رسانه سینمای خانگی- «سورا»؛ راوی خشم پنهان یک دختر در جامعه مردسالار

فیلم «سورا» که این روزها در مرحله پیش تولید قرار دارد و به زودی فیلمبرداری آن در خیابان عبدالرزاق اصفهان آغاز می‌شود، درباره خشم پنهان یک دختر و جامعه‌ای مردسالار است.

به گزارش سینمیا خانگی از ایسناف رضا اسماعیلی، تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان فیلم «سورا» در خصوص محتوای این فیلم به ایسنا، گفت: این فیلم که در حال حاضر در مرحله پیش‌تولید قرار دارد به یک جامعه مردسالار اشاره دارد و درباره یک دختر و خشم پنهان او در اثر اتفاقاتی است که جامعه برای او رقم می زند. در این فیلم جامعه در قالب خانواده و ظلم‌های واردشده به دختران از جمله خیانت و کلاه‌برداری نیز در قالب تجاوز بیان‌شده است.

او افزود: لوکیشن منتخب ما برای فیلم‌برداری، خانه‌ای قدیمی در خیابان عبدالرزاق اصفهان است و فیلم‌برداری آن ۲۹ مهرماه پس از چهار روز ضبط به پایان خواهد رسید.

تهیه‌کننده و کارگردان فیلم کوتاه «سورا» خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر فیلم‌نامه این فیلم را برای جشنواره فیلم کوتاه برلین، جشنواره ازمیر ترکیه، چند جشنواره در بلژیک و ایتالیا از طریق سایت iranfilmport ارسال کرده و مورد تائید قرارگرفته و اعلام کرده‌اند که این فیلم قابلیت ورود به جشنواره را دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه عنوان «سورا» نام شخصیت اول فیلم است، درباره چگونگی ساخت این فیلم نیز بیان کرد: جرقه ساخت فیلم «سورا» زمانی در ذهن من رقم خورد که خاطره یکی از دوستانم در رابطه با خشم پنهان یک دختر را شنیدم و شخصاً دغدغه قبلی در خصوص این موضوع نیز داشتم.

این نویسنده و کارگردان با اشاره به اینکه اولویت در انتخاب بازیگر در فیلم «سورا»، توانایی در ایفای نقش و مطرح بودن بازیگر بود، یادآورد شد: علت انتخاب «رامین راستاد» برای ایفای نقش در این فیلم قابلیت و توانایی این بازیگر در ریتم و تمپو برای ایفای نقش و هم‌چنین پریسا عمادی به دلیل بازی چهره و بدن به‌عنوان بازیگر برگزیده شدند.

او ادامه داد: در فیلم «سورا» رامین راستاد و پریسا عمادی به ایفای نقش پرداخته‌اند، مدیر فیلم‌برداری نیز یاسر زمانی است و افسانه کچویی طراحی گریم را بر عهده دارد؛ هم‌چنین دستیار کارگردان و برنامه‌ریز هادی مسعودی است و رضا اسماعیلی به‌عنوان طراح صحنه و لباس و فرامرز مختاری مبارکه به‌عنوان مدیر صدابرداری حضور دارند و مجید نعمت الهی مدیر تولید است؛ ضمن اینکه نازنین عرب به‌عنوان منشی صحنه و محمد نوشاد نیز به‌عنوان عکاس در این فیلم حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید