‌نگار»
  • هخامنشیان این بار فقط به روایت منابع ایرانی
  • با ویژگی‌های دایرة‌المعارف هشت جلدی دفاع مقدس ارتش آشنا شوید
  • آلبوم موسیقی آثار «کلود دبوسی» به رهبری علی رهبری، بهترین آلبوم سال اروپا شد
  • شرایط بسیار «بحرانی‌» است/ «سینما» عملاً نابود شده و جای خود را به «سریال‌سازی» داده/ باید تلاش شود تا «فیلمنامه‌های بهتری» در حیطهٔ «کمدی» نوشته شود
  • «حسین انتظامی» به تماشای «رام کردن اسب چوبی» نشست
  • سرنوشت مبهم اداره‌کل هنر‌های نمایشی؛ ۶ ماه بلاتکلیفی در آستانه فصل جشنواره‌ها
  • ایجاد ظرفیت‌هایی برای توسعه هنر با افتتاح پردیس تئاتر ایران‌شهر
استان ها
  • نشست خبری ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «رسام»
  • تبیین نظریه مقاومت هدف جشنواره رسام
  • استاد فرهیخته، جلیل عرفان منش به دیار حق شتافت
  • صدا و سیمای جمهوری اسلامی در عمل هم باید صداوسیمای جمهوری اسلامی باشد
  • همت مردم خونگرم «بندرعباس» و همراهی‌شان در ساخت سریال «سلمان فارسی» در خاطراتمان می‌درخشد
  • انتشار فراخوان نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم آوای صلح
  • اهالی فرهنگ و هنر کنار خانواده‌های آسیب‌دیده بندرعباس ایستاده‌اند
  • اکران‌ سیار برای سینمای ایران ۲۰ میلیارد درآمد داشت
  • جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان تبریز؛هیأت انتخاب و داوری و آثار راه‌یافته بخش عکس جشنواره «سهند» معرفی شدند
  • زمان برگزاری هفتاد‌ و یکمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان سهند اعلام شد
  • واکنش روابط عمومی سریال «بامداد خمار» به شایعه آسیب به مسجد جامع قزوین/ چه کسی درست می گوید؟
  • فراخوان هفتاد و یکمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان تبریز-سهند‌
  • علامتی: کانون پرورش فکری آمادگی میزبانی از هفته‌های فرهنگی استان‌ها را دارد
ویژه سینمای خانگی
  • چرا از پایگاه خبری سینمای خانگی حمایت کنیم؟
  • فراخوان همکاری 《سینمای خانگی》
  • اطلاعیه دعوت به همکاری در «سینمای خانگی»
  • مجوز سینمای خانگی مجددا صادر شد
یادداشت سردبیر
  • فرافکنیِ سیستماتیک: بازی دوگانهٔ نخبگانِی که باد می کارند

    یادداشت مدیر مسئول

    محمد مهدی عسگرپور در یادداشتی طنازانه در پاسخ به یادداشت دیگری گفته: «آن‌ها که باد کاشتند، مجبورند طوفان درو کنند»! و بعد نتیجه گرفته که «هرچیزی درکشورمان از جمله سینمای ایران بی‌نصیب از تناقضات سیستماتیک جاری در ایران نیست و اگر فکر می‌کنیم یک سازمان یا یک نهاد صنفی، بی‌همگرایی ساختاری با سایر نهادها می‌تواند توازن جدیدی که برخلاف جهت وجه غالب و رایج کشور است، برقرارکند، گمانم شیپور را از سرگشادش نواخته‌ایم.» و با دلسوزی ساده­ دلانه­ ای نخست به خودش و دیگران توصیه کرده که با این بلبشو کنار بیایند. هیچ کس نداند، خودش می­داند که هیچ یک از حرف­ هایش را قبول ندارم و بلکه او را همانند بازیکنی می­ دانم که توپ را از انتهای زمین تا دم دروازه به سختی دریبل می ­کند و وقتی به دروازه ­ی حریف می ­رسد، به خارج از زمین می ­فرستد! و از فحش و ناسزای هواداران لذت می ­برد! علت واکنش به مطلب غیرمنصفانه­ ی او، برخورد ساده ­لوحانه­­ اش با موضوع است. من اساساً تعبیر «تناقضات سیستماتیک جاری در ایران» را قبول ندارم. اما علی­ رغم این حرف سر تا پا غلط و ناجوانمردانه، فرض محال را بر این می ­گذارم که درست می­ گوید و موقتاً با تصویری که از لولوها می­سازد کنار می­ آیم؛ لولوهایی که شیپور را از سر گشادش می­ زنند، باد کاشته ­اند و حالا باید طوفان درو کنند، و حقشان هم هست!

    آنان را که از او شناختی ندارند، به جستجوی مختصری در اینترنت ارجاع می­ دهم که فقط بر اساس اطلاعات منتشر شده (نه مسئولیت­ های مخفی و محرمانه ­اش!) به فهرست عریض و طویل مسئولیت­ های دولتی، غیردولتی، حکومتی، خصوصی، عمومی، و صنفیِ داخلی و خارجی­ اش دست خواهند یافت که نشان می‌دهد حداقل در 40 سال از 45 سال گذشته، به طور لاینقطع و مستمر، در طیف وسیعی از سمت‌ها در سازمان‌های کلیدی سینمایی و تلویزیونی حضور و نقش پررنگی داشته و همچنان دارد؛ و با خستگی­ ناپذیریِ مثال زدنی هم­زمان بار چندین مسئولیت را به دوش می­ کشد و باز هم اگر بار بخورد بدش نمی ­آید که پشتش را به مسئولیتی جدید بدهد! گر چه همزمان فیلم و سریال هم بسازد! البته ناگفته پیداست که خودش اعتبار چندانی ندارد، بلکه او نماینده جریانی است که همیشه بوده و هست و خواهد بود و همانند هم ­باندی ­هایش در تمام دوره ­های چپ، راست، بالا، پایین، انقلابی، غیرانقلابی، و ضدانقلابی همچنان از رانت ­های گوناگون اعتباری، مالی، صنفی، شغلی، اطلاعاتی، امنیتی، و… برخوردار بوده و هست. حالا او با این سابقه ادعا می ­کند هیچ مسئولیتی در این «باد کاشتن و باد درو کردن» نداشته است! این «اصل تناقض» است؟! این همه سوابق ریز و درشت، و ادعای بی‌تقصیری؟!

    تناقض آشکار در اینجاست که یک نفر (به عنوان نمونه ­ای از یک باند) با این حجم از سابقه و نفوذ در سطوح بالای مدیریت و تصمیم‌گیری در ساختار سینما و تلویزیون ایران، خود را صرفاً ناظر یا قربانی «فساد سیستماتیک» و «تناقضات عمیق» معرفی و از مسئولیت مستقیم یا غیرمستقیم در شکل‌گیری و تداوم وضع موجود در سینما و تلویزیون شانه خالی کند؛ در حالی که نه تنها همواره عضوی از این «سیستم» بوده‌، بلکه از معماران اصلی آن محسوب می‌شود. اگر واقعاً «فساد سیستماتیک» وجود دارد، آیا هیچ یک از اعضای این باند به عنوان بخشی از معمارانِ سیاست‌گذاریِ فرهنگیِ چهار دهه‌ی اخیر، حتی یک سند از تلاش‌های اصلاحیِ ناموفقِ خود ارائه داده ­اند؟ قطعاً نه! پس مشخص است که تصمیمات، سیاست‌گذاری‌ها، و رویکردهای این باند در جایگاه‌های مدیریتی، قطعاً در شکل‌گیری یا تثبیت همان «تناقضات سیستماتیک» و «فساد سیستماتیک» (که او و هم­ باندی­ هایش می­ گویند) نقش داشته است.

    بهره‌مندیِ «حتی بلغ الحلقوم»  از «سفره گسترده و بی­ دغدغه­ ی رانت­ های حرام سیاسی و اقتصادی، و…» این پرسش را پررنگ‌تر می‌کند که امثال او چگونه بدون این که خنده­ شان بگیرد متوهّمانه، بی آنکه سهم خود را در این مشکلات بپذیرند، دیگران را به خاطر وجود آن «لولوی خیالی» سرزنش کرده، با فرافکنی برای پاک کردن صورت‌مسئله تلاش نمایند. ضمن آن که آمرانش از او بخواهند تا تنور داغ است، نان را بچسباند و پا را از گلیم خود درازتر کرده، به جای آنکه به نقش خود در این فرآیند بپردازند، با استفاده از همان رانت ­هایی که اشاره شد، مسئولیت را به گردن دیگران، بخصوص «مسئولان بلندپایه» بیاندازند، در حالی که خودشان نیز به نوعی جزو همان «مسئولان بلندپایه» محسوب می‌شوند.

    فرافکنی ناجوانمردانه آن­ها که سابقه­ ای طولانی و پرنفوذ در قدرت دارند و از مزایای آن بهره برده­ اند، در حالی که خود بخشی جدایی‌ناپذیر از آن «سیستم» بوده و همچنان هستند، به این معناست که یا از درک عمیق ساختارها و نقش خود در آن‌ها عاجزند، یا به شکل آگاهانه‌ای این مسئولیت را انکار می­کنند. آنان در این سناریوی خودنوشته، قطعاً نمی توانند نقش «ناظر منفعل» را بازی کنند، بلکه به واقع، نقش اصلی قهرمان داستان به عهده ­ی آن­هاست و نمی‌توانند خود را از تبعات «بادهایی که کاشته ­اند» مبرّا بدانند.

    بی­ تردید می ­بایست به صورتی کارشناسانه، عمیق، و عالمانه در فرصتی وسیع، ریشه­ ها و آثار مسائل و مشکلات تو در توی سینما و تلویزیون را مورد بررسی و مداقّه قرار داد و صد البته اکنون بنایی بر آن ندارم، بلکه مطابق معمای راسل که در گفتمان انتقادی­ اش می­گوید: «چگونه عضوی از یک سیستم می‌تواند کل سیستم را نقد کند، بی‌آنکه موقعیت خود را به عنوان جزئی از مسئله بپذیرد؟» تنها قصدم از این نوشته بیان این «تناقض» در جهت روشن‌کردنِ این مکانیسمِ خودفریب‌کارانه است که صداقت نویسنده ­ی آن «یادداشت عاری از حقیقت» را هم زیر سوال برده، این فرضیه را تقویت می‌کند که او در حال فرافکنی مسئولیت از خود و جریانی است که به آن تعلق دارد؛ از جنس همان­هایی که با استفاده از مکانیسم «تطهیرِ خودِ نخبه‌گرایانه» خودشان صبح جمعه فهمیدند بنزین گران شده است!

پیشنهاد ما
  • فرافکنیِ سیستماتیک: بازی دوگانهٔ نخبگانِی که باد می کارند
  • انقلاب اسلامی و سینمای ایران؛ چالش ها و دستاوردها
  • سینمای ایران در گرداب ناکارآمدی؛ شایسته‌سالاری یا تحول؟
  • سینمای ملی در حاشیه؛ علل انحراف سینما از زبان پژمان کریمی
  • دکتر رمضانی: سینمای ایران فطری‌تر شود، جهانی‌تر می درخشد
  • ضرورت پوست‌اندازی در سینمای دفاع مقدس
  • سینمای ایران در چنگال ابتذال؛ هشدار یک پیشکسوت!
  • رهایی سینما از سیاست؛ جنجالی با یک منتقد سرسخت
  • نقد ساختار سینمای ایران و راهکارهای تحول
  • استاد فرهیخته، جلیل عرفان منش به دیار حق شتافت
  • سینمای ایران در کشاکش گیشه و رسالت فرهنگی؛ در گفتگو با ابراهیم اصغری
  • خسرو شکیبایی‌ها و ملاقلی‌پورها باز هم پیدا می شوند؟
  • کارگردان سینما و تلویزیون: سینمای فکور در آستانه انقراض؟
  • سینما در محاصره اندیشه‌های سطحی؛ بازگشت به شکوه؟
  • از بحران‌های سینمای ایران تا راهکارهای نجات
  • نقد بی‌پروا به سینمای ایران: اقتصاد بیمار به جان هنر افتاده است
  • در جستجوی راهکار ارتقای آثار تلویزیونی و سینمایی در گفتگو با سید حمید طباطبایی
  • نگاهی به «کورالاین»؛ نمایشی سرشار از شور و شکوه!
  • اختصاصی- کریمی راد: ساخت آثار عدالت خواهانه می تواند باعث ایجاد امنیت در جامعه شود
  • تقویت خودباوری ملی، تقویت هویت ملی و قومی؛ نیاز اصلی امروز سینمای کشور
  • مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران: اهتمام ساترا به مأموریت‌های قانونی امری لازم است
  • اختصاصی- مهتاب ناصری: ما باید حرف اول را در زمینه جشنواره‌های فرهنگی در جهان بزنیم
سایه / روشن

نوشتــه ی مهمــان

  • جبار آذین: “مقاومت” از واقعیت و تاریخ تا دورهمی و جشنواره

    هشت‌سال دفاع مقدس از ایران بزرگ و نوامیس انسانی، ملی، میهنی، باورها و اعتقادها، دستاوردهای کشور و مبارزات و مجاهدات میلیون‌ها انسان شرافتمند و وطن‌پرست، و نیز شهادت و جانبازی و آزادگی هزاران سلحشور برای حفظ و حراست از ایران در برابر یورش‌های بیگانگان، حقیقتی بزرگ در تاریخ ایران‌زمین است. اما این تمام حقیقت نیست. این رخداد، مانند دیگر رویدادها، نیم‌رخ کم‌پیدایی هم دارد که در مقابل خلوص‌ها، همت‌ها و ایثارگری‌ها قرار می‌گیرد؛ و آن، سوءاستفاده از شرایط جنگی کشور در آن دوران و سال‌های پس از پایان جنگ تحمیلی است.

    متأسفانه، عده‌ای که همچنان عنان اختیار را در دست دارند، برخلاف مخلصان و شهدای دوران دفاع مقدس، از نام و یاد شهدا و دفاع مقدس، و از خاطرات و یادمان‌های آن ایام، به نفع خود سوء استفاده می‌نمایند، گر چه این جماعت نیاز به معرفی ندارند و پنهان و آشکارشان بر همگان هویداست. اما در مقابل، همواره، وفاداران راستین و قدرشناسان، از جمله اهالی هنر و قلم، در ثبت و ضبط وقایع و حوادث زمان جنگ، وفاداری‌ها و شهادت‌ها، و همچنین نمایش چهره‌ی آنانی که در پس این رویداد تاریخی، «کار دیگر» کرده‌اند و می‌کنند، کوشیده‌اند تا صدای راستین و تصویرگر صدیق دوران دفاع مقدس باشند… و البته دوگانگی میان این دو گروه و نبرد حق و باطل میان آن‌ها تا امروز نیز ادامه دارد.
    به موازات این تلاش‌ها و کشمکش‌ها؛ دلسوزان و وقایع‌نگاران صادق عرصه‌های هنر، سینما، تئاتر، موسیقی، شعر و ادب، عزم کرده‌اند تا آیینه‌ی صادقِ سلامت و واقع‌نمای دوران دفاع مقدس باشند و با برگزاری جشن‌ها، جشنواره‌ها، دورهمی‌ها و انواع مراسم و آیین‌ها، از پدیدآوران آن روزگار قدردانی کنند. جشنواره‌های شعر، تئاتر و فیلم مقاومت بر همین اساس، متولد شدند. اما با وجود کوشش افراد سلامت‌اندیش، کاربلد و متعهد، چه بسا که این مراسم به‌تدریج از پویایی، تکامل و تأثیرگذاری فاصله گرفته، به برنامه‌هایی نمایشی تبدیل گردیده، از محتوا، مضامین و اهداف راستین خود جدا شده، میدان را برای سوءاستفاده‌کنندگان باز کرده اند. آنان با وجود آنکه این برنامه‌ها هزینه‌های فراوانی را بر دوش ملت تحمیل می‌کند، آن را فاقد روح معنویت و دور از روند تکامل و بدون تأثیرگذاری‌ برگزار می کنند. با کمال تأسف، جشنواره‌ی فیلم مقاومت نیز از همین آفات و مشکلات رنج می‌برد. آیا به راستی نمی شود از برگزاری مستقل این جشنواره‌های بی ثمر، بی اثر، و پرهزینه چشم پوشید و به کمک آن، در جهت سالم سازی و تأثیر فزاینده ی جشنواره‌های ملی همانند فیلم فجر، تئاتر فجر، موسیقی فجر، شعر و ادب و تجسمی فجر، اقدام کرد و از هدررفت بیشتر سرمایه‌ها و استعدادهای ملی و مردمی جلوگیری نمود؟

دسته ها

  • استان ها (110)
  • پیشنهاد سردبیر (79)
  • تلویزیون (30)
  • خبرها (5,247)
  • دسته‌بندی نشده (62)
  • سایر هنرها (6)
  • سایه روشن (9)
  • سینما (2,054)
  • سینمای جهان (17)
  • شبکه خانگی (64)
  • فیلم کوتاه (800)
  • مجامع (1,445)
  • هشلهف (4)
  • ویدئونما (4)
  • ویژه ما (4)
  • یادداشت سردبیر (8)
شبکه خانگی
  • فرافکنیِ سیستماتیک: بازی دوگانهٔ نخبگانِی که باد می کارند
  • دکتر رمضانی: سینمای ایران فطری‌تر شود، جهانی‌تر می درخشد
  • کارگردان سینما و تلویزیون: سینمای فکور در آستانه انقراض؟
  • سینما در محاصره اندیشه‌های سطحی؛ بازگشت به شکوه؟
  • از بحران‌های سینمای ایران تا راهکارهای نجات
  • نقد بی‌پروا به سینمای ایران: اقتصاد بیمار به جان هنر افتاده است
  • در جستجوی راهکار ارتقای آثار تلویزیونی و سینمایی در گفتگو با سید حمید طباطبایی
  • سریال های تازه در شبکه نمایش خانگی
  • پژمان بازغی مهمان پلتفرم رسانه تصویری «آن» می‌شود/ تقدیم بخشی ویژه به قربانیان بندرعباس
  • «کنکل» پنجشنبه به شبکه نمایش خانگی می‌آید/ رونمایی از پوستر
هشلهف نامه
  • رسانه سینمای خانگی – هشلهف چهارم – زبان سلبریتی جماعت
  • هشلهف سوم؛ بازم کارخرابی مدیرمسئول!
  • هشلهف 2 – دوم که نه، اوّل
  • هشلهف 1: پرستیژ لجبازی
مجامع و جشنواره ها
  • فرافکنیِ سیستماتیک: بازی دوگانهٔ نخبگانِی که باد می کارند
  • انقلاب اسلامی و سینمای ایران؛ چالش ها و دستاوردها
  • جایزه‌ی ضد ایرانی، باعث احضار کاردار فرانسه به وزارت خارجه
  • نشست خبری ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «رسام»
  • دکتر رمضانی: سینمای ایران فطری‌تر شود، جهانی‌تر می درخشد
  • ضرورت پوست‌اندازی در سینمای دفاع مقدس
  • تبیین نظریه مقاومت هدف جشنواره رسام
  • نقد بی‌پروا به سینمای ایران: اقتصاد بیمار به جان هنر افتاده است
سینمای جهان
  • فرافکنیِ سیستماتیک: بازی دوگانهٔ نخبگانِی که باد می کارند
  • جایزه‌ی ضد ایرانی، باعث احضار کاردار فرانسه به وزارت خارجه
  • دکتر رمضانی: سینمای ایران فطری‌تر شود، جهانی‌تر می درخشد
  • زندان سینما
  • طرح تعرفه سینمایی ترامپ؟
  • فلورنس پیو از فصل جدید یلنا بلووا در «انتقام‌جویان: روز رستاخیز» پرده برداشت
  • ملاقات نمادین جیسون آیزاکس با “نوه داستانی” اش در دنیای جادوگری
  • چرا فیگارو تکذیبیه اصغر فرهادی را منتشر نکرده است؟
  • در میان ستاره‌های فرانسوی، اصغر فرهادی در فیلم جدیدش به حمله باتاکلان می‌پردازد
سینمای ایران
  • فرافکنیِ سیستماتیک: بازی دوگانهٔ نخبگانِی که باد می کارند
  • انقلاب اسلامی و سینمای ایران؛ چالش ها و دستاوردها
  • جایزه‌ی ضد ایرانی، باعث احضار کاردار فرانسه به وزارت خارجه
  • سینمای ایران در گرداب ناکارآمدی؛ شایسته‌سالاری یا تحول؟
  • سینمای ملی در حاشیه؛ علل انحراف سینما از زبان پژمان کریمی
  • نشست خبری ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «رسام»
  • دکتر رمضانی: سینمای ایران فطری‌تر شود، جهانی‌تر می درخشد
  • ضرورت پوست‌اندازی در سینمای دفاع مقدس
  • سینمای ایران در چنگال ابتذال؛ هشدار یک پیشکسوت!
  • رهایی سینما از سیاست؛ جنجالی با یک منتقد سرسخت
فیلم کوتاه
  • فرافکنیِ سیستماتیک: بازی دوگانهٔ نخبگانِی که باد می کارند
  • نشست خبری ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «رسام»
  • دکتر رمضانی: سینمای ایران فطری‌تر شود، جهانی‌تر می درخشد
  • تبیین نظریه مقاومت هدف جشنواره رسام
  • رونمایی از پوستر ششمین جشنواره «رسام»
  • «فیلم ۱۰۰»، رامبد جوان، خردمندان، و دیگران
  • روحانی مبارز «شیخ میرزاعلی نجفی» در قاب مستند
  • ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام برگزار می شود
  • در آستانه اولین سالگرد شهدای خدمت؛پوستر مستند «موتور سواران» رونمایی شد/ آغاز ثبت نام اکران دانشگاهی و اکران سیار از 13 اردیبهشت
  • فیلم کوتاه «118» در پنج جشنواره معتبر جهانی خوش درخشید

لینک های مرتبط

مرکز خدمات یاس فیلم

پایگاه خبری، تحلیلی، و اطلاع رسانی هنر، فیلم، و سینما

«رسانه سینمای خانگی»، در قالب پایگاه خبری، دارای مجوز از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که به عنوان سامانه جامع اخبار، نقد، و تحلیل آثار و اشخاص مرتبط با حوزه فیلم و سینمای ایران و جهان فعالیت می نماید. کسب و کار رسانه سینمای خانگی ضمن عضویت در انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی تهران، از طریق مركز توسعه تجارت الكترونیكی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز شناسایی شده و دارای نماد تجارت الكترونیكی می باشد. اطلاعات مربوط به این نماد در اینجا قابل مشاهده است.

  • RSS Feed
  • Instagram
  • LinkedIn
  • X
  • Telegram
  • WhatsApp
  • YouTube
  • Threads
  • Facebook

تماس با ما

  • تلفن: 09125436306
  • نشانی
  • تهران، میدان انقلاب اسلامی، خیابان کارگر شمالی، کوچه شهید طباطبایی، شماره 4
  • cinemayekhanegi@chmail.ir

ساعات تماس

  • شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 5 عصر

مجوزها

logo-samandehi

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به «پایگاه خبری سینمای خانگی» است.

Scroll to Top
به نسخه موبایل بروید