دیدار دبیر جشنواره فیلم دینی اشراق با دبیر جشنواره منبر طلایی روسیه

سینمای خانگی: دبیر جشنواره فیلم دینی اشراق با مدیر تاتار کینو (تاتارفیلم) و دبیر جشنواره منبر طلایی کازان و مؤسسه کازان‌فیلم روسیه در شهر کازان دیدار کرد.

به گزارش سینمای خانگی مسعود معینی‌پور دبیر جشنواره فیلم دینی اشراق با خانم میلیوشا لیابیبونا آیتوگانوا مدیر تاتار کینو (تاتارفیلم) و دبیر جشنواره منبر طلایی کازان دیدار کرد.

در این نشست با توجه به ظرفیت‌های مشترک جشنواره فیلم دینی اشراق و جشنواره فیلم کازان، در خصوص برگزاری هفته فیلم مشترک در سال پیش رو و ارسال آثار و تبادل داوران در جشنواره‌ها تفاهماتی صورت گرفت.

لازم به ذکر است که جشنواره فیلم کازان بیش از بیست سال است که هر ساله در کازان برگزار می‌شود و تولیدکنندگان آثار سینمایی و مستند ایرانی هر ساله آثار خوبی به این جشنواره ارسال می‌کنند.

خانم میلیوشا لیابیبونا آیتوگانوا دبیر جشنواره منبر طلایی کازان و موسسه کازان فیلم روسیه نیز سال گذشته به عنوان داور جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در ایران حضور یافت.

اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی اشراق به همت معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی ۲۰ دی ماه ۱۴۰۳ در قم برگزار می شود.

استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، مولفه‌ای اثرگذار در فرآیند پرورش 

سینمای خانگی: آیین بزرگداشت هفته کتاب هم‌زمان با سی‌ودومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری برگزار شد.

به گزارش سینمای خانگی و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این مراسم که روز شنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۳برگزار شد حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری ابتدا ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و گرامی‌داشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی از دکتر مصطفی ده‌پهلوان، عضو هیات علمی گروه باستان‌شناسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و رئیس پژوهشگاه میراث‌ فرهنگی و گردشگری قدردانی کرد.

وی در ادامه به موضوع صنعتی‌سازی و شخصی‌سازی آموزش و جایگاه میراث فرهنگی در شخصی‌سازی آموزش پرداخت و گفت: اگر نگاهی به سیر دگرگونی‌های آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان در دنیا بیندازیم می‌بینیم که در این مسیر، فراز و نشیب و مراحل مختلفی طی شده است. در دوران باستان در مکان‌هایی مانند مصر، یونان و رم، آموزش بیشتر ویژه گروه‌های بالای جامعه بود. به همین خاطر آموزش، خصوصی و محدود به افراد خاصی بود.

علامتی افزود: از قرن نوزدهم به بعد به مرور آموزش عمومی و اجباری در کشورهای مختلف شکل گرفت. به نوعی کشورهایی مانند آلمان و فرانسه، مدارس دولتی را راه‌اندازی کردند و چون شعار «آموزش برای همه» را دنبال می‌کردند آرام‌آرام صنعتی‌سازی آموزش مطرح شد. چون اندیشمندان و مسئولان شعارشان آموزش برای همه بود در واقع دنبال بهبود کارآیی آموزش، مقیاس‌پذیری و دسترسی بیشتر به آموزش بودند و به همین خاطر آموزش به عنوان یک محصول با ویژگی‌های استاندارد و قابل مقایسه با تولید انبوه طراحی شد که امروزه به آن فناوری آموزشی می‌گوییم و در مدارس مرسوم است.

مدیرعامل کانون ادامه داد: در این ساختار، محتوای آموزشی به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که یک محتوای آموزشی برای تعداد زیادی از افراد قابل استفاده باشد. این استانداردسازی شامل روش‌های تدریس، منابع و ارزیابی‌ها می‌شود. این روش از آموزش اگرچه دسترس‌پذیری بیشتری ایجاد می‌کند اما نیازهای شخصی مخاطبان در آن کم‌رنگ‌تر است.

