فراخوان سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند منتشر شد

سینمای خانگی: جشن مستقل سینمای مستند از اول مهر ماه ۱۴۰۳ آغاز به کار خواهد کرد و فراخوان فیلم های مستند منتشر شد.

به گزارش سینمای خانگی و به نقل از روابط عمومی خانه سینما، جشن مستقل سینمای مستند از اول مهر ماه 1403 آغاز به کار خواهد کرد و فراخوان فیلم های مستند به شرح زیر است:

جشن مستقل سینمای مستند از تاریخ 1403/7/1 پذیرش فیلمهای متقاضی حضور در این دوره را به مدت 20 روز (و حد اکثر 35 روز) آغاز خواهد کرد. اختتامیه سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران، در تاریخ 9 اسفند ماه 1403 در تهران برگزارخواهد شد.

آثار متقاضی شرکت در این جشن برای نخستین بار به شیوه آکادمی توسط اعضای فرهنگستان (آکادمی) سینمای مستند ایران ارزیابی و داوری می‌شوند. اعضای آکادمی سینمای مستند ایران را نخبگان و نامداران سینای مستند ایران، برندگان تندیس و دیپلم افتخار در ادوار پیشین جشن مستند و جشن بزرگ سینمای ایران در رشته مستند، برندگان تندیس جشنواره های حقیقت، فجر و فیلم کوتاه تهران، داوران و هیاتهای انتخاب ادوار مختلف جشن مستند، اعضای فعال و تاثیرگذار صنوف با سابقه عضویت بیش از ده سال و تعدادی از شخصیتهای مرجع فرهنگی و هنری مطابق اساسنامه آکادمی سینمای مستند ایران تشکیل می‌دهند.

داوری آثار توسط اعضای آکادمی و  در دو مرحله انجام می‌شود:

·         در مرحله اول پس از بازبینی و تعیین امتیاز آثار توسط اعضای اکادمی، پنج مستند برگزیده در هر کدام از رشته‌های جشن، بدون هیچ ترتیبی انتخاب و اعلام می‌شود.

·         در مرحله دوم با بازبینی و اعلام مجدد رای توسط اعضای اکادمی، برنده نهایی در هر رشته از میان  نامزدهای اعلامی مرحله اول انتخاب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید