پایگاه خبری سینمای خانگی
سامانه جامع اخبار، آثار، اشخاص، و نهادهای فیلم و سینمای ایران و جهان

  • خوش آمدیدپایگاه خبری سینمای خانگی
  • خبرهاگنجینه خبرهای منتشر شده در پایگاه خبری سینمای خانگی
  • پیشنهاد سردبیرسردبیر برای مطالعه پیشنهاد می دهد
  • یادداشت سردبیرمطالب و نوشته های سردبیر یا مدیرمسئول پایگاه خبری سینمای خانگی
  • سینمای ایرانخبرها و مطالب مربوط به سینمای ایران
  • سینمای جهانخبرها و مطالب مربوط به سینمای جهان
  • تلویزیونخبرها و مطالب مربوط به تلویزیون
  • فیلم کوتاهخبرها و مطالب مربوط به فیلم های کوتاه
  • شبکه خانگیخبرها و مطالب مربوط به شبکه نمایش خانگی
  • مجامعخبرها و مطالب مربوط به جشنواره ها، مجامع، نشست ها و سایر مجامع
  • استان هاخبرها و مطالب مرتبط با موضوعات پایگاه خبری سینمای خانگی در سایر استان ها
  • سایر هنرهاخبرها و مطالب مربوط به سایر هنرها اعم از نمایش، موسیقی، مجسمه سازی، و…
  • هشلهف!طنزهای میرزاننویس که خودش میگوید هشلهف است!
  • ویژه ماخبرها و مطالب مربوط به پایگاه خبری سینمای خانگی
  • تماس با ماتماس با مدیران و مسئولان پایگاه خبری سینمای خانگی
  • دکتر رمضانی: سینمای ایران فطری‌تر شود، جهانی‌تر می درخشد

    دکتر رمضانی: سینمای ایران فطری‌تر شود، جهانی‌تر می درخشد

  • ضرورت پوست‌اندازی در سینمای دفاع مقدس

    ضرورت پوست‌اندازی در سینمای دفاع مقدس

  • خبرها

    مستند‌ها راوی ناگفته‌هایی از شهدای خدمت

  • خبرها

    اولین جشنواره ملی فیلم فضای باز در سکانس پایانی

  • خبرها

    تخفیف دانشجویی «به یک قاتل ساده نیازمندیم» و اجرای «تابوت‌ها روی زمین»

  • خبرها

    بررسی گسترش همکاری مشترک سینمایی ایران و کرواسی

  • خبرها

    با کارهای سخیف نمی‌توان چرخ سینما را چرخاند  

  • خبرها

    مستندی درباره حضور رئیس‌جمهور شهید در دانشگاه الزهرا (س)

  • خبرها

    انتقاد کارگردان «بی‌سر و صدا» از تحریم اکران فیلمش در یک سینما

  • خبرها

    مداحی هنرمند ریزنگار در وصف امام رضا(ع) +فیلم

  • خبرها

    روز‌های آغازین خرداد و فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی

  • خبرها

    انتشار پوستر فیلم سینمایی «صبح اعدام»

  • مستند‌ها راوی ناگفته‌هایی از شهدای خدمت

    مستند‌ها راوی ناگفته‌هایی از شهدای خدمت

  • اولین جشنواره ملی فیلم فضای باز در سکانس پایانی

    اولین جشنواره ملی فیلم فضای باز در سکانس پایانی

  • تخفیف دانشجویی «به یک قاتل ساده نیازمندیم» و اجرای «تابوت‌ها روی زمین»

    تخفیف دانشجویی «به یک قاتل ساده نیازمندیم» و اجرای «تابوت‌ها روی زمین»

  • بررسی گسترش همکاری مشترک سینمایی ایران و کرواسی

    بررسی گسترش همکاری مشترک سینمایی ایران و کرواسی

  • با کارهای سخیف نمی‌توان چرخ سینما را چرخاند  

    با کارهای سخیف نمی‌توان چرخ سینما را چرخاند  


یادداشت سردبیر
  • استاد فرهیخته، جلیل عرفان منش به دیار حق شتافت

    خبر درگذشت استاد فرزانه دکتر جلیل عرفان‌منش، چون موجی از حزن و اندوه، دل‌های دوستداران فرهنگ و هنر این سرزمین را درنوردید. شیرازیِ دلباخته‌ای که عشق به امام رضا(ع) در جانش ریشه دوانده بود و اینک به آرزوی دیرین خود رسیده و در جوار حضرت احمدبن موسی(ع) آرام گرفته است.

    استادی که عمری را در مسیر دانش و هنر گام نهاد، از کلاس‌های ادبیات نمایشی دانشگاه سوره شیراز،  تا مدیریت شبکه دو سیما، از پژوهش‌های عمیق تاریخی، تا نگارش فیلمنامه‌های ماندگار؛ قلمش در کتاب‌هایی چون «همگام با امام رضا(ع)» و «کوروش و بازیابی هویت ملی» به تاریخ و فرهنگ ایران و اسلام جان بخشید. دستش در آثاری مانند «روز موعود» و «مسافر زمان» و… روایتگر حماسه‌ها و ایمان بود. قلبش همیشه با هنر انقلابی و متعهد می‌تپید.

    پایگاه خبری سینمای خانگی، این ضایعه‌ی بزرگ را به مسئولان، هنرمندان، و سینماگران کشور به ویژه به خانواده‌ی محترم ایشان، شاگردان وفادارش و همه‌ی دلباختگان فرهنگ ناب ایرانی اسلامی تسلیت عرض می‌کند. باشد که راه پربرکتش همواره پررهرو، و یادش گرامی و روحش با اولیای الهی محشور باد.

سینمای ایران
  • دکتر رمضانی: سینمای ایران فطری‌تر شود، جهانی‌تر می درخشد
  • ضرورت پوست‌اندازی در سینمای دفاع مقدس
  • سینمای ایران در چنگال ابتذال؛ هشدار یک پیشکسوت!
  • رهایی سینما از سیاست؛ جنجالی با یک منتقد سرسخت
  • نقد ساختار سینمای ایران و راهکارهای تحول
فیلم کوتاه
  • دکتر رمضانی: سینمای ایران فطری‌تر شود، جهانی‌تر می درخشد
  • تبیین نظریه مقاومت هدف جشنواره رسام
  • رونمایی از پوستر ششمین جشنواره «رسام»
  • «فیلم ۱۰۰»، رامبد جوان، خردمندان، و دیگران
  • روحانی مبارز «شیخ میرزاعلی نجفی» در قاب مستند
استان ها
  • تبیین نظریه مقاومت هدف جشنواره رسام
  • استاد فرهیخته، جلیل عرفان منش به دیار حق شتافت
  • صدا و سیمای جمهوری اسلامی در عمل هم باید صداوسیمای جمهوری اسلامی باشد
  • همت مردم خونگرم «بندرعباس» و همراهی‌شان در ساخت سریال «سلمان فارسی» در خاطراتمان می‌درخشد
  • انتشار فراخوان نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم آوای صلح
  • اهالی فرهنگ و هنر کنار خانواده‌های آسیب‌دیده بندرعباس ایستاده‌اند
  • اکران‌ سیار برای سینمای ایران ۲۰ میلیارد درآمد داشت
  • جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان تبریز؛هیأت انتخاب و داوری و آثار راه‌یافته بخش عکس جشنواره «سهند» معرفی شدند
  • زمان برگزاری هفتاد‌ و یکمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان سهند اعلام شد
سایه / روشن

نوشته ی مهمان: بیژن همدرسی


  • بیژن همدرسی: مهاجرت هنرمندان؛ حق فردی یا کنش سیاسی؟ (5 و پایانی)

    مرز باریک اعتراض و فرصت‌طلبی؛ مخاطب آگاه چگونه قضاوت می‌کند؟

    در روزگاری که همه چیز در معرض دید عموم است، مخاطب امروز دیگر تنها تماشاگر نیست؛ تحلیلگر است، مقایسه‌گر است، حافظه دارد. او سخنان گذشته را با مواضع امروز کنار هم می‌گذارد و تضادها را به‌خوبی درمی‌یابد. از این رو، مرز میان اعتراض حقیقی و فرصت‌طلبی رسانه‌ای بسیار باریک‌تر از آن چیزی‌ست که بعضی هنرمندان مهاجر گمان می‌کنند.

    اعتراض، زمانی اصالت دارد که بهای آن در زمان خودش پرداخت شده باشد. یعنی هنرمندی که امروز زبان به انتقاد می‌گشاید، باید نشان داده باشد که در دوران فعالیت در ایران نیز بر سر اصول خود ایستاده، ریسک کرده و تاوان داده. اما وقتی فردی در اوج دریافت امکانات، درآمد، شهرت و جوایز، سکوت اختیار کرده و حتی در پروژه‌هایی با مضامین پروپاگاندایی حضور یافته، و ناگهان با مهاجرت، به منتقد تمام‌عیار بدل می‌شود، در ذهن مخاطب آگاه ایجاد شائبه‌ فرصت‌طلبی توسط هنرمند ناگزیر است.

    مخاطب امروز می‌پرسد: چرا وقتی بلیت سفر و اقامت صادر شد، زبانش باز شد؟
    چرا همان هنرمندی که تا دیروز در اختتامیه فجر جایزه می‌گرفت، امروز در مصاحبه‌ های خارج از کشور، آن مراسم را نماد سرکوب می‌خواند؟
    آیا تغییر اقلیم باعث کشف حقیقت شده یا تغییر نیازهای فردی؟ هنرمندانی مثل حمید فرخ‌نژاد، بازیگری که سال‌ها در تلویزیون و سینمای ایران نقش‌های خاص و محبوبی ایفا کرد، پس از مهاجرت، با چرخشی آشکار و بعضاً عصبی، به اپوزیسیون رسانه‌ای بدل شد. او که خود در پروژه‌هایی چون امنیتی مثل قلاده های طلا با مواضع خاص سیاسی – نقش ایفا کرده، امروز همان سیاست را به‌شدت تقبیح می‌کند. مخاطبِ آگاه البته فراموش نمی‌کند: همان فرخ‌نژاد، سال‌ها بدون مشکل در جشنواره‌ها و سریال‌های بزرگ حضور داشت و از مواهبش بهره برد. که اگر قرار بر قضاوت اینگونه باشد باید او را مزدور نظام دانست تا اپوزیسیون آن.
    بی شک در برابر این چرخش‌های ناگهانیِ امثال فاطمه معتمد آریا، سید محمد حسینی (مجری و کمدین) احسان کرمی ، پرستو صالحی ، روناک یونسی (که همه معروفیتش را از تلویزیون این کشور دارد) و… مردم حق دارند تردید کنند؛ نه به«« اصل اعتراض »» بلکه به صداقت معترضان.
    چه بسیار کسانی که در داخل کشور، زیر فشار و محرومیت، اگر اعتراضی دارند ، هنوز صدای اعتراض‌شان را حفظ کرده‌اند و هیچ اقامت و مزایایی از هیچ کشور نگرفته و در کار آن هم نیستند، آنها اگر ادعایی دارند در کنار مردم و همراه با مردم هستند چون از جنس مردم هستند.
    اینجاست که نقش مخاطب به‌عنوان حافظه تاریخی پررنگ می‌شود. اگر هنرمند بخواهد از گذشته‌اش فرار کند، این مخاطب است که آن گذشته را یادآوری می‌کند. همان مخاطبی که روزی به احترام هنرش ایستاده و دست زده بود، حالا انتظار دارد در رفتار و گفتار او انسجام، صداقت، و حداقل احترام به شعور جمعی دیده شود. در غیر این‌صورت، اعتراض، تنها ژستی برای دیده‌شدن دوباره ، داشتن شغل و مسکن در کشور جدید است، نه صدای وجدان به نمایندگی از ملت.

    … پایان

دسته ها

  • استان ها (109)
  • پیشنهاد سردبیر (75)
  • تلویزیون (29)
  • خبرها (5,091)
  • دسته‌بندی نشده (62)
  • سایر هنرها (5)
  • سایه روشن (5)
  • سینما (2,048)
  • سینمای جهان (15)
  • شبکه خانگی (63)
  • فیلم کوتاه (798)
  • مجامع (1,441)
  • هشلهف (4)
  • ویدئونما (4)
  • ویژه ما (4)
  • یادداشت سردبیر (6)
پیشنهاد سردبیر
  • دکتر رمضانی: سینمای ایران فطری‌تر شود، جهانی‌تر می درخشد
  • ضرورت پوست‌اندازی در سینمای دفاع مقدس
  • سینمای ایران در چنگال ابتذال؛ هشدار یک پیشکسوت!
  • رهایی سینما از سیاست؛ جنجالی با یک منتقد سرسخت
  • نقد ساختار سینمای ایران و راهکارهای تحول
  • استاد فرهیخته، جلیل عرفان منش به دیار حق شتافت
  • سینمای ایران در کشاکش گیشه و رسالت فرهنگی؛ در گفتگو با ابراهیم اصغری
  • خسرو شکیبایی‌ها و ملاقلی‌پورها باز هم پیدا می شوند؟
  • کارگردان سینما و تلویزیون: سینمای فکور در آستانه انقراض؟
  • سینما در محاصره اندیشه‌های سطحی؛ بازگشت به شکوه؟
  • از بحران‌های سینمای ایران تا راهکارهای نجات
  • نقد بی‌پروا به سینمای ایران: اقتصاد بیمار به جان هنر افتاده است
  • در جستجوی راهکار ارتقای آثار تلویزیونی و سینمایی در گفتگو با سید حمید طباطبایی
  • نگاهی به «کورالاین»؛ نمایشی سرشار از شور و شکوه!
  • اختصاصی- کریمی راد: ساخت آثار عدالت خواهانه می تواند باعث ایجاد امنیت در جامعه شود
  • تقویت خودباوری ملی، تقویت هویت ملی و قومی؛ نیاز اصلی امروز سینمای کشور
هشلهف نامه
  • رسانه سینمای خانگی – هشلهف چهارم – زبان سلبریتی جماعت
  • هشلهف سوم؛ بازم کارخرابی مدیرمسئول!
  • هشلهف 2 – دوم که نه، اوّل
  • هشلهف 1: پرستیژ لجبازی
شبکه خانگی
  • دکتر رمضانی: سینمای ایران فطری‌تر شود، جهانی‌تر می درخشد
  • کارگردان سینما و تلویزیون: سینمای فکور در آستانه انقراض؟
  • سینما در محاصره اندیشه‌های سطحی؛ بازگشت به شکوه؟
  • از بحران‌های سینمای ایران تا راهکارهای نجات
  • نقد بی‌پروا به سینمای ایران: اقتصاد بیمار به جان هنر افتاده است
  • در جستجوی راهکار ارتقای آثار تلویزیونی و سینمایی در گفتگو با سید حمید طباطبایی
  • سریال های تازه در شبکه نمایش خانگی
  • پژمان بازغی مهمان پلتفرم رسانه تصویری «آن» می‌شود/ تقدیم بخشی ویژه به قربانیان بندرعباس
مجامع و جشنواره ها
  • دکتر رمضانی: سینمای ایران فطری‌تر شود، جهانی‌تر می درخشد
  • ضرورت پوست‌اندازی در سینمای دفاع مقدس
  • تبیین نظریه مقاومت هدف جشنواره رسام
  • نقد بی‌پروا به سینمای ایران: اقتصاد بیمار به جان هنر افتاده است
  • سینماگران ایده های خود را به جشنواره مقاومت بدهند
  • صدا و سیما از جشنواره بین‌المللی فیلم رسام حمایت می کند
  • رونمایی از پوستر ششمین جشنواره «رسام»
  • «فیلم ۱۰۰»، رامبد جوان، خردمندان، و دیگران
سینمای جهان
  • دکتر رمضانی: سینمای ایران فطری‌تر شود، جهانی‌تر می درخشد
  • زندان سینما
  • طرح تعرفه سینمایی ترامپ؟
  • فلورنس پیو از فصل جدید یلنا بلووا در «انتقام‌جویان: روز رستاخیز» پرده برداشت
  • ملاقات نمادین جیسون آیزاکس با “نوه داستانی” اش در دنیای جادوگری
  • چرا فیگارو تکذیبیه اصغر فرهادی را منتشر نکرده است؟
  • در میان ستاره‌های فرانسوی، اصغر فرهادی در فیلم جدیدش به حمله باتاکلان می‌پردازد
  • رئیس هیات داوران جشنواره ونیز مشخص شد
  • تمدید مسئولیت مدیر هنری جشنواره لوکارنو تا 2027
ویژه سینمای خانگی
  • چرا از پایگاه خبری سینمای خانگی حمایت کنیم؟
  • فراخوان همکاری 《سینمای خانگی》
  • اطلاعیه دعوت به همکاری در «سینمای خانگی»
  • مجوز سینمای خانگی مجددا صادر شد
گنجینه اخبار
  • مستند‌ها راوی ناگفته‌هایی از شهدای خدمت
  • اولین جشنواره ملی فیلم فضای باز در سکانس پایانی
  • تخفیف دانشجویی «به یک قاتل ساده نیازمندیم» و اجرای «تابوت‌ها روی زمین»
  • بررسی گسترش همکاری مشترک سینمایی ایران و کرواسی
  • با کارهای سخیف نمی‌توان چرخ سینما را چرخاند  
  • مستندی درباره حضور رئیس‌جمهور شهید در دانشگاه الزهرا (س)
  • انتقاد کارگردان «بی‌سر و صدا» از تحریم اکران فیلمش در یک سینما
  • روز‌های آغازین خرداد و فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی
  • مداحی هنرمند ریزنگار در وصف امام رضا(ع) +فیلم
  • انتشار پوستر فیلم سینمایی «صبح اعدام»
  • برنامه روز چهارم جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اعلام شد
  • مداحی نگارنده ریزترین‌های جهان بر روی اجسام برای امام رضا+ فیلم
  • جشنواره کن کوین اسپیسی را گردن نگرفت
  • روز‌های آغازین خرداد و فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی/ تماشای فیلم‌هایی به رنگ مقاومت در سالروز آزادسازی خرمشهر
  • بازیگران جدید در سریال فوتبالی شبکه سه
  • «مرکز ایران و فرانسه» وبیناری با عنوان «سینمای امروز: روایت‌ها، آمار و آینده» برگزار می‌کند
  • سالن‌های نمایشی یک روز اجرا ندارند
  • ارکستر سمفونیک فارس به رهبری منوچهر صهبایی به صحنه می‌رود
  • با برنامه‌های جدید رادیو فرهنگ آشنا شوید
  • بیست و سوم ذی‌القعده و اهمیت زیارت امام رضا (ع)
  • تلاش شد «مردم‌دار» در شأن و جایگاه شهید رئیسی باشد
  • دکتر رمضانی: سینمای ایران فطری‌تر شود، جهانی‌تر می درخشد
  • بیژن همدرسی: مهاجرت هنرمندان؛ حق فردی یا کنش سیاسی؟ (5 و پایانی)
  • «نتفلیکس» به سراغ تولید انیمه «کلش آو کلنز» می‌رود
  • اسکارلت جوهانسون در اولین تجربه کارگردانی‌اش در کن درخشید؛ «النور کبیر» پنج دقیقه تشویق ایستاده گرفت
  • «سلاح نفت» رونمایی شد؛ ۴ فیلم ایرانی در روسیه
  • یک سریال آرنولد را خیانت زندگی واقعی‌اش انداخت
  • آغاز دوباره «پاتوق مستند»/ «تورگی» را روی پرده ببینید
  • «خلیل» راهی فرانسه شد
  • «یک روز با موزه» در موزه هنرهای معاصر تهران
  • نگاهی به چند مستند و برنامه از قاب تلویزیون
  • پخش فیلم‌های «زینب» و «فداکار» از شبکه نمایش، به مناسبت روز ملی اهدا عضو
  • نماهنگ رئیس جمهور عزیزمان منتشر شد
  • تأکید معاون رسانه‌ای وزیر ارشاد بر استقرار روابط‌ عمومی جامعه‌محور در شهرستان‌ها
  • «آسمان غرب» و «باغ کیانوش» به همراه دو فیلم کوتاه به «روسیه» می‌روند
  • «شهید رئیسی» به آبرو و عزت ملی و اعتبار ملت ایران خدمت کرد و آن را ارتقاء داد/ «رئیسی» دلی خاشع و ذاکر، زبانی صریح و صادق و عملی خستگی ناپذیر و دائم داشت
  • راهیابی چهار فیلم ایرانی به جشنواره شوالیه طلایی روسیه
  • معرفی داوران بخش اصلی جشنواره مقاومت

لینک های مرتبط

مرکز خدمات یاس فیلم

پایگاه خبری، تحلیلی، و اطلاع رسانی هنر، فیلم، و سینما

«رسانه سینمای خانگی»، در قالب پایگاه خبری، دارای مجوز از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که به عنوان سامانه جامع اخبار، نقد، و تحلیل آثار و اشخاص مرتبط با حوزه فیلم و سینمای ایران و جهان فعالیت می نماید. کسب و کار رسانه سینمای خانگی ضمن عضویت در انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی تهران، از طریق مركز توسعه تجارت الكترونیكی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز شناسایی شده و دارای نماد تجارت الكترونیكی می باشد. اطلاعات مربوط به این نماد در اینجا قابل مشاهده است.

  • Facebook
  • Instagram
  • X
  • Spotify
  • TikTok
  • LinkedIn
  • WhatsApp

تماس با ما

  • تلفن: 09125436306
  • نشانی
  • تهران، میدان انقلاب اسلامی، خیابان کارگر شمالی، کوچه شهید طباطبایی، شماره 4
  • cinemayekhanegi@chmail.ir

ساعات تماس

  • شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 5 عصر

مجوزها

logo-samandehi

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به «پایگاه خبری سینمای خانگی» است.

Scroll to Top
به نسخه موبایل بروید