اختتامیه جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت برگزار شد

مهدی شاهسواری کارگردان فیلم کوتاه «حضور و غیاب» جایزه بهترین فیلم داستانی در بخش کارگردانی را در اختتامیه جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت دریافت کرد.

به گزارش سینمای خانگی به نقل از انجمن سینمای جوان،

مهدی شاهسواری نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «حضور و غیاب» در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت که در تالار مرکزی شهر رشت برگزار شد، جایزه بهترین کارگردانی فیلم داستانی دریافت کرد.

«حضور و غیاب» با بازی عمار تفتی از زاویه جدید به جنگ تحمیلی در مورد حملات موشکی عراق به ایران تولید شده است.

داستان فیلم کوتاه «حضور و غیاب» به سال ۱۳۶۵ برمی‌گردد، دقیقا به زمانی ۲۰ دی‌ماه روزی که هواپیمای‌های رژیم بعث صدام مدرسه شهید فیاض بخش در شهرستان بروجرد را مورد حمله موشکی قرار دادند و ده‌ها تن از دانش آموزان این مدرسه ابتدایی به شهادت رسیدند.

عوامل این فیلم کوتاه عبارت اند از:

تهیه کننده: پویا خسروی، مدیرتصویربرداری: فرشاد عباسی، صدابردار: سجاد نورمحمدی، صداگذار: محمد قاسمی، منشی صحنه: شیما الله‌بیگی، گریم: هاشم فقانی، طراح صحنه و لباس: محمد کیال‌ها، جلوه‌های ویژه و تدوین: فرشاد عباسی و برنامه‌ریز و مدیر تولید: احسان اطمینان.

لازم به ذکر است مهدی شاهسواری از جمله فیلم‌ساز انجمن سینمای جوانان تهران است.

هدایت: فقدان استراتژی عامل فضای شبهه‌ناک جشنواره فجر است

حسن هدایت کارگردان سینما همزمان با آغاز به کار هیأت انتخاب چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: فقدان استراتژی و تعریف روشن و شفاف باعث شده همه ساله نسبت به انتخاب و داوری آثار جشنواره فجر شبهه ایجاد شود؛ جشنواره فیلم فجر شبیه به یک بازار هنری شده که در آن فیلم هایی با ژانرها و نگاه های مختلف حضور دارند و همین مسأله نوعی تشتت در جشنواره را به وجود آورده چرا که هر جشنواره ای بر اساس سیاست ها و دیدگاهش باید از طیف خاصی فیلم حمایت کند.

به گزارش سینمای خانگی، کارگردان فیلم های سینمایی «یک مرد، یک شهر» و «گراند سینما» در گفت‌وگو با سینماپرس گفت: بنده موکداً عرض می کنم مشکل جشنواره هایی شبیه فجر این است که تعریف ندارند؛ همین بحث ملی و بین المللی بودن جشنواره و اینکه هر دولتی بر اساس نگاه مدیران خود تغییرات اساسی در روند برگزاری جشنواره ایجاد کرده نشانگر این اتفاق است؛ یکی آن را بین المللی برگزار می کند و دیگری بخش های ملی و جهانی را جدا می کند! همه این اتفاقات و پارادوکس های عجیب در ساختار جشنواره نشانگر آن است که این جشنواره هیچ تعریف مشخصی نداشته و همین باعث شده هر کس باب میل و سلیقه خود با آن رفتار کند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: البته بنده اصولاً با اینکه به جشنواره فیلم فجر عنوان بین المللی بدهیم مشکل دارم چرا که جشنواره فجر طی تمام سال هایی که از حیاتش می گذرد عمده تلاشش این بوده که فیلم های داخلی را پوشش بدهد از این منظر این رویداد بیشتر یک رویداد داخلی محسوب می شود که تابع میزان تولید در سینما است. در واقع این تولیدات سالانه سینمای ایران هستند که خوراک جشنواره را تأمین می کنند.

