کار اصلی سینمای مقا ومت چیست؟ شاید مین‌یابی!

سینماگر پیشکسوت می‌گوید: فیلمنامه‌ها باید مین‌یابی و آنها را خنثی و رسانه‌ها در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند. سینمای مقاومت امروز نیازمند مین‌یابی است.

به گزارش سینمیا خانگی، محمدرضا اسلاملو در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا، اظهار داشت: سینمای مقاومت به لحاظ کمی و کیفی خیلی رشد داشته اما کمال این نیست. در گذشته کمبودهای بسیاری وجود داشت که تا حدودی الان رفع شده است.

وی با بیان این که خلاقیت انسان در ثروت نیست در کمبود و محرومیت است افزود: ما سینمای دفاع مقدس را از صفر شروع کردیم و در زمان حاضر کمیت در این سینما از حیث نفرات و تولیدات خوب است. اکنون باید به کیفیت بپردازیم که با کیفیت مد نظر خیلی فاصله داریم.

اسلاملو اظهار داشت: اکنون که در میان جنگ ترکیبی قرار داریم فیلمنامه‌ای در این زمینه نوشته نشده و کسی به فکرش نیست. همه به دنبال پیدا کردن یک سوژه خوب از گذشته هستند.

وی همچنین درباره این که سینمای مقاومت در بعد فرامرزی چه جایگاهی دارد، گفت: نمی‌گذارند سینمای مقاومت ما در فرامرزها جا پیدا کند همانگونه که چنین اجازه‌ای را به ملک سلیمان ندادند و خیلی مراقب هستند که با فیلم به میدان نرویم.

اسلاملو در عین حال خاطرنشان کرد: ابزار سینما خیلی مهم است و غربی‌ها این را فهمیده‌اند. رسانه‌ها باید این مساله را برای جوانان برجسته کنند.

دیدگاهتان را بنویسید