وی تصریح کرد: بعد از این دوران بحث آموزش اجباری و عمومی در دنیا پررنگ شد و این بحث در کشورهای گوناگون شکل گرفت. در میانه قرن بیستم با گسترش نظریه‌های آموزشی مانند نظریه‌های جان دیویی (در ایالات متحده) و ماریا مانچینی (در ایتالیا)، بحث توجه به نیازهای فردی و نوآوری در روش‌های آموزش پررنگ شد. در واقع از همین‌جا بود که بحث تفکر انتقادی شکل گرفت و به عنوان یک گفتمان مطرح شد.

علامتی با بیان این‌که ما امروز با یک گفتمان جدیدی در حوزه آموزش روبرو هستیم که به شخصی‌سازی آموزش معروف شده است، ادامه داد: در این روش آموزش و پرورش متناسب با نیازها، توانایی‌ها و علاقه‌مندی‌های هر دانش‌آموز یا فرد یادگیرنده طراحی و اجرا می‌شود. در این روش به جای استفاده از یک روش تدریس یکنواخت برای تمام افراد تلاش می‌شود که یادگیری برای هر فرد به صورت شخصی و منحصر به فرد صورت گیرد. اثر این فرایند هم در نتیجه کار دیده می‌شود که سطح بالاتری دارد.

مدیرعامل کانون اظهار کرد: در فرایند شخصی‌سازی آموزش انگیزه و علاقه یادگیرندگان بسیار بالاتر می‌رود. استعدادها شناسایی و کشف می‌شود. مربی یا معلم در تعامل مستقیم با تک‌تک مخاطبان متناسب با شرایط، توانمندی‌ها و نیازهای آنان قرار می‌گیرد. بی‌گمان این سبک زمان بیشتری می‌برد، نیروی ورزیده‌تری نیاز دارد و دایره محدودتری را پوشش می‌دهد اما نتیجه آن با شیوه صنعتی‌سازی اصلا قابل مقایسه نیست و کسانی که در خروجی این آموزش قرار می‌گیرند، بسیار توانمندتر، باانگیزه‌تر و اثرگذارتر هستند که اگر این اتفاق بیفتد نتیجه خوبی می‌گیریم.

وی افزود: امروز شخصی‌سازی آموزش به عنوان یک رویکرد در حال فراگیر شدن در دنیاست اما می‌خواهم یک نکته اساسی برای شما عرض کنم و آن این است که این مدل شخصی‌سازی آموزش با یک قدمت حدود ۶۰ ساله از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال اجراست و نتایج شیرینی داشته است.

کتاب، نقطه اتصال ما در حوزه میراث فرهنگی و کانون

علامتی تصریح کرد: ما در کانون پرورش فکری از یک عنصر طلایی به نام مربی بهره می‌گیریم. مربی تلاش می‌کند سطح و توانایی و نقاط ضعف و قوت مخاطب خود به عنوان کودک یا نوجوان را شناسایی و بر اساس ظرفیت و نیاز او یک مسیر پرورشی را برایش طراحی می‌کند. این مسیر می‌تواند ادبی، فرهنگی، هنری یا علمی یا چندگانه‌ای از این‌ها باشد. بنابراین امروز کودکان و نوجوانانی که خروجی یا پرورش یافته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند از سطح توانایی‌های ویژه‌ای برخوردارند. کانون در یک محیط آزاد و انتخابی این کار را انجام می‌دهد.

مدیرعامل کانون سپس با بیان این سؤال که نسبت این شخصی‌سازی آموزش و پرورش با میراث فرهنگی چه‌طور می‌تواند باشد؟ بیان کرد: به نظر می‌رسد غیر از عنصر کتاب باید بتوانیم از مولفه‌هایی که در حوزه میراث فرهنگی و تاریخ داریم در پرورش بچه‌ها متناسب با علاقه‌مندی‌ها و نیازهای آنان استفاده کنیم. این موضوعی است که نیاز به کار و تحقیق دارد. نقطه اتکا و اتصال ما در حوزه میراث فرهنگی و کانون پرورش فکری که مخاطبش یکی است کتاب هم می‌تواند باشد، مخاطب کانون کودک است و مثلا از هنر قصه‌گویی حتما بهره می‌بریم. قصه‌گویی منبعث از کتاب است اما شیواتر و روان‌تر در ذهن بچه‌ها اثرگذار است. پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها با قصه ما را تربیت می‌کردند. قصه‌گویی که یکی از ابزارهای مهم تربیتی است و کانون از آن بهره می‌برد.

