کارگاه خبرنگاری بحران با حضور فعالین و اصحاب رسانه در اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد.

کارگاه خبرنگاری بحران با حضور فعالین و اصحاب رسانه در اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سینمای خانگی آبیک در استان قزوین ؛ امروز /پنجشنبه 9 مرداد 1404/ کارگاه خبرنگاری بحران با حضور فعالین و اصحاب رسانه در اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد.

این کارگاه با صحبت های فریدون وردی نژاد، مدیرعامل اسبق خبرگزاری ایرنا، بنیان‌گذار دانشکدۀ خبر و مجموعه نشریات ایران، سفیر اسبق ایران در چین و استاد رشتۀ مدیریت رسانه در دانشگاه تهران آغاز گردید .
وردی نژاد : بحران را در سه مرحله قبل بحران، حین بحران و بعد از بحران تعبیر کرد و گفت باید هر سه مرحله مدیریت شود.

او افزود: رسانه به این دلیل که سازندۀ افکار عمومی است نقش کلیدی در مدیریت بحران دارد، به همین دلیل نباید در مقابل بحران سکوت و یا بیش از حد به آن توجه کند بلکه باید وارد بحران شده و از قبل برای اوضاع پیش‌بینی و آمادگی لازم را پیدا کرده باشند.

وردی نژاد ادامه داد: بحران‌ها همراه با شایعات هستند بنابراین باید سطح آگاهی بالا رفته و رسانه‌ها اخبار درست را انتشار دهند.
او تاکید کرد: بایداز مرحلۀ پسابحران کسب تجربه کرده و نقاط ضعف خود را جبران کنیم تا دیگر مانند گذشته ضربه‌ نخوریم و برای آنکه به گذشته برگردیم رسانه‌ها نباید دچار خطای ادراکی نشوند و خیال پردازی نکنند.

این مدرس حوزۀ رسانه تصریح کرد: رسانه وظیفه دارد بعد از بحران از دولت‌ها و حتی رسانه‌های دیگر انتقاد سازنده انجام دهد و پیگیر وعده‌های دوران بحران باشد تا نقاط ضعف اصلاح شود.

در پایان وردی نژاد رسانه‌ها را بخش جدایی ناپذیر بحران‌ها دانست و گفت: به دلیل آنکه بحران همیشه وجود دارد رسانه‌ها می‌توانند تهدید آن را به فرصت تبدیل کنند.

این کارگاه توسط خانۀ مطبوعات استان برنامه‌ریزی شده و با همکاری اتاق بازرگانی برگزار

نوشته کارگاه خبرنگاری بحران با حضور فعالین و اصحاب رسانه در اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد. اولین بار در پایگاه خبری سینمای خانگی استان قزوین. پدیدار شد.

این صفحه از «پایگاه خبری سینمای خانگی» را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید…
Tags

دیدگاهتان را بنویسید