هدایت متذکر شد: اگر تعریف جشنواره روشن باشد حرف و حدیث پشت انتخاب ها نخواهد بود. به هر صورت آنچه مهم است اینکه اعضای هیأت انتخاب و هیأت داوری رویکرد استانداردی در جشنواره داشته باشند.

کارگردان فیلم های سینمایی «دلاوران کوچه دلگشا» و «چشم شیطان» با انتقاد از اینکه خط مشی فرهنگی کشور روشن نیست تصریح کرد: این خیلی بد است که بیش از چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی و جشنواره فیلم فجر می گذرد اما ما هنوز خط مشی روشن در حوزه فرهنگ و هنرمان نداریم!

وی در پایان این گفتگو افزود: امسال نخستین سال برداشت محصول سینما در دولت جدید است و ما منتظریم ببینیم دولت جدید که به قبلی ها انتقاد داشت چه فیلم های تولید کرده! من امیدوارم تغییرات اساسی در تولید فیلم ها به وجود آمده باشد تا مجدداً شاهد همان انتقاداتی که اهالی سینما و رسانه به دولت های قبل داشتند نباشیم.

۱ فیلم کوتاه، ۲ مستند و ۱ فیلم بلند ساخته می‌شوند

شورای صدور پروانه ساخت آثار غیر سینمایی با ساخت ۴ فیلم غیرسینمایی موافقت کرد.

به گزارشسینمای خانگی به نقل از سینماپرس، شورای صدور پروانه ساخت آثار غیر سینمایی با ساخت ۲ عنوان فیلم مستند و ۱ عنوان فیلم کوتاه داستانی و ۱ عنوان فیلم بلند داستانی موافقت کرد.

فیلمنامه‌های مستند «بوم خسرو» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی ناصر عباسی عسگر آبادی و «تهران شهر آرزوها» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی سعید نوری، فیلمنامه کوتاه داستانی «ضد و نقیض» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی محمد صادق اسدی و فیلمنامه بلند داستانی «خوب، بد، خنگ» به تهیه کنندگی، کارگردانی و نویسندگی سیدزاهد رئیسی موافقت شورای پروانه ساخت آثار غیرسینمایی سازمان سینمایی را اخذ کردند.

جزییات برگزاری سومین دوره فیلم‌سازی «ایده تا تولید» تشریح شد

میردولت موسوی رییس انجمن سینمای جوان اردبیل از روند برگزاری سومین دوره فیلم‌سازی «ایده تا تولید» که به میزبانی استان اردبیل و انجمن سینمای جوان اردبیل برگزار می‌شود، خبر داد.

به گزارش سینمای خانگی به نقل از مهر، رییس انجمن سینمای جوان استان اردبیل شامگاه جمعه در مراسم آغازین اردوی فیلمسازی در اردبیل اظهار کرد: سومین اردوی انجمن سینمای جوان ایران به همت مسئولان استانی و همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی از امروز تا ۱۷ دی ماه در اردبیل برگزار می‌شود.

میردولت موسوی تصریح کرد: این اردو به دنبال یک فراخوان کشوری برگزار می‌شود تا تعدادی از هنرجویان و فیلمسازان که کار تخصصی در حوزه تولید فیلم دارند، بتوانند در یک هفته ایده‌های خود را تبدیل به فیلم کنند.

وی از حضور ۱۵ هنرجوی کشوری از ۱۳ شهر مختلف در قالب این اردو خبر داد و گفت: سه استاد برجسته کشوری نیز که در ساخت فیلم کوتاه و بلند فعالیت مناسبی داشتند، به این اردو دعوت شدند تا در قالب گروه‌های ۶ نفره شامل یک استاد و پنج فیلمساز، روی ایده‌ها کار کرده و تولید آثار را داشته باشند.

رئیس انجمن سینمای جوان استان اردبیل افزود: از فردا و در دانشکده مدیریت صنعتی استان اردبیل کلاس‌های تئوری و عملیاتی برگزار می‌شود و در ۲ روز اول شرکت‌کنندگان ایده‌ها را به فیلمنامه تبدیل می‌کنند تا در ۲، سه روز باقیمانده نیز فیلمنامه به مرحله تولید آثار و فیلمبرداری برسد و در نهایت سه فیلم در شهر اردبیل و روستاهای آن به مرحله فیلمبرداری خواهد رسید.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بعد از مونتاژ، صداگذاری و تولید موسیقی در آئین اختتامیه که در ۱۶ دی ماه در فرهنگسرای بانوان خواهد بود، از سه فیلم تولید شده رونمایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای شرکت‌کنندگان در این اردو گواهینامه آموزشی و مهارتی نیز صادر خواهد شد تا آنها بتوانند از مزایای این گواهینامه استفاده کنند.

موسوی بیان کرد: این اردو برای فیلمسازان و هنرجویان ما فرصتی استثنایی به وجود آورده تا در مراحل مختلف در جریان کار قرار گرفته و همراه با مدیر تولید، فیلمبردار، صداگذار، دستیاران و سایر گروه‌ها بتوانند از تجربیات آنها استفاده کنند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۲۵ نفر از اعضای انجمن سینمای جوان استان اردبیل در این اردو حضور دارند تا در کنار بهره‌مندی از آثار تولید شده، در فرآیند کار تخصصی تولید فیلم قرار گرفته و تجربه ارزشمند برای خود به دست آورند.

موسوی تصریح کرد: در هر گروه یک استاد ممتاز کشوری بر روند کار نظارت خواهد کرد تا از ایده تا عمل و از صفر تا ۱۰۰ پروژه شامل فیلمنامه، صداگذاری، تیتراژ، موسیقی و تولید نهایی اثر کارها به شکل مطلوب و مناسب به پیش برود.

رئیس انجمن سینمای جوان استان اردبیل در پایان گفت: امسال سینمای جوان استان اردبیل سال پرباری را سپری کرد به طوری که هفته فیلم و عکس جشنواره مهر سینمای ایران و نمایشگاه عکس محرم را برپا کردیم و در سه ماه پایانی سال نیز در پارس‌آباد دوره فیلمسازی و اردویی شبیه به این برنامه برگزار کرده و دوره فیلمنامه‌نویسی را در مشگین‌شهر برگزار خواهیم کرد.

برگزیدگان فجر در اولویت اکران 1402

اولویت اکران فیلم در سال ۱۴۰۲ با فیلم‌های حاضر در چهل و یکمین جشنواره فجر خواهد بود.

به گزارش سینمای خانگی به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، روح الله سهرابی مدیرکل اداره نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی تصریح کرد: به طور طبیعی آن دسته از فیلم‌هایی که در جشنواره فجر شرکت نکرده باشند و یا فرصت چند ماهه اکران را از دست داده باشند در اولویت‌های بعدی اکران قرار خواهند گرفت.

مدیرکل اداره نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی با اشاره به شرایط ویژه اکران و ضرورت برنامه ریزی برای مدیریت ترافیک فیلم‌هایی که در صف اکران، پیگیری و تلاش‌های همه جانبه‌ای از سوی سازمان سینمایی، شورای راهبردی اکران و شورای صنفی نمایش طی ماه‌های گذشته صورت پذیرفت، افزود: در راستای حمایت از اکران فیلم‌های سینمایی، مشوق‌های گوناگونی از قبیل پخش تیزر تلویزیونی، حذف محدودیت زمانی اکران در صورت فروش و نیز، مشوق‌های دیگری به فیلم‌هایی که در این مقطع زمانی روی پرده بروند تعیین شد و آن دسته از آثاری که در این مدت به اکران رسیدند حتی الامکان از این مشوق‌ها بهره‌مند شدند.

سهرابی گفت: زحمات اعضای شورای صنفی نمایش منجر به رونق اکران در بعضی ماه‌های کم فروش مانند ماه‌های محرم و صفر شده و در برخی هفته‌ها نیز رکورد جدیدی بر جا گذاشته است که قابل قدردانی و ستودنی است.

وی اضافه کرد: در عین حال، تعداد دیگری از آثار که فرصت و امکان نمایش داشتند به دلیل شرایط خاص اجتماعی تمایلی به این مسئله نشان نداده و فرصت مهم اکران را علیرغم پیش بینی مشوق‌ها از دست دادند.

مدیرکل اداره نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی عنوان کرد: با توجه به جریان تولید سینما و ضرورت مدیریت صحیح چرخه تولید و عرضه، طی تصمیمات اخیر در سازمان سینمایی مقرر شد اولویت اکران سال ۱۴۰۲ با آثار حاضر در جشنواره فیلم فجر باشد.

جشنوارۀ عمار؛ صدای مردم بی‌صداست

عمار جشنواره‌ای است که مسائل مردم را دنبال کند. به دنبال دیدن مردمی است که در سایر جشنواره‌ها صدایی ندارند و دیده نمی‌شوند.

به گزارش سینمای خانگی به نقل از ایرنا، از سال ۸۹، که بعضی به ذهنشان خطور کرد که فیلم‌های مختلفی که مردم از اتفاق ۹ دی سال گذشته‌اش گرفته بودند در جایی منتشر شود، تا امروز، جشنواره عمار در حال فعالیت است و ایده انتشار فیلم‌های مردمی، تبدیل به جشنواره‌ای با مسائل مختلف و موضوعاتی متنوع شده است.

شاید اگر از پدیدآورندگان و مسئولان جشنواره عمار این سوال را بپرسید که ویژگی متمایز کننده این جشنواره نسبت به سایر جشنواره‌ها چیست؛ مردمی بودن را بشنوید.

مکان‌های زیر را تصور کنید؛ مسجد، مدرسه، پارک، خوابگاه! شاید همه این مکانهای بی ارتباط با هم، یک ویژگی مشترک داشته باشند و آن این است که فیلم‌های جشنواره عمار در این مکان ها اکران شده‌اند.

عمار جشنواره‌ای است که مسائل مردم را دنبال می کند. به دنبال دیدن مردمی است که در سایر جشنواره‌ها صدایی ندارند و دیده نمی‌شوند. شاید بخاطر همین است که اکران در نقاط دوردست ایران از ویژگی‌های ابداعی این جشنواره می‌باشد.

سیزدهمین دوره جشنواره‌، امسال در حالی برگزار می‌شود که روایت زن ایرانی محور اصلی این جشنواره است. اینکه روایت زن ایرانی از زاویه دید مسئولان این جشنواره به چه شکل و شمایلی است، موضوعی است که باید تا شروع جشنواره و اکران آثار منتظرش ماند.

اما جشنواره امسال، یک میهمان غایب دارد. مردی که زمانی از کسانی بود که جشنواره عمار را راه انداختند و پس از آن هر کاری که از دستش بر می‌آمد برای این نهال نوپا انجام می‌داد. مردی که در سال‌های گذشته حتی با وجود بیماری، خودش را می‌رساند. حالا برای اولین بار است که جشنواره عمار برگزار می‌شود و نادر طالب زاده، دیگر در میان ما نیست.

وزیر فرهنگ خبر داد: جشنواره فجر در همۀ بخش‌ها برگزار می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم موسیقایی «روایت سرباز» به سوالات تعدادی از خبرنگاران پیرامون برخی از حواشی و اتفاقات این روزهای عرصه فرهنگ و هنر پاسخ داد.

به گزارش سینمای خانگی به نقل از برنا، محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه یکشنبه ۱۱ دی ماه در حاشیه مراسم اختتامیه رویداد موسیقایی «روایت سرباز» و دومین جایزه هنری بنیاد فرهنگی هنری رودکی در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پیرامون برخی حواشی و فعالیت‌های عرصه فرهنگ و هنر پاسخ داد.

محمدمهدی اسماعیلی در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت برگزاری جشنواره‌های پیش رو تا پایان سال گفت: بر اساس برنامه‌ریزی های انجام گرفته ساختار جشنواره‌ها در همه بخش‌ها به صورت کامل برگزار خواهد شد. این در حالی است که ما در حوزه برگزاری جشنواره‌های هنری طی روزهای کرونایی تجربه‌های بسیار گرانبهایی داشتیم که کار را برای ما آسان می‌کند ولی به هر حال امیدواریم اتفاق خاصی در حوزه‌ کرونا نیفتد و ما بتوانیم از همه ظرفیت‌های مردمی برای برگزاری جشنواره‌ها استفاده کنیم.

رئیس شورای عالی هنر در پاسخ به پرسش یکی دیگر از خبرنگاران در زمینه سرود و توجه وزارت ارشاد در این زمینه تاکید کرد: ما سرود را یکی از قالب‌های مناسب هنری می‌دانیم که متأسفانه در یکی، دو دهه افت کرد اما در سال‌های اخیر شاهد رشد روزافزون آن هستیم. بر همین مبنا در جشنواره موسیقی فجر پیش رو بخش ویژه ای را به سرود اختصاص داده‌ایم و امیدواریم این سیاست بتواند در ترویج فرهنگ سرود و سرودخوانی نقش مؤثری ایفا کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: در ماه‌های پیش رو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۷ جشنواره مختلف و مهم را پیش رو دارد که تمامی کارها بر اساس جدول زمان بندی شده در حال پیگیری و برنامه‌ریزی است و ما در این زمینه هیچ مشکلی نداریم و پیش بینی می‌کنیم این رویدادهای مهم و ملی در بهترین شرایط ممکن برگزار شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش پایانی صحبت‌های خود تاکید کرد: تا آنجا که از ستادهای مختلف جشنواره‌ها و همکارانم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاع کسب کردم در بسیاری از بخش‌ها شاهد افزایش کمی آثار هستیم و بررسی‌های اولیه نشان از سطح قابل قبول آثار دارد. این در حالی است که ما در بخش بین الملل نیز شاهد توفیقاتی هستیم که طی روزهای پیش رو اطلاعات کامل‌تری از این اقدامات اطلاع رسانی خواهد شد.

فارسیجانی مطرح کرد: لزوم حمایت از آثاری با محوریت سه عنصر مهم بصیرت، تعهد و شهادت

پرویز فارسیجانی تهیه کننده سینما و تلویزیون و استاد دانشگاه به مناسبت نهم دی ماه روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» و سالگرد شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی گفت: مدیران سینمایی باید از آثاری که سه عنصر مهم بصیرت، تعهد و شهادت را ترویج می کنند حمایت ویژه داشته باشند در غیر این صورت ما روز به روز بیشتر از گذشته شاهد سینمای بی تعهدی خواهیم بود که برای آرمان های اسلام و انقلاب ارزشی قائل نیست و به بیراهه می رود.

به گزارش سینمای خانگی، مدیرکل سابق مطالعات و توسعه دانش و مهارت‌ های سینمایی در گفت‌وگو با سینماپرس گفت: علاوه بر نقش مدیران فرهنگی و سینمایی خود هنرمند ما اگر واقعاً متعهد به اخلاق اسلامی و انسانی و حتی ملی باشد باید آن را در اثر هنری خود نشان دهد. یک کارگردان خوب، یک نویسنده خوب باید به این ویژگی های مهم انسانی و اسلامی توجه داشته باشد اما افسوس که جای این نوع نگاه به شدت خالی است و باید شرایطی فراهم شود که بتوانیم ان شاالله از این گونه آثار بهره مند شویم.

