رسانه سینمای خانگی_اجرای فعالیت‌های زیر ساختی صدا و سیمای مرکز اصفهان به منظور اجرای کامل سند طرح تحول

رسانه سینمای خانگی_اجرای فعالیت‌های زیر ساختی صدا و سیمای مرکز اصفهان به منظور اجرای کامل سند طرح تحول

صداوسیمای اصفهان به منظور اجرای کامل سند طرح تحول رسانه ملی از همان ابتدا اقدام به فعالیت‌های زیرساختی بسیاری در حوزه‌ها و معاونت‌های مختلف مرکز کرده‌است.


یه گزارش پایگاه خبری سینمای خانگی_ دفتر اصفهان، دکتر یوسف افشارنیا، مدیرکل صداوسیمای اصفهان گفت:صداوسیمای اصفهان به منظور اجرای کامل سند طرح تحول رسانه ملی از همان ابتدا اقدام به فعالیت‌های زیرساختی بسیاری در حوزه‌ها و معاونت‌های مختلف مرکز کرده‌است. برگزاری نشست‌های مختلف با اندیشمندان و نخبگان و فعالان جبهه فرهنگی و گروه‌هایی از جوانان و غیره بخشی از این تلاش ها بود که به منظور هم‌افزایی هر چه بیش‌تر و جذب ایده‌های برتر به‌ویژه در حوزه برنامه‌سازی و تولید آثار با کیفیت و ارزشی صورت گرفت؛ هر چند که در حوزه برنامه‌سازی هنوز مراکز صداوسیما با چالش‌ها و مشکلاتی روبه‌رو هستند که امید است با اقدامات مؤثرتر و بیش‌تری این قبیل مشکلات را نیز پشت سر بگذاریم.یوسف افشارنیا در ادامه گفت:یکی از نقش‌های اصلی رسانه ملی ایفای نقش قرارگاهی است و از سویی جریان‌سازی مؤثر در حوزه خبر است که بر همین اساس، امسال یکی از جریان‌های مهم رسانه ملی و صداوسیمای استان اصفهان شکل گرفت.

افشارنیا در خصوص انعکاس رویداد جایزه مصطفی از رسانه ملی گفت: پنجمین رویداد جایزه مصطفی (ص) که هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود، امسال در مهرماه در استان اصفهان و شهر اصفهان برگزار شد. بر اساس مصوبات ستاد تبیین و شورای فرهنگی سازمان و جلسات مشترکی که بین مدیران رسانه ملی و همین ‌طور برگزارکنندگان رویداد مصطفی (ص) و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور صورت گرفت، قرار بر این شد که این رویداد در رسانه ملی با هم‌افزایی بین همه حوزه‌های محتوایی به خوبی شکل بگیرد و اخبار آن مخابره شود. بر همین اساس در نشست‌های مختلف، این رویداد به عنوان یک برنامه اصلی در دستور کار قرار گرفت و در طول برگزاری جایزه مصطفی (ص) یک جریان بزرگ رسانه ملی و یک عملیات رسانه‌ای با محوریت صداوسیمای استان اصفهان و همکاری معاونت‌های صدا، سیما، برون‌مرزی و معاونت سیاسی سازمان اتفاق افتاد.

وی اظهارداشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در هماهنگی کامل همه شبکه‌های سراسری رادیویی و تلویزیونی و همچنین شبکه‌های برون‌مرزی و ۳۳ شبکه استانی به صورت هماهنگ نسبت به اطلاع‌رسانی و پوشش این رویداد اقدام کردند. این رویداد یکی از اتفاقات خوب در سازمان محسوب می‌شود که مورد تأیید رئیس محترم سازمان جناب آقای جبلی نیز قرار گرفت و در چهارمین نشست افق تحول رسانه ملی هم از طرف ایشان به عنوان یک عملیات موفق در کنار چند رویداد فرهنگی دیگر از جمله همایش امت احمد، همایش پیر غلامان اهل‌بیت(ع) و جشنواره اقوام ایرانی از آن یاد شد.

یوسف افشارنیا ادامه داد: در واقع صداوسیمای اصفهان برای پوشش و انعکاس همه‌جانبه این رویداد مهم از ماه‌ها پیش همه زیرساخت‌های فنی و محتوایی را آماده کرده بود، به گونه‌ای که نقش چشمگیری در اطلاع‌رسانی و انعکاس این رخداد بین‌المللی داشت.

مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان در خصوص انعکاس جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در رسانه ملی گفت: در روزهای گذشته اصفهان، افتخار میزبانی از سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را  بر عهده داشت، رویدادی که با تلاش همکاران رسانه استانی با توجه به سرلوحه قرار دادن عدالت‌رسانه‌ای و هویت‌محوری برنامه‌های مختلفی در این خصوص تولید و روانه آنتن شد؛ برنامه‌هایی که علاوه بر پرداختن به این جشنواره کوشیدند تا از این اتفاق نیز به عنوان فرصتی دیگر برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این خطه از کشورمان به جهانیان استفاده کرده و گامی دیگر در اجرای سند تحول رسانه بردارند. وی در پایان افزود:علاوه بر این تولید و پخش اخبار و گزارش‌های مختلف خبری با رویکرد جهاد تبیین و پیگیری مطالبات مردمی را در اقصی نقاط استان شاهد بوده‌ایم که بازتاب خوبی را نیز به همراه داشته‌است.

دیدگاهتان را بنویسید