رسانه سینمای خانگی- نقش مهم جشنواره‌های منطقه‌ای در اعتباردهی به فیلم کوتاه

کارگردان فیلم کوتاه پویانمایی «حباب فروش» از آثار حاصر در شصت و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان مشگین شهر-ساوالان وجوه اعتباربخشی جشنواره‌های منطقه‌ای انجمن سینمای جوانان ایران به فیلم‌سازان و حمایت‌های ادامه‌دار‌ بعد از آن را حائز اهمیت زیادی عنوان کرد.

به گزارش سینمای خانگی از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، دنیا زندی کارگردان فیلم کوتاه پویانمایی «حباب فروش» که از سنندج در شصت و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان مشگین شهر-ساوالان حضور دارد، درباره این اثر بیان کرد: انیمیشن «حباب فروش» تولید امسال است و پیش از این در جشنواره فیلم رشد شرکت کرده بود. این فیلم دارای تکنیک سه بعدی است و داستان آن تم فانتزی دارد.
وی افزود: داستان «حباب فروش» درباره دختر جوانی است که حبابی شیشه‌ای روی سرش دارد و ماجرای عاشقانه نافرجامی را پشت سر‌ می‌گذارد و بعد از آن تصمیم می‌گیرد متفاوت عمل کند. حباب روی سرش هم نمادی از تظاهر است.
وی درباره تجربه ساخت انیمیشن گفت: این اولین انیمیشن من است اما قبل از «حباب فروش» یک فیلم کوتاه داستانی به نام «شیرجه آزاد» در حوزه کودک و نوجوان ساخته بودم که اولین کار داستانی‌ام بود و قبل تر هم تجربه ساخت یک مستند داشتم. این تجربه‌های مختلف به این دلیل بود که می‌خواستم ببینم کدامیک به روحیه‌ام نزدیک تر‌ است و احساس کردم که فضای انیمیشن را بیشتر دوست دارم. در حال حاضر هم بر روی ایده جدیدی در حیطه انیمیشن کار می‌کنم.
وی ادامه داد: با وجود اینکه رشته‌ تحصیلی‌ام انیمیشن نبود اما با ساخت همین اثر کسب تجربه کردم و این حوزه را آموختم. اگرچه ساخت انیمیشن به نسبت دیگر گونه‌ها بسیار سخت و زمان‌بر است اما مزایایی برای کارگردانان فیلمساز به ویژه زنان دارد و این است که آن‌ها در فضای شخصی خود نیز می‌توانند روند ساخت اثر را دنبال کنند. در واقع انیمیشن به اصطلاح خلوتی را برای فیلمساز ایجاد می‌کند. البته گاهی زمانبر بودن آن کار را فرسایشی می‌کند. همچنین کسانی که کارهای اول خود را در حوزه پویانمایی می‌سازند باید هزینه‌های زیادی را هم خود متقبل شوند. در مجموع در کار انیمیشن باید صبور بود.
وی درباره برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان عنوان کرد: برگزاری این رویدادها فواید زیادی دارد، به فیلمساز اعتبار می‌دهد و او را به دیگران می‌شناساند، من در این رویدادها با انیماتورها و کارگردانان جدید آشنا می‌شوم و از ویژگی‌های سایر فیلم‌ها ایده می‌گیرمو وجهه اعتباربخشی جشنواره‌ها به فیلمساز و بحث حمایت‌های بعد از آن بسیار مهم است و به خود من کمک زیادی کرده است.
شصت و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان مشگین شهر-ساوالان ۲ تا ۵ بهمن ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید