رسانه سینمای خانگی- جشنواره‌های منطقه‌ای هم‌‎سطح جشنواره‌های تهران هستند

حامد اصغرزاده مرغملکی کارگردان فیلم کوتاه داستانی «کیکاووس» که مورد تقدیر هیات داوران شصت و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان مشگین‌شهر-ساوالان قرار گرفت، گفت: جشنواره‌های منطقه‌ای به لحاظ کیفی دست کمی از جشنواره فیلم کوتاه تهران ندارند و تولیدات جدید سینمای کوتاه را ارائه می‌کنند.

به گزارش سنای خانگی، حامد اصغرزاده مرغملکی کارگردان فیلم کوتاه داستانی «کیکاووس» که مورد تقدیر هیات داوران شصت و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان مشگین‌شهر-ساوالان قرار گرفت، درباره این اثر گفت: «کیکاووس» تابستان امسال تولید شد و یک نسخه کامل نشده از آن به جشنواره فیلم کوتاه تهران هم فرستادیم که به این رویداد راه پیدا نکرد. همچنین در یک جشنواره ایتالیایی و شیلی هم پیش از این شرکت داشت.

وی درباره داستان فیلم توضیح داد: «کیکاووس» در ژانر وهم آلود و ترسناک و داستان پیرمردی به نام کاووس است که زمین ممنوعه‌ای دارد و می‌خواهد در آن بذر بکارد اما از نفرین اجنه و خباثت مردم بی خبر است و اتفاقاتی هم برایش اتفاق می‌افتد. اگرچه قصه این قابلیت را داشت که به فضای فانتزی برود اما سعی کردم در این مسیر نباشد.

وی درباره تجارب سینمایی خود عن‌ان کرد: پیش از این بیشتر فضای مستندسازی را تجربه کرده بودم و آثار صد ثانیه ای هم داشتم اما «کیکاووس» اولین فیلم داستانی من است اما چون رشته تحصیلی‌ام ادبیات نمایشی است می‌خواستم یک کار داستانی را تجربه کنم.

اصغرزاده درباره فرصت‌های برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای بیان کرد: من در جشنواره چهل و نهم منطقه‌ای حضور داشتم و آن دوره فیلمسازان زیاد و نام های بزرگی در این رویداد حضور داشتند چراکه فضای فیلمسازی در غرب کشور هم بسیار قوی بود و هست. در حال حاضر با توجه به شناختی که از بچه‌های فعال در فیلم کوتاه دارم به لحاظ اعتبار جشنواره های منطقه‌ای به لحاظ کیفی دست کمی از جشنواره فیلم کوتاه تهران ندارند و تولیدات جدید سینمای کوتاه را ارائه می‌کنند. همچنین فرصت خوبی برای راه‌یابی مستقیم به فستیوال تهران هستند.

شصت و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان مشگین‌شهر-ساوالان ۲ تا ۵ بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید