رسانه سینمای خانگی_بررسی ارزش‌های فیلم‌های کودکانه با رادمهر حمیری

رسانه سینمای خانگی_بررسی ارزش‌های فیلم‌های کودکانه با رادمهر حمیری

بررسی ارزش های فیلم های کودکانه از زبان رادمهر حمیری داور کودک سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سینمای خانگی،رادمهر حمیری داور کودک این جشنواره با ابراز خرسندی از برگزاری  جشنواره فیلم کودک در اصفهان گفت:این رویداد برای بچه ها خیلی مهمه! آنها می‌تونن با دیدن فیلم‌های مختلف، احساسات و تفکرات خودشون رو بهتر بشناسن. همچنین فیلم‌ها می‌تونن به ما یاد بدن که چطور دوستی و همکاری کنیم و اینکه ما چقدر می‌توانیم تخیل کنیم.  هیجان‌زده‌ام که می‌تونم درباره فیلم‌ها با دوستانم صحبت کنم.

این داور کودک که در ٩سالگی موفق به کسب عنوان داوری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شده است درباره ویژگی سینمای کودک گفت:فیلم‌های کودک باید داستان‌های جالب و قشنگ داشته باشند و به ما یاد بدهند که چطور باید در زندگی عمل کنیم. برای مثال، داستان‌هایی مثل «ماجراهای هری پاتر» که به ما یاد می‌دهند دوستی و شجاعت چقدر مهمند یا فیلم‌هایی که درباره طبیعت و محافظت از آن صحبت می‌کنند. همچنین باید ماجراجویی در آن‌ها وجود داشته باشد، تا ما بتونیم با شخصیت‌ها همزادپنداری کنیم.

رادمهر حمیری در خصوص جایگاه فانتزی در سینمای کودک ادامه داد: فیلم‌های فانتزی خیلی جالبند! من عاشق فیلم‌هایی مثل «شیرشاه» هستم، چون هم داستان قشنگی داره و هم موزیک‌های زیبایی داره که وقتی گوش می‌دم، دوست دارم شادی کنم! موزیک‌ها باعث می‌شن که احساسات بیشتری رو درک کنیم. همچنین فانتزی به ما اجازه می‌ده که دنیای جدیدی رو کشف کنیم و تخیلمون رو به کار بندازیم.

این داور کودک با اشاره به لزوم  حمایت از سینمای کودک بیان داشت:حمایت از ساخت فیلم‌های کودک خیلی ضروریه. چون اگه فیلم‌های خوب ساخته نشه، بچه‌ها احساس خالی بودن می‌کنن. ما به فیلم‌هایی نیاز داریم که به ما امید و شادی بدن. فیلم‌هایی که به ما بگن می‌تونیم هر چیزی رو با تلاش و دوستی به دست بیاریم.

رادمهر حمیری با ابراز امیدواری از گسترش سینمای کودک اظهار داشت: امیدوارم که سینمای کودک در ایران گسترش پیدا کنه. اگرکارگردان‌های جدید و خلاق به ساخت فیلم‌های کودک ادامه بدن و از ایده‌های جالب استفاده کنن، بچه‌ها خیلی خوشحال‌تر خواهند بود. همچنین باید در این زمینه آموزش‌های بیشتری به بزرگ‌ترها داده بشه که چه فیلم‌هایی برای بچه‌ها مناسب هستن.

این داور کودک در پایان گفت: به همه بچه‌ها می‌گم که همیشه رویای خودشون رو دنبال کنن. هیچ وقت خسته نشید و به خودتون ایمان داشته باشید. از فیلم‌ها لذت ببرید و هر بار که فیلمی می‌بینید، ازش یاد بگیرید.

شایان ذکر است سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ١۴ تا ١٩مهر ١۴٠٣ در اصفهان در حال برگزاری است.

دیدگاهتان را بنویسید