وی ادامه داد: این فعالیت گاهی بازدید از یک مکان است، گاهی تبدیل یک اثر تاریخی به یک داستان و حکایت است. گاهی از ظرفیت پژوهش باید استفاده شود و… اما نکته اساسی این است که بیایید دست ‌در ‌دست هم قرار دهیم و بتوانیم از ظرفیت‌های فرهنگی و میراث خودمان در فرایند پرورش کودکان و نوجوانان به عنوان یک مولفه اثرگذار و ریشه‌دار استفاده کنیم.

حامد علامتی در پایان گفت: ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولیدات خوبی در این زمینه داشته‌ایم و از حوزه‌های باستان‌شناسی، معماری، شاهنامه‌خوانی، نقالی و موارد شبیه به این بهره می‌بریم.

«حالت عشق» در «سینماحقیقت» روی پرده می‌رود

سینمای خانگی: «حالت عشق» به کارگردانی کارول منصور مستندساز لبنانی در هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» روی پرده می‌رود.

به گزارش سینمای خانگی و به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، «حالت عشق» درباره پزشکی به نام دکتر غسان ابو سته است که پس از بحران غزه و نسل‌کشی‌ با حضور در منطقه، به درمان زخمی‌ها می‌پردازد.

«حالت عشق» با مشارکت مرکز گسترش تولید شده و اولین نمایش آن در هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» است. کارول منصور تدوین و کارگردانی «حالت عشق» را برعهده داشته و مونا خالیدی تهیه‌کننده و پژوهشگر این مستند است.

درآمد حاصل از نمایش فیلم توسط پخش‌کننده آن، «فوروارد فیلم پروداکشن» به صندوق حمایت از کودکان غسان ابو سته برای درمان کودکان مجروح جنگ غزه اهدا خواهد شد.

کارول منصور مستندساز لبنانی، 25 سال است به عنوان کارگردان فعالیت می‌کند، آثار او بیش از هفتاد نمایش جشنواره‌ای در سراسر جهان داشته است. مونا خالیدی، فعال حقوق بشر، تحصیل کرده در زمینه سیاست و برنامه‌ریزی است و سال‌ها در بخش‌های دانشگاهی، دولتی و خصوصی در زمینه مستندسازی و توسعه اجتماعی فعالیت کرده است.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» با دبیری محمد حمیدی مقدم از 18 تا 25 آذرماه 1403 برگزار می‌شود.

استادان و کارگاه‌های «سینماحقیقت هجدهم» را بشناسید

سینمای خانگی: ارسطو مداحی گیوی، سیف‌الله صمدیان، مهرداد زاهدیان، جاشوا اوپنهایمر، وحید آگاه، گودرز رشتیانی، امیرحسین موسوی و سروش زرگر پور، تعدادی از استادان کارگاه‌های آموزشی هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» هستند.

به گزارش سینمای خانگی و به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، با اعلام فراخوان ثبت نام در کارگاه‌های آموزشی هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، نام استادان کارگاه‌ها و موضوع آنها اعلام شد. صنف کارگردانان و تهیه‌کنندگان سینمای مستند در اجرای این کارگاه‌ها با مرکز گسترش همکاری دارند. 

کارگاه‌ها عبارتند از کارگاه «ابزارهای نوین تصویربرداری در سینمای مستند» با ارسطو مداحی گیوی، «مبانی تاریخ شفاهی و بایسته‌های آن در فیلم مستند » با دکتر گودرز رشتیانی، «عکس به مثابه ماده خام در سینمای مستند» با سیف‌الله صمدیان، «هوش مصنوعی و سینمای مستند»، مسعود سفلایی مدیر پنل، با حضور نماینده صنف کارگردانان سینمای مستند و نماینده صنف تهیه‌کنندگان سینمای مستند، «حقوق در سینمای مستند» با حضور دکتر وحید آگاه، مدیر پنل علیرضا حسینی، «مستندهای آرشیوی» با مهرداد زاهدیان و «هوش مصنوعی در واقعیت و فیلم مستند» از نظر پدیدارشناسی و کاربردی، با دکتر امیرحسین موسوی استاد فلسفه علم و دکتر سروش زرگرپور دکترای هوش مصنوعی.

در کنار این کارگاه‌ها، چند مستر کلاس مجازی از جمله مستر کلاس جاشوا اوپنهایمر کارگردان سینمای مستند اهل دانمارک در هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» برگزار می‌شود. 

سیف‌الله صمدیان عکاس، فیلمساز و فیلمبردار ایرانی است که از  فعالیت های او می توان به فیلمبرداری سه فیلم «ای‌بی‌سی آفریقا»، «جاده‌ها»، «پنج» عباس کیارستمی، بنیان‌گذار و دبیر جشن تصویر سال، دریافت تندیس طوبی زرین، لوح سیمین و مدرک درجه یک هنری در هفتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، دریافت مدالیوم عکاسی تئاتر و… اشاره کرد.

مهرداد زاهدیان مستندساز و رئیس انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند است و از نمونه آثار وی می توان به «میدان بی حصار»، «حلقه های گمشده»، «میدان نقش جهان»، «مسیح در جلفا»، «پاسارگاد»، «نقش رستم»، «تخت جمشید»، «خاطرات روی شیشه»، «ارگ بم»، «آسمان باران» و سپیده» اشاره کرد.

وحید آگاه عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی (گروه حقوق عمومی- دانشکده حقوق و علوم سیاسی)، وکیل پایه یک دادگستری و نویسنده عناوین مختلف کتب و مقالات تخصصی است.

ارسطو مداحی گیوی کارشناس فیلمبرداری و کارشناس ارشد عکاسی است که ترجمه کتاب و نوشتن بیش از ۶۰ مقاله علمی در طول حدود ۲۷ سال تدریس در دانشکده‌های هنری ازجمله فعالیت‌های پژوهشی وی است.

جاشوآ اوپنهایمر کارگردان اهل ایالات متحده آمریکا است که از مهم‌ترین فیلم‌های وی می‌توان به «عمل کشتن»، «پایان» و «چهره سکوت» اشاره کرد. از جمله افتخارات اوپنهایمر می توان به دریافت جایزه بهترین مستند بفتا، فیلم اروپا، آسیا پاسیفیک و نامزد بهترین فیلم مستند بلند در هشتاد و ششمین جوایز اسکار اشاره کرد.  

هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» از 18 تا 25 آذرماه با دبیری محمد حمیدی مقدم برگزار می‌شود.

همزمان با مشخص شدن زمان اکران؛ پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» رونمایی شد/ آغاز اکران از ۳۰ آبان‌ماه

سینمای خانگی: در آستانه آغاز اکران انیمیشن سینمایی «شنگول و منگول» پوستر رسمی این انیمیشن سینمایی رونمایی شد. 

به گزارش سینمای خانگی و به نقل از روابط عمومی پروژه؛ انیمیشن سینمایی «شنگول و منگول» ساخته کیانوش و فرزاد دالوند و تهیه‌کنندگی داریوش دالوند و سارا امامی که در سی و ششمین جشنواره کودکان و نوجوانان پروانه زرین بهترین کارگردانی جشنواره را از آن خود کرد و با استقبال بی نظیر مخاطبان و منتقدان رو‌به‌رو شد قرار است از روز چهارشنبه ۳۰ آبان‌‌ماه در سینماهای سراسر کشور به اکران عمومی درآید. 

فیلمنامه این انیمیشن با اقتباسی آزاد از داستان فولکلور «شنگول و منگول» به نویسندگی کیانوش دالوند با مشارکت نویسندگان آمریکایی و کانادایی نوشته شده‌است. 

این انیمیـشن سینمایـی باسرمایه‌گذاری «پلتـفرم شیـدا» و با حمایت «بانک گردشگـری» تهیه شده است.

قدمی با زنده رود در دورهمی امشب «نقل و نقل»

سینمای خانگی: برنامه «نَقل و نُقل» با عنوان «که زنده رود کنارت کمی قدم بزند» یکشنبه 27 آبان ماه حوالی ساعت 22:15 روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

به گزارش سینمای خانگی و به نقل از روابط عمومی شبکه دو سیما، در این برنامه که دورهمی صمیمانه به میزبانی حامد عسکری است، عباس شاه زیدی(شاعر)، ابراهیم اسماعیلی اراضی(شاعر و نویسنده)، صابر الله دادیان(نویسنده و کارگردان)، علی عرب خوانساری(کارشناس موسیقی، آهنگساز و نوازنده) گپ و گفتی شنیدنی با عنوان «که زنده رود کنارت کمی قدم بزند» خواهند داشت.

برنامه «نَقل و نُقل» کاری از گروه معارف اسلامی شبکه دو سیما به تهیه‌کنندگی محمدحسام مدنی، سردبیری و کارگردانی علیرضا کاردان امین و اجرای حامد عسکری است که یکشنبه 27 آبان ماه حوالی ساعت 22:15 روانه آنتن خواهد

یک سریال جدید دیگر برای تلویزیون کلید خورد

سینمای خانگی: سریال «قول مردونه» محصول مرکز سیمافیلم با حضور تعدادی بازیگر کلید خورد.

به گزارش سینمای خانگی و به نقل از روابط عمومی و رسانه‌های نوین معاونت سیما، سریال «قول مردونه» به کارگردانی قربانعلی طاهرفر، تهیه کنندگی ایرج محمدی و نویسندگی مصطفی زندی کلید خورد.

فضای قصه این سریال به ماجراهایی می‌پردازد که از اوائل دهه ۶۰ تا سال ۶۸ را در برمی گیرد. 

تصویربرداری سریال «قول مردونه» با بازیگرانی چون محمد رضا هدایتی، شهره سلطانی، محمد نادری، مریم موسویان، رویا میرعلمی، آشا محرابی، سیروس میمنت و … شروع شد.

این سریال محصول گروه تولیدات طنز مرکز سیمافیلم است که قرار است در ۳۰ قسمت ساخته شود.

آمار تماشاگران نمایش‌های تماشاخانه سنگلج اعلام شد

سینمای خانگی: آمار تماشاگران و میزان فروش ماهانه نمایش‌‌ های «بمون بخون بخندون» و «هاگیر واگیر» که در تماشاخانه سنگلج روی صحنه رفته‌اند، اعلام شد.

به گزارش سینمای خانگی و به نقل از دفتر رسانه اداره کل هنرهای نمایشی، آمار فروش ماهانه و تعداد تماشاگر نمایش‌های تماشاخانه سنگلج (با احتساب بلیت تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و مهمان) اعلام شد.

نمایش «بمون بخون بخندون» به کارگردانی سمیه مهرى که از ۲۴ مهر تا ۲۰ آبان ۱۴۰۳ در سالنی با ظرفیت ۲۳۶ نفر به صحنه رفته است؛ توانست با ۲۲ اجرا و قیمت بلیت ۱۵۴ و ۱۱۰ هزار تومان، و میزبانی از ۳ هزار و ۹۷۸ تماشاگر، به فروشی معادل ۳۴۱ میلیون و ۱۰۵ هزارتومان دست پیدا کند.

نمایش «هاگیر واگیر» به کارگردانی مریم باقرى که از ۲۲ مهر تا ۲۳ آبان ۱۴۰۳ در سالنی با ظرفیت ۲۳۶ نفر به صحنه رفته است؛ توانست با ۲۷ اجرا و قیمت بلیت 154 و 110 هزار تومان، و میزبانی از ۲ هزار و ۳۶۱ تماشاگر، به فروشی معادل ۱۹۲ میلیون تومان دست پیدا کند.

لازم‌به‌ذکر است آمار تماشاگران و فروش مجموعه تئاتر شهر و تالار هنر پس پایان اجراها منتشر خواهد شد.

رقابت «بیست‌ویک هفته بعد» در جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک»

سینمای خانگی: فیلم کوتاه «بیست‌ و یک هفته بعد» به کارگردانی نسرین محمدپور در ادامه حضور جهانی خود، به یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک» راه پیدا کرد.

به گزارش سینمای خانگی و به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم کوتاه «بیست و یک هفته بعد» به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی نسرین محمدپور در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک» با 12 فیلم کوتاه دیگر به رقابت می‌پردازد.

جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک» عضو مورد اعتماد مراسم اهدای جوایز اسکرین «آسیا پسیفیک» معروف به «اسکار آسیایی» APSA در استرالیا است و در سطح کشور عراق، آثار سینمایی و مستند را به این رویداد سینمایی معرفی می‌کند. این جشنواره با هدف پل ارتباطی میان کارگردان کُرد و کارگردانان سراسر جهان و ایجاد تبادل فرهنگی میان ملت‌های دنیا تأسیس شده است. یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک» 19 تا 26 آذر ماه 1403 برابر با 9 تا 16 دسامبر 2024 در سالن «کنگره» دانشگاه دهوک و مجموعه سینمایی «دهوک مول» در شهر دهوک برگزار می‌شود.

«بیست و یک هفته بعد» پیش از این جایزه بهترین فیلم کوتاه آسیایی بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی بوسان کره‌ جنوبی را از آن خود کرده بود و در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم ریندنس انگلیس به نمایش درآمده بود. این فیلم کوتاه همچنین ماه گذشته، جایزه ویژه هیات داوران سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم گولدن بول آدانا را از آن خود کرد.

عرضه و پخش بین‌الملل «بیست و یک  هفته بعد» بر عهده شرکت seven springs pictures  به مدیریت میلاد خسروی است.

بنفشه ریاضی، لیلا حسین زاده، سودابه بهرامی نژاد و پریسا عسگری بازیگران فیلم را تشکیل می‌دهند.

عوامل فیلم کوتاه «بیست و یک هفته بعد» عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: بهروز بادروج، مدیر تولید: دیاکو خاکی، صدابردار: ایرج نوروزی، طراح صحنه: رضا محمدپور، طراح لباس: عاطفه صالحی، تدوین: عماد خدابخش، دستیار تدوین: مرتضی سوری، صداگذار: زهره علی اکبری، دستیار کارگردان: محمد علی نعمت‌الهی و متین خیبلی، اصلاح رنگ و نور و جلوه‌های ویژه بصری : مهران جبلی منشی صحنه: ریحانه فلاح، برنامه ریز: محمد علی نعمت الهی، دستیاران تصویر: معین نجاری، امیر غیور، نیما طرابی و حمید دایی جانی، مسئول دوربین: مهدی فشمی، طراح گریم: سولماز آقاجانی، دستیار گریم: نسیم محمدپور، دستیار لباس: فهیمه تقوی، دستیار صدا: متین شیخ نصرالهی، دستیاران صحنه: حسن چرخی و آرین کبیر، مدیر تدارکات: علی اشتری، دستیار تدارکات: حامد  لرستانی و سعید جمال‌الدین، عکاس: محمد نظری، ساخت تریلر: امید میرزایی، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: آزاده فضلی، تهیه‌کننده: نسرین محمدپور.

فیلمبرداری «قسطنطنیه» آغاز شد

سینمای خانگی: فیلمبرداری «قسطنطنیه» به کارگردانی کریم امینی آغاز شد.

به گزارش سینمای خانگی و به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، ساخت فیلم سینمایی کمدی «قسطنطنیه» به کارگردانی کریم امینی و تهیه‌کنندگی دکتر امین رضا چلبیانلو در کشور ترکیه کلید خورد.

کریم امینی که پیش از این کارگردانی پرفروش‌ترین کمدی تاریخ سینمای ایران «فسیل» را در کارنامه خود داشته، در تازه‌ترین تجربه کارگردانی‌اش «قسطنطنیه» را جلوی دوربین برده است.

اسامی بازیگران فیلم که از چهره‌های مطرح سینمای ایران و ترکیه هستند، در خبرهای بعدی اعلام می شود.

عکس: سمیرا بختیاری

خروج از نسخه موبایل