اختصاصی- پردیس سینمایی امین تارخ با حضور پررنگ هنرمندان سرشناس سینما افتتاح شد/ جعفریان: حدود یک سوم اکران های سینمایی توسط حوزه هنری صورت می گیرد

سینمای خانگی: پردیس سینمایی امین تارخ همزمان با سالروز درگذشت این هنرمند فقید با حضور پررنگ هنرمندان سرشناس سینمای کشور، مدیران حوزه هنری و تعدادی از اهالی رسانه در شهر ادب و‌ هنر، شیراز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار سینمای خانگی، نمازی مدیر کل حوزه هنری استان فارس در ابتدای این مراسم با بیان اینکه این مجموعه با همیاری و همراهی دستگاه ها و نهادهای مختلف به سرانجام رسیده متذکر شد: امیدوارم ما شاهد رونق بیش از پیش فعالیت های فرهنگی و هنری در شهر شیراز باشیم.

سپس گروه کر «پارسه» برای حاضران در مراسم قطعات موسیقی اجرا کردند و پس از آن نمایش کوتاهی توسط دو بانوی هنرمند و از شاگردان آموزشگاه بازیگری زنده یاد امین تارخ روی صحنه رفت.

در ادامه این مراسم با حضور خانواده زنده یاد تارخ و هنرمندان پیشکسوت از سردیس این هنرمند فقید رونمایی شد.

همچنین از بهروز شعیبی، افسر اسدی، علی سرتیپی، بهروز افخمی و سیدعماد حسینی نیز توسط مسئولان حوزه هنری تقدیر به عمل آمد.

در بخش دیگری از این مراسم حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره نیز ضمن تشکر از میزبانان شیرازی اظهار داشت: ما در حوزه هنری بهره بردار این مجموعه هستیم؛ فکر می کنم اینجا سال گذشته افتتاح رسمی داشت اما به دلیل برخی مشکلات بهره برداری اش به تأخیر افتاد. این مجموعه یک مجتمع فرهنگی چند منظوره است و ۵ سالن سینما و ۷۰۰ صندلی دارد؛ این مجموعه یک سالن نمایش تئاتر خوب دارد. یک مجموعه کتاب فروشی در این مجتمع وجود دارد و به زودی بخش گالری نیز تأسیس خواهد شد.

وی افزود: حدود یک سوم اکران های سینمایی توسط حوزه هنری صورت می گیرد و بنا داریم این مسیر را ادامه دهیم و صرفا مختص سینما نباشد.  

جعفریان سپس با بیان اینکه به جز توسعه زنجیره ای زیرساختی ما بر مخاطب کودک و نوجوان تمرکز ویژه ای داریم متذکر شد: ما تلاش می کنیم برای مخاطب کودک در سریال های انیمیشن با همکاری شبکه کودک و همچنین تولید فیلم کار ویژه ای صورت دهیم. در این سال ها به مخاطب کودک کم توجهی شده و امیدواریم بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. 

اسدی، شهردار شیراز دیگر سخنران این مراسم بود؛ وی در بخشی از اظهارات خود گفت: امشب به یاد کسی که نام و یادش زنده است اما در میان ما نیست گرد هم جمع شده ایم؛ سلام و درود به روح این هنرمند و همشهری عزیزمان که از بین ما پر کشید می فرستیم. 

وی خاطرنشان کرد: این سینما در جنوب شهر شیراز واقع شده و به دوستداران هنر صفا می دهد. شهرداری فضاهای دیگر فرهنگی را رقم زده و در دستور کار است. دانشنامه شیراز، سمفونی شیراز، سالن های تئاتر رو باز و… را مدنظر خود قرار داده؛ بودجه فرهنگی شهر‌داری ۱۲ برابر شده و این نشان از اهمیت فرهنگ دارد. 

اسدی تأکید کرد: این شهر در طول تاریخ ۴ دوره پایتخت سیاسی ایران بوده؛ شهرداری شیراز به عنوان عضو هیأت مدیره شهرهای تاریخی جهان است. این شهر با چندین شهر در دنیا خواهرخوانده است. 

مهدی فقیه، بهروز افخمی، سیدضیاء هاشمی، حبیب رضایی، حسین فرحبخش، علی سرتیپی، بهروز شعیبی، سیاوش طهمورث، سعید خانی، رضا بابک، اصغر همت، افسر اسدی، مرجان شیرمحمدی، مریم پیرکاری، سیدعماد حسینی و… از جمله هنرمندان صاحب نام حاضر در این مراسم بودند.

دیدگاهتان را بنویسید