نتایج نظرسنجی متا از محصولات پلتفرم‌ها در مهر سال جاری/ پربیننده‌ترین سریال در حال پخش متعلق به فیلم‌نت است

سینمای خانگی: مطابق دومین موج نظرسنجی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) درباره محصولات نمایش خانگی که در مهرماه برگزار و نتایج آن به تازگی منتشر شده، «جوکر: طبقه بیست‌ویک» پربیننده‌ترین محصول حال حاضر پلتفرم‌هاست که با اختلاف چشمگیر ۱۳ درصدی به این لقب دست پیدا کرده است.

به گزارش سینمای خانگی این رئالیتی‌شو از نظر میزان مخاطب پیگیر نیز دارای فاصله‌ای محسوس با دیگر برنامه‌های غیرنمایشی است که آن را موفق‌ترین محصول حال حاضر سرویس‌های وی‌اودی معرفی می‌کند.

با وجود کاهش ۳ درصدی بیننده «شب‌آهنگی» و افزایش ۳ درصدی بیننده «داریوش»، احتمالا تنها تغییر قابل توجه و معنادار در میزان بیننده یک اثر نسبت به نظرسنجی قبلی همین مرکز، به همان «جوکر ۲» اختصاص دارد که از ۲۰.۵ درصد در نظرسنجی شهریورماه متا، به ۲۷ درصد در نظرسنجی مهرماه رسیده. اختلاف این دو عدد، استقبال بیشتر مخاطبان را از رقابت مردان کمدین، نسبت به رقابت زنان کمدین نشان می‌دهد.

هم پربیننده‌ترین سریال و هم پربیننده‌ترین رئالیتی‌شو، فصول جدید این عناوین است. امری که علت تمایل پلتفرم‌ها را برای تولید و پخش فصل‌های جدید آثار موفق خود نشان می‌دهد؛ هرچند بعضی مثل «زخم کاری» در فصول بعد، قدرت سری نخست را نداشته باشند. به همین ترتیب احتمالا می‌توان مطمئن بود فصول جدیدی برای دو برنامه «جوکر» و «شب‌آهنگی» که حتی نسبت به سریال‌ها هم مخاطب بیشتری دارند، جلوی دوربین خواهد رفت.

هرچند در برنامه‌های غیرنمایشی، محصولات فیلیمو برتری قابل توجهی دارند، ولی در زمینه سریال، محصولات فیلم‌نت عرض اندام کرده‌اند و رقابت دو پلتفرم بسیار نزدیک است تا جایی که با پایان «زخم کاری: انتقام»، شاید هم‌اکنون پربیننده‌ترین سریال در حال پخش نمایش خانگی به فیلم‌نت تعلق داشته باشد.

«گردن‌زنی» در حالی کمتر از ۶۰ درصد مخاطب پیگیر دارد که این عدد برای سایر سریال‌ها، بیش از ۷۰ درصد است. به نظر می‌رسد کیفیت نسبتا پایین، به تدریج از تماشاگران این سریال کاسته.

همچنین سریال‌های «غربت» و «لالایی» با داشتن کمتر از ۷ درصد بیننده، در فهرست ۴ سریال پربیننده نظرسنجی متا غایب‌اند؛ اتفاقی که از شکست آن‌ها حکایت دارد؛ گرچه شاید نتوان با مخاطب کمتر از ۳ درصدی، برای برنامه گفت‌وگومحور تخصصی سینمایی «۳۵ میلیمتری» و رئالیتی‌شوی اقتصادی «کارمانی»، به راحتی حکم شکست صادر کرد.

مطابق نتایج افکارسنجی متا، درصد تماشای قانونی محصولات فیلم‌نت، به شکلی محسوس از همین درصد برای محصولات فیلیمو بالاتر است؛ اختلافی که می‌تواند به علت وجود مسیر تماشای کم‌هزینه این محصولات از طریق پلتفرم روبیکا باشد. همچنین تقریبا دو سوم مخاطبان هر محصول نمایش خانگی، آن را از مسیرهای غیرقانونی مثل ماهواره یا دانلود از تلگرام تماشا می‌کنند؛ حقیقتی که مسئله مناقشه‌برانگیز پخش آگهی در پلتفرم‌ها را تا حدی قابل توجیه می‌کند. اگرچه همچنان می‌توان این انتظار را از این سرویس‌ها داشت که همزمان با پخش آگهی هزینه اشتراک را کاهش دهند.

این صفحه از «پایگاه خبری سینمای خانگی» را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید...

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

خروج از نسخه موبایل