فارسیجانی سپس با بیان اینکه سینما باید برای آفرینش این سه عنصر با زبان روز که بتواند جوانان را جذب کند حرکت کند متذکر شد: بعد از وقوع انقلاب اسلامی در ایران که به تعبیر حضرت امام (ره) یک انفجار نور در جهان امروزبود و انقلابی شکل گرفت که مبنای آن بر اساس آگاهی بخشی و آزادگی انسان بود، سینما کمی از مسیر منحرف رژیم منحوس پهلوی دور شد.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی به فهم درست از انسان بودن و خدایی بودن و خدایی شدن کمک کرد و انسان ها را به خدا نزدیک کرد. بی تردید مهمترین لازمه رسیدن به آرمان های انقلاب آگاهی و بصیرت داشتن است که حضرت آقا بارها در خصوص آن هشدار داده اند و تأکید کردند که برای تداوم و پایداری انقلاب نیاز به بصیرت در همه زمینه ها داریم.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ و اقتصاد و سیاست و دین انسان باید آگاهی لازم را پیدا کند. ما در حوزه سینما و هنر باید قطعاً اصلی ترین ویژگی ممتازمان با سینمای قبل از انقلاب وجود آگاهی و بصیرت برای نزدیک شدن به خداوند باشد.

پدیدآورنده کتاب «منشور سینما» با تأکید بر اینکه به فرموده امام (ره) و رهبری سینما باید مربی انسان باشد تصریح کرد: ما انتظار داریم سینما باعث بصیرت افزایی شود؛ آثار سینمایی باید ایجاد تعهد به خود و جامعه و آرمان های انسانی و اسلامی باشند؛ این ها جزو لوازمی است که توقع داشتیم بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سینما نمود پیدا کند و حدود یک دهه هم این اتفاق رخ داد اما سپس از آن فاصله گرفتیم و امروز شاهد سینمایی هستیم که عاری از سه ویژگی تعهد و بصیرت و شهادت است و خیلی کمرنگ به آن پرداخته می شود در صورتی که ضروری ترین نکته برای سینما همین سه عنصر است.

فارسیجانی در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: شهید سردار سلیمانی و شهید آوینی و سایر شهدای بزرگ دیگر همه الگوهایی بودند که سینمای ما باید از آن ها محشون می شد اما از آن کمتر خبری است. اگر بخواهیم سینمای ما از این وضعیت نجات پیدا کند و به سمت سینمای شایسته انقلاب برود باید بصیرت افزا و تعهد آفرین باشد و باید انسان را آماده جانفشانی در راه آرمان های انقلاب اسلامی کند و شهادت بهترین نام برای این جانفشانی است.

پایان تصویربرداری مهمان ناخوانده

تصویربرداری فیلم کوتاه «مهمان ناخوانده» به کارگردانی مرضیه فخار و تهیه‌کنندگی مسلم سالاری پس از چهار جلسه ضبط به پایان رسید.

به گزارش سینمای خانگی به نقل از روابط‌ عمومی پروژه، ضبط فیلم کوتاه «مهمان ناخوانده» به نویسندگی و کارگردانی مرضیه فخار که مدتی پیش در تهران کلید خورده بود، پس از چهار جلسه تصویربرداری به کار خود پایان داد.

در خلاصه‌ داستان این فیلم آمده است: «زن و شوهر ثروتمندی تصمیم دارند تولد دختر کوچک‌شان را جشن بگیرند. پدر خانواده، دختر را از خانه بیرون می‌برد تا مادر، برادر و دوستانش خانه را برای جشن آماده کنند. زمانی که ظاهرا همه‌چیز آماده است و همگی در خاموشی منتظر ورود پدر و دختر هستند، همگی با ورود غریبه‌ای به خانه غافلگیر می‌شوند!»

فیلم «مهمان ناخوانده» در مدت‌ زمان ۳۰ دقیقه به نقد سیستم سرمایه‌داری و بورژوایی می‌پردازد و تفکر استعماری و استثماری و قدرت پول و سرمایه را به نمایش می‌گذارد.

محمد خاتون‌آباد، جلیل صمدیان، فاطمه فرزین، فوژان حمیدپور، عطیه شاهب، سوگند سیدیوسف، اندیا رضایی، امیر عینی، سام عرب یارمحمدی، آوش محمددوست و آیلین ایمانی در این فیلم کوتاه به ایفای نقش پرداخته‌اند.

دیگر عوامل فیلم «مهمان ناخوانده» عبارتند از زهرا کاظمی: دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز، فرزانه محبوبی: منشی صحنه، صالح رضازاده: