رسانه سینمای خانگی_تولید محتوای کیفی و توجه به نیاز مردم، اولویت تولید و پخش برنامه ها در شبکه اصفهان

رسانه سینمای خانگی_تولید محتوای کیفی و توجه به نیاز مردم، اولویت تولید و پخش برنامه ها در شبکه اصفهان

مدیرکل سیمای استان‌ها با حضور در صداوسیمای استان اصفهان در جلسه ای به همراه مدیرکل و برنامه سازان معاونت سیما به تبیین سند تحول رسانه ملی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری سینمای خانگی_دفتر اصفهان به نقل از روابط عمومی صداوسیمای استان اصفهان، در جلسه ای که با حضور مدیرکل سیمای استان ها، مدیر طرح و برنامه سیمای استان‌ها، مدیرکل، قائم مقام، معاون و مدیران و جمعی از برنامه سازان معاونت سیمای اصفهان برگزار شد، مدیرکل سیمای استان‌ها ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی همکاران برای پوشش و انعکاس سه رویداد مهم سفر رئیس جمهور، جایزه مصطفی و جشنواره کودک گفت: همه ما به عنوان افسران و سربازان حوزه فرهنگ و رسانه بر اساس سند تحول رسانه ملی و محورهای 12 گانه آن باید به بحث تولید محتوای کیفی در صداوسیما توجه داشته باشیم و نگاه ما در این رسانه باید به سمت قله ها و ضریب دهی به ظرفیت ها و فرصت های موجود در شهر ها و روستاهای کشور باشد.


آقای اعلمی با پرسش اینکه جایگاه رسانه ملی در انعکاس تصویر از روستاها و مکان های کمتر دیده شده سرشار از ظرفیت کجاست گفت: صداوسیمای استان ها به ویژه برنامه سازان در استان برخوردار اصفهان می توانند با امکانات موجود به معرفی پیشرفت ها و دستاوردهای علمی دانشگاه ها و مراکز دانش بنیان بپردازند و باعث تزریق انگیزه و امید به جامعه شوند.

مدیرکل سیمای استان های رسانه ملی با اشاره به مدیریت خط قرمزها و خط سبزها در سند تحول گفت: خط قرمزها که بر اساس چهارچوب آنتن رسانه ملی مشخص است اما مدیریت خط سبز به معنای توجه به آثار تاکنون ساخته نشده و موضوعات امید آفرین و ظرفیت های موجود منعکس نشده از آنتن صداوسیما است.
وی با بیان اینکه اساسا ماهیت سند ها و چشم اندازها به طور کلی تدوین می شوند و سند تحول رسانه ملی نیز بر اساس ابعاد مختلف و ظرفیت های موجود در هر استان می تواند به یک برنامه اجرایی با جزئیات جامع تبدیل شود گفت: اداره کل سیمای استان ها در طی یک سال گذشته تغییرات محسوس در حوزه های طرح و برنامه و ارزیابی داشته است و با نگاه کمک کردن به برنامه سازان در بحث محتوایی و تولید برنامه های کیفی اقدامات موثری انجام شده است به ویژه اینکه کنداکتور برنامه های تکلیفی استان ها را حذف کرده ایم و انتخاب نوع برنامه را با توجه به شرایط و اقتضائات موجود در قالب باکس به اختیار هر استان قرار داده ایم.


آقای دکتر افشارنیا مدیرکل صداوسیمای استان اصفهان در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات همکاران و برنامه سازان در طی 20 روز گذشته که با تلاش شبانه روزی، ساعات پر کار و دشواری را به خوبی و موفقیت سپری نمودند گفت: با توجه به برش های سند تحول در بحث های تئوریک آن تحول در محتوای آنتن و رویکردها باید جدی گرفته شود و افسران میدان رسانه ملی برنامه سازان و عوامل تولید هستند و در واقع اجرای سند تحول به دستان و خلاقیت شما محقق می شود.
وی افزود: تلاش ما در جلسات سیاستگذاری کنداکتور و طرح و برنامه بر مبنای اجرای سند تحول است و در بخش های قرارگاهی و آسایشگاهی نیز مانند پوشش جشنواره بین المللی کودک و نوجوان با نگاه ایجاد شادی و نشاط در بین مردم محقق شده است.
آقای دکتر افشارنیا گفت: با تلاش همکاران اصفهان در جایزه مصطفی توانستیم ابعاد مختلف هویتی و رسالت انتقال پیام امت و جامعه اسلامی این رویداد مهم به جهان اسلام را به خوبی به تصویر کشیده و ضریب دهیم.


مدیرکل صداوسیمای استان اصفهان گفت: با توجه به رویکرد کلان سازمان، تلاش ما بر این است که بخش قرارگاهی، آسایشگاهی و آوردگاهی محقق شود و شعار رسانه ملی با عنوان عدالت گستری، هویت محوری به نحو مطلوب در گستره شبکه استانی اصفهان نیز تحقق یابد.
وی در ادامه تصریح کرد: در بحث برش های رویکردی و محتوایی سند تحول اقدامات مثبتی انجام شده و تلاش می شود مسائل و مشکلات نیروی انسانی، تجهیزات فنی و برآورد و بودجه تولید برنامه که مربوط به برش سازو کار اجرای سند تحول است، نیز برطرف شود.
آقای دکتر افشارنیا با اشاره به ایجاد گفتمان تحول در بدنه رسانه ملی طی دو سال گذشته گفت: در جدیدترین نظر سنجی انجام شده در هفته گذشته با جامعه آماری 600 نفر، میزان مخاطبان شبکه اصفهان 63 و 7 دهم درصد و میزان رضایتمندی از این شبکه 55 و 1 صدم درصد بوده است که رشد 1 و 2 دهم درصد را نسبت به گذشته در پی داشته است.
وی همکاری و پشتیبانی معاونت های صدا و سیمای استان، توسعه فنی و زیرساخت های جدید بوجود آمده را از جمله عوامل موفقیت های اخیر مرکز دانست و از زحمات و تلاش های همکاران معاونت سیما و موفقیتشان در کسب رتبه های برتر ارزیابی عملکرد مراکز، قدردانی و تشکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید