تفاهم‌نامه همکاری جشنواره «فیلم ۱۰۰» و انجمن سینمای جوانان

نشست امضای تفاهم‌نامه میان جشنواره بین المللی «فیلم ۱۰۰» و انجمن سینمای جوانان ایران صبح امروز در محل سازمان سینمایی سوره برگزار شد.

به گزارش سینمای خانگی به نقل از سینماپرس، نشست امضای تفاهم‌نامه میان سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ و انجمن سینمای جوانان ایران با حضور حمیدرضا جعفریان رییس شورای سیاست‌گذاری جشنواره و رییس سازمان سینمایی سوره، یوسف منصوری دبیر جشنواره فیلم ۱۰۰ و مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان روز یکشنبه ۱۱ دی ماه در سالن کنفرانس سازمان سینمایی سوره برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، یوسف منصوری دبیر سیزدهمین دوره جشنواره «فیلم ۱۰۰» پیرامون امضای تفاهم‌نامه و مفاد آن گفت: به لطف خدا و همراهی آقای آذرپندار و همکارانشان در انجمن سینمای جوانان، امروز تفاهم‌نامه ای را امضا خواهیم کرد تا جریان حرکت علاقه مندان به حوزه فیلمسازی که در گام‌های نخست رسیدن به هدفشان قرار دارند، پس از برگزاری جشنواره فیلم ۱۰۰ نیز متوقف نشود.
وی افزود: در همین راستا اکنون در سه محور تفاهم‌نامه ای را امضا خواهیم کرد که اهم آن به شرح ذیل است:
۱.برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مشترک ساخت فیلم ۱۰۰ با استفاده از ظرفیت‌های انجمن سینمای جوانان ایران و سازمان سینمایی سوره حوزه هنری در استان های مختلف برای فیلمسازان جوان
۲.برگزاری رویداد پرتاب فیلم کوتاه (پیچینگ) در زمان برگزاری جشنواره توسط سازمان سینمایی سوره با محوریت اتصال سرمایه گذاران به فیلمسازان مستعد برای حمایت از متقاضیان و اعطای ۳ اعتبارنامه ساخت فیلم کوتاه داستانی هر کدام تا سقف ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به طرح های منتخب توسط انجمن سینمای جوانان

۳.اعطای ۲ اعتبارنامه ساخت فیلم کوتاه داستانی هر کدام تا سقف ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال از میان آثار راه یافته به بخش مسابقه سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ توسط انجمن سینمای جوانان.
در ادامه این نشست، مهدی آذرپندار مدیر انجمن سینمای جوانان نیز پیرامون امضای این تفاهم‌نامه و اهداف آن نیز توضیح داد: بسیار خوشحالم جشنواره «فیلم ۱۰۰» قرار است بعد از چندین سال مجدد برگزار شود.
او ادامه داد: جشنواره «فیلم ۱۰۰» همیشه جشنواره‌ای با هویت بوده که امروزه با گران شدن ساخت فیلم برای جوانان، می‌تواند نقطه عطف و ورود خوبی به حوزه فیلمسازی باشد تا برای فیلم‌سازان‌ انگیزه‌ای را ایجاد کند که محصولی را تولید کنند و در صورت استقبال از آن محصول، کارهای جدی تری را دنبال کنند.
آذرپندار با اشاره به اینکه ما باید در نقطه‌ای قراره بگیریم تا حلقه وصل ساخت فیلم‌های کوتاه و ۱۰۰ ثانیه ای باشیم، عنوان کرد: همانطور که در حال حاضر انجمن سینمای جوان به بنیاد سینمایی فارابی متصل شده و فیلم کوتاه را به فیلم بلند متصل کرده است تا شناسایی استعداد صورت بگیرید، فکر می کنم اگر حلقه‌های مرتبط دیگر هم به یکدیگر متصل شوند، اتفاق خوبی را رقم میزنند. البته که سازمان سینمایی سوره چرخه کاملی است و می‌تواند این فرایند را رقم بزند.
مدیر انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به اینکه با توجه به اشتراک اهداف انجمن سینمای جوانان و جشنواره، علاقه‌مند به تقویت و تداوم جشنواره «فیلم ۱۰۰» هستیم، اضافه کرد: با تلاش‌های آقای یوسف منصوری و حمایت های آقای جعفریان امیدواریم که جشنواره پررونقی را رقم بزنیم و در همین راستا تصمیم به این همکاری مشترک گرفتیم. امیدواریم نفع امضای این تفاهم‌نامه به جریان فیلمسازی جوانان نوظهور در کشور برسد و به رونق و بهتر دیده شدن استعدادهای حاضر در جشنواره کمک کند. همچنین امیدوارم جشنواره ۱۰۰ تقویم ثابت خود را پیدا کرده و هرساله برگزار شود، تا افراد زیادی فیلم بسازند و به کشف استعداد دانشجویان و افراد تازه نفس کمک کند و ما هم بتوانیم در این مسیر کمک کنیم.
این مدیر سینمایی در پایان گفت: ما با جشنواره‌های دیگری هم تعاملات این چنینی داشتیم؛ ولی جشنواره «فیلم ۱۰۰» به این دلیل آنکه با هدف شناخت استعدادها که وظیفه ذاتی انجمن است، برگزار می‌شود، پرداخت به آن برای ما جدی تر است و امیدواریم در موعد مقرر برگزاری این رویداد، اتفاقات خوبی را رقم بزند.
در ادامه این نشست حمیدرضا جعفریان رییس شورای سیاست‌گذاری سیزدهمین جشنواره «فیلم ۱۰۰» ضمن خوشامدگویی به مهدی آذرپندار، اظهار کرد: خیلی خوشحالم که این جشنواره به نقطه‌ای رسیده که می تواند ارتباطاتش را گسترش دهد و امیدواریم با همکاری نهادهای محتلف جشنواره را پربارتر برگزار کنیم.
در پایان این نشست تفاهم‌نامه میان سیزدهمین جشنواره بین المللی «فیلم ۱۰۰» و انجمن سینمای جوانان ایران امضا شد.

مرور فیلم‌های مقاومت به شبکه نمایش رسید

شبکه نمایش سیما همزمان با روز جهانی مقاومت هفته فیلم مقاومت را راه‌اندازی کرده است که هر شب ساعت ۲۱ روی آنتن می‌رود.

به گزلرش سینمای خانگی به نقل از سینماپرس، شبکه نمایش سیما همزمان با مناسبت‌های مختلف سراغ فیلم‌هایی در فضا و موضوعات مناسبتی می‌رود.

این هفته هم همزمان با هفته مقاومت سراغ سینمای مقاومت و فیلم‌هایی با موضوع مقاومت رفته که از شب گذشته شنبه ۱۰ دی ماه پخش این فیلم‌ها را با نمایش «آتش پنهان» آغاز کرده است. فیلم‌های مرتبط با هفته فیلم مقاومت هر شب ساعت ۲۱ روی آنتن می‌رود.

همچنین امروز یکشنبه ۱۱ دی، فیلم «خاکستر سبز» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا روی آنتن می‌رود که محصولی از سال ۷۲ است و آتیلا پسیانی نقش اول آن را به عهده دارد.

دوشنبه ۱۲ دی فیلم «بازمانده» نمایش داده می‌شود که اثری از سیف الله داد است که در آن بازیگرانی چون سلمی المصری، جیانا عید به ایفای نقش می‌پردازند.

سه‌شنبه ۱۳ دی فیلم «سی و سه روز» به کارگردانی از جمال شورجه با تهیه‌کنندگی مهدی همایون‌فر، پخش می‌شود که روایتی واقعی از جنگ سی و سه روزه اسرائیل و حزب الله لبنان را نشان می‌دهد.

چهارشنبه ۱۴ دی ماه فیلم «جشن تولد» به کارگردانی عباس لاجوردی روی آنتن می‌رود که داستان خانواده‌ای اهل سوریه است.

پنجشنبه ۱۵ دی ماه این شبکه فیلم «ایستاده در غبار» ساخته محمدحسین مهدویان را روی آنتن می‌برد که توانست مورد توجه عام و خاص قرار بگیرد و حاج احمد متوسلیان می‌پردازد.

جمعه ۱۶ دی نیز فیلم «به وقت شام» روی آنتن می‌رود اثری از ابراهیم حاتمی کیا که جزو معدود فیلم‌هایی است که به صورت مستقیم به داعش و جنایت‌های آنها می‌پردازد.

پک عمیق، یک دخترپدری متفاوت

فیلم کوتاه «پُک عمیق» به تهیه کنندگی علیرضا زروندی و نویسندگی و کارگردانی سمانه قربانی کیائی به پایان رسید.

به گزارش سینمای خانگی به نقل از مهر، فیلمبرداری فیلم کوتاه «پُک عمیق» به تهیه کنندگی علیرضا زروندی و نویسندگی و کارگردانی سمانه قربانی کیائی در تهران به پایان رسید و وارد تدوین و صداگذاری شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «پدری میانسال که به تازگی دختر جوانش را از دست داده به صورت ناشناس وارد محلی که دخترش در آنجا مشغول به کار بوده است، می‌شود تا … .»

عوامل فیلم کوتاه «پُک عمیق» عبارتند از افشین سنگ چاپ، سمانه قربانی کیائی، میثم جلالی، مریم شاه ولی و طیبه عظیمی بازیگران، تهیه کننده و سرمایه گذار: علیرضا زروندی، نویسنده و کارگردان: سمانه قربانی کیائی، تصویربردار: ناصر بابائی، نور و صدا: محمد بابائی، گریم: سمیه کیائی، خواننده: میثم جلالی، آهنگساز: علیرضا زروندی، مدیرتولید: مهدی فولادی مهر، تدارکات: طیبه عظیمی.

هنرمند از اثر حرف می‌زند نه از پناهندگی!

معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی با بیان اینکه هنرمند واقعی با اثرش صحبت می‌کند نه پناهندگی گفت: نسخه حل مشکلات کشور در داخل بوده و نباید به دنبال آن در خارج از کشور بود.

به گزارش سینمای خانگی به نقل از مهر، قادر آشنا پیش از ظهر یکشنبه در اختتامیه جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت، اظهار کرد: گیلان در برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری و تولید آثار فاخر پیشتاز است.
وی با اشاره به وجه تمایز و نقطه مشترک سینماگران و هنرمندان در سراسر دنیا، افزود: هنرمندان واقعی در دنیا احترام ویژه ای به هویت ملی خویش قائل هستند و به آن افتخار می‌کنند.
معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی با تاکید بر تقویت هنرمندان و آثار هنری استان‌ها و شهرستان‌ها، بیان کرد: برای رونق بخشی آثار هنری از تولیدات جوانان در این بخش حمایت ویژه می‌شود.
آشنا از تجهیز انجمن سینما جوانان در استان‌های کشور خبر داد و اضافه کرد: انجمن سینما جوانان ظرفیت خوبی برای حمایت از هنرمندان دارد و از این ظرفیت‌ها باید برای ارتقای کیفی آثار هنری در استان‌ها بهره گرفت.
وی با اشاره به حوادث اخیر در کشور، افزود: نسخه حل مشکلات کشور در داخل است و نباید در خارج از مرزها دنبال آن گشت.
معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی با بیان اینکه هنرمند واقعی با اثرش صحبت می‌کند نه پناهندگی، گفت: بیگانه جویی و غرب پرستی برخی هنرمندان برای حل مشکلات کشور نیست بلکه پای منافع شخصی در میان است.
آشنا با بیان اینکه با دست بیگانه کشور ساخته نمی‌شود، اضافه کرد: تک تک ما در عمران، توسعه و آبادانی کشور نقش داریم و باید در این عرصه قدم برداریم.
وی با بیان اینکه پلشتی‌های اختلاس و فساد از زبان هنر به تصویر کشیده شود، افزود: هنر بهترین، اثرگذارترین و ماندگارترین زبان برای بیان موضوعات مختلف است.

وقتی عمامه، سوژه فیلم می‌شود

حسین دارابی کارگردانی فیلم کوتاه «علمک» به بهانه بازنشر آن در فضای مجازی، به ارائه توضیحاتی درباره این تجربه و شکل‌گیری ایده اولیه آن پرداخت.

به گزارش سینمای خانگی به نقل از مهر، حسین دارابی کارگردان فیلم کوتاه «علمک» با موضوع محوری یک «عمامه» که سال‌ها بعد از ساخت، به‌تازگی در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی بار دیگر در حال بازنشر و دیده شدن است، در گفتگو با مهر، درباره این تجربه گفت: ایده اولیه این فیلم کوتاه زمانی به ذهنم رسید که هنگام خروج از ایستگاه مترو، متوجه علمک گازی شدم که با ابر آن را پوشانده بودند، همان جا ایده‌ای در ذهنم شکل گرفت و آرام‌آرام آن را پرورش دادم تا به فیلمنامه «علمک» رسید.

وی ادامه داد: جالب است که هیچ‌گاه فکر هم نمی‌کردم که این فیلم این میزان بازخورد داشته باشد و در جشنواره‌ها موردتوجه قرار بگیرد. واقعیت این است که من هیچکدام از فیلم‌هایم را با هدف حضور در جشنواره‌ها نساخته‌ام، حتی آن‌ها که بعدها در جشنواره‌ها جوایزی را هم گرفته‌اند. درباره «علمک» هم فکر نمی‌کردم زمانی در جشنواره‌ها دیده شود و به‌خصوص مخاطب خارج از کشور اینگونه با آن ارتباط برقرار کند. این معجزه زبان هنر است که می‌تواند فراتر از زمان و جغرافیا، دیده و شنیده شود.

این کارگردان جوان که سال گذشته فیلم «هناس» را روی پرده سینماهای کشور داشت، افزود: البته ادعایی ندارم که «علمک» از این جنس است اما بالاخره هنر چنین ظرفیتی را دارد. «علمک» هم تا به امروز در کشورهای مختلفی حضور داشته و در بیش از ۱۰ کشور مخاطبان با آن ارتباط برقرار کرده‌اند. برای خود من این اتفاق خیلی جذاب بود چراکه فکر می‌کردم این فیلم با موضوع یک عمامه، خیلی سوژه داخلی دارد اما بازخوردهای خوبی در میان مخاطبان خارج از کشور هم داشت.

دارابی درباره فراگیر شدن پخش «علمک» در فضای رسانه‌ای و ارتباط آن با برخی اتفاقات اجتماعی اخیر درباره جایگاه روحانیت و پوشش عمامه در کشور هم گفت: قطعاً که بی‌ارتباط نیست و شاید از نگاه برخی این فیلم نگاه می‌تواند نگاه متفاوتی به عمامه و پوشش روحانیت را به تصویر بکشد. هر چند خودم در زمان ساخت، فکر نمی‌کردم این فیلم تا این اندازه بتواند کارکرد داشته باشد. نکته اصلی همین است که گاهی به شاگردان حاضر در کارگاه‌های‌آموزشی هم یادآوری می‌کنم و آن اینکه آنچه از اعمال دل بربیاید و زبان خوبی هم داشته باشد، روحی پیدا می‌کند که آن را ماندگار می‌کند. برای خود من بازپخش این اثر در تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی، بعد از این همه سال، اتفاق جذابی است.

ساخت سه فیلم کوتاه گروهی در اردبیل

سومین دوره فیلم‌سازی «ایده تا تولید» به میزبانی انجمن سینمای جوانان اردبیل و با محوریت ساخت سه فیلم کوتاه در ژانرهای «معمایی، پلیسی»، «کمدی» و «ملودرام» آغاز شد.

به گزارش سینمای خانگی به نقل از انجمن سینمای جوانان ایران، دوره‌ سوم اردوی فیلم‌سازی «ایده تا تولید» که با دعوت از ۱۵ فیلم‌ساز از 13 دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در منطقه شمال غرب کشور، به میزبانی انجمن سینمای جوانان اردبیل، شامگاه جمعه 9 دی‌ماه 1401 فعالیت خود را آغاز کرد.

این اردوی تخصصی فیلم‌سازی فیلم کوتاه، با محوریت سه ژانر «معمایی، پلیسی»، «کمدی» و «ملودرام» و با حضور ۶ استان اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین و گیلان برپا شده است و ۱۵ فیلم‌ساز شرکت‌کننده در این اردو از انجمن سینمای جوانان شهرهای اردبیل، ارومیه، انزلی، تالش، تبریز، رشت، رودبار، زنجان، قزوین، لاهیجان، مراغه، مشکین‌شهر و مهاباد دعوت شده‌اند.

سومین دوره فیلم‌سازی «ایده تا تولید» با محوریت سه ژانر خود، قصد دارد فیلم‌سازان شرکت‌کننده را به شکل کارگاهی و با حضور سه مربی هدایت کند تا ایده‌ها و طرح‌های این ۱۵ فیلم‌ساز مورد بررسی و کار تخصصی قرار بگیرد و به فیلم‌نامه کوتاه تبدیل شوند که در پایان این اردو، فیلم‌سازان در گروه‌های ۵ نفره که هر گروه زیر نظر یک مربی و با محوریت یک ژانر فعالیت می‌کند، اقدام به ساخت ‌سه فیلم کوتاه به صورت گروهی، کنند.

سومین اردوی فیلم‌سازی «ایده تا تولید» به‌میزبانی انجمن سینمای جوانان اردبیل با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و با حمایت معاونت امنیتی سیاسی استانداری اردبیل، دفتر مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، شورای اسلامی شهر و شهرداری اردبیل، فرماندهی نیروی انتظامی استان اردبیل، اداره کل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل، سارمان حمل‌ونقل شهرداری اردبیل، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس، سازمان مدیریت صنعتی نمایندگی استان اردبیل، هتل لاله سبلان، شرکت تعاونی تلاشگران مهر گرمی، اتاق خلاقیت ایران و کمیته علمی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه رویداد 2023 اردبیل از تاریخ 9 تا 17 دی‌ماه ۱۴۰۱ در پارک بانوان و فرهنگسرای بانوان شهر اردبیل برگزار می‌شود.

عالیه هاشمی مدیر آموزش انجمن سینمای جوانان ایران، میردولت موسوی مدیر انجمن سینمای جوانان اردبیل و دبیر اجرایی اردو، عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، رضوان باقلاچی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری اردبیل، علی محبوبی‌پور مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری و حبیب فتحی تهیه کننده سینما و عضو شورای اسلامی شهر اردبیل از جمله میهمانان مراسم افتتاحیه سومین اردوی فیلم‌سازی «ایده تا تولید» بودند.

لازم به ذکر است که اردوی فیلم‌سازی «ایده تا تولید» سوم که قرار بود در بازه زمانی یک هفته از تاریخ ۲۸ آذر تا ۵ دی‌ماه ۱۴۰۱ برگزار شود، به تعویق افتاد و اردوی فیلم‌سازی «ایده تا تولید» اردبیل جایگزین آن شد.

رستگاری گرسنگی در هند

فیلم کوتاه گرسنگی از جشنواره لیفت ایندیا دو جایزه گرفت.

به گزارش سینمای خانگی به نقل از انجمن سینمای جوان، فیلم کوتاه «گرسنگی» به کارگردانی میثم محمدخانی و تهیه‌کنندگی کمیل طاهری و زینب حریفی که در ششمین دوره جشنواره «لیفت ایندیا» نامزد بهترین فیلم و بازیگری شده بود، توانست جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد (علیرضا مهران) و همچنین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (محمد موسوی) را کسب کند.

این جشنواره در تاریخ ۲۵ دسامبر در پونای هندوستان برندگان خود را معرفی کرد.

در خلاصه داستان فیلم کوتاه «گرسنگی» آمده است: «تمام رنج‌هایم برای یک کروموزم بیشتر… »

‎عواملی که در ساخت این فیلم کوتاه همکاری داشته‌اند، عبارت‌اند از:

بازیگران: نسیم ادبی، علیرضا مهران، محمد موسوی، شیوا ویسی، جواد زیتونی، پویا عظمتی و…
‎فیلم‌بردار: علی ابپاک
‎تدوین: احسان واثقی
‎نویسنده: فاطیما اباحمزه
‎طراحی و ترکیب صدا: محمدحسین ابراهیمی
‎صدابردار: علیرضا پاکنهاد
‎ طراح گریم: طناز قاسمی
‎طراح پوستر: روژان ایرجی
‎ گروه کارگردانی: علیرضا رضوی، رها طلایی، یاسمن موفق، سعید جعفری
‎برنامه‌ریز: رها طلایی،
‎طراحان صحنه: ،شقایق رازانی، علیرضا رضوی
‎ طراح لباس: سمیه کاظمی
‎مدیرصحنه:الهام واقف
‎جانشین تهیه کننده: احمد سیاحی، مدیر تولید: حسین الماسی
‎ منشی صحنه: غزال غلامی
‎دستیار ١ تصویر: رسول عمرانی‌فر
‎عکاس و فیلم‌بردار پشت صحنه: سحر لطفی
‎مدیر تدارکات: علی‌اصغر بازگشاه
‎مدیر روابط‌عمومی: زهرا دمزآبادی

پخش بین‌الملل: فرست اسکرین

صلاحمند: سازمان سینمایی نباید نگاه مکانیکی به سینما داشته باشد و مدیران آن ملزمند از حیات مادی و معنوی سینماگران حراست کنند

حمیدرضا صلاحمند کارگردان سینما در خصوص نقش مغفول مانده سازمان سینمایی در رونق کسب و کار سینماگران گفت: سازمان سینمایی نباید نگاه مکانیکی به سینما داشته باشد و مدیران آن ملزمند از حیات مادی و معنوی سینماگران حراست کنند؛ این روزها نگرانی و تشویش در اهالی سینما شکل فزاینده ای به خود گرفته و همه نسبت به آینده سینما و زندگی های شان بیمناک هستند و در این شرایط مسئولان سازمان سینمایی باید تمام توان خود را برای حمایت از زندگی سینماگران به کار بندند.

به گزارش سینمای خانگی به نقل از سینماپرس،  حمیدرضا صلاحمند کارگردان سینما در خصوص نقش مغفول مانده سازمان سینمایی در رونق کسب و کار سینماگران گفت: سازمان سینمایی نباید نگاه مکانیکی به سینما داشته باشد و مدیران آن ملزمند از حیات مادی و معنوی سینماگران حراست کنند؛ این روزها نگرانی و تشویش در اهالی سینما شکل فزاینده ای به خود گرفته و همه نسبت به آینده سینما و زندگی های شان بیمناک هستند و در این شرایط مسئولان سازمان سینمایی باید تمام توان خود را برای حمایت از زندگی سینماگران به کار بندند.
کارگردان فیلم های سینمایی «زمانه» و «نیش زنبور» افزود: سازمان سینمای به عنوان متولی اصلی سینمای کشور باید همواره مدافع عنصر سینما و دست اندرکاران آن در دولت و حوزه هایی مانند مجلس شورای اسلامی و… باشد؛ سازمان سینمایی باید سپری در مقابل سینما و سینماگران باشد و اجازه ندهد خلل و خدشه ای به دست اندرکاران سینما وارد شود.
وی در همین راستا ادامه داد: اما متأسفانه عملکرد مدیران سازمان سینمایی برعکس است به نحوی که شاهدیم همواره نظرات و مسائل مطرح شده توسط دیگر نهادها و بخش ها را به سینماگران منتقل می کنند اما رسماً حمایتی از سینما و سینماگران ندارند و آن ها را به حال خود رها کرده اند.
صلاحمند سپس با بیان اینکه مسئولان سینما در وظایف خود دچار تعلل شده اند تصریح کرد: سازمان سینمایی در مسیر خود دچار انحراف شده و به همین علت امروزه در جایگاهی که برایش از قبل تعریف شده حرکت نمی کند و نقش دیگری را ایفا می کند.
این سینماگر خاطرنشان کرد: نگاه مدیران سینمایی به جای اینکه رو به پایین باشد رو به بالا است و به جای تعامل با سینماگران به نوعی با مدیران و مسئولان سایر نهادها و بخش های کشور هم آوایی می کنند و تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا سایر مدیران کشور را راضی نگه دارند و راضی بودن سینماگران برایشان چندان اهمیتی ندارد.
وی در پایان این گفتگو متذکر شد: به گمان بنده معضلات اساسی سینما به فقدان برنامه ریزی توسط مدیران سازمان سینمایی بر می گردد؛ سینما به روزمرگی افتاده و برنامه خاصی هم ندارد. روزمرگی سینما به دلیل آن است که نگاه مسئولان سینمایی به حوزه های دیگر است و فرمانبری از حوزه های دیگر دارند و به همین دلیل نه تنها خودشان برنامه ای ندارند بلکه منتظرند ببینند دیگران برای سینما چه تصمیمی می گیرند.

بی رغبتی برای اکران آثار در پی فروش پایین فیلم های روی پرده/ زنگ خطر موج‌جدید کرونا برای گیشه!

وضعیت گیشه سینماها در هفته اخیر همچون ماه های گذشته بسیار وخیم بود؛ این اتفاق در حالی است که مدیران سینمایی همچنان هیچ تدبیری برای برون رفت از این وضعیت بحرانی ندارند و رکود شدید گیشه و تولید باعث خانه نشینی و بیکاری بخش عمده ای از اهالی سینما شده است؛ با این همه زنگ خطر موج جدید کرونا برای گیشه به صدا درآمده و بی تردید در صورت بروز موج جدید کرونا در کشور وضعیت سینماها بدتر از بد خواهد شد و باید دید مسئولان سینما برای این اتفاق تدبیری اندیشه کرده اند یا خیر!؟

به گزارش سینمای خانگی به نقل از انجمن سینمای، بنابر اطلاعات موجود در سمفا فیلم سینمایی «بیرو» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی طی هفته اخیر تا ساعت ۲۱ جمعه نهم دی ماه تنها ۲۲ قطعه بلیت در سراسر کشور فروخته است! بر اساس شنیده ها این فیلم که با حمایت بنیاد سینمایی فارابی تولید شده میلیاردها تومان بودجه برای ساختش صرف شده است.

«طبقه یک و نیم» به کارگردانی نوید اسماعیلی نیز طی هفته اخیر تنها ۶۷۶ قطعه بلیت در سراسر کشور فروخت!

«دو زیست» به کارگردانی برزو نیک نژاد نیز حدود ۳۸۰۰ بلیت فروخت و «جزیره فضایی» به کارگردانی سیدجواد هاشمی که برخی افراد امید زیادی برای جذب مخاطبش داشتند در هفته گذشته تنها توانست حدود ۶۴۰۰ قطعه بلیت در سراسر کشور بفروشد! رقمی فاجعه بار برای فیلمی که انتظار می رفت در شرایط حساس کنونی سینماها نجات بخش گیشه باشد!

برخلاف فیلم «جزیره فضایی» که مختص کودکان و نوجوانان است انیمیشن «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری توانست تعداد بیشتری مخاطب را به سالن های سینما بکشاند و حدود ۳۵ هزار قطعه بلیت فروخت. در نهایت فیلم سینمایی «بخارست» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی نیز توانست حدود ۶۰ هزار مخاطب را طی یک هفته به سالن های سینما بکشاند.

نکته قابل تأمل اینکه گویا علیرغم کهنه شدن اغلب فیلم های در حال اکران کمتر پخش کننده و تهیه کننده ای راضی می شمد در این شرایط بحرانی گیشه فیلمش را به اکران برساند و این اتفاق در حالی است که صف طویلی از فیلم های آماده اکران تشکیل شده و سرمایه های بسیاری در آستانه نابودی است.

خروج از نسخه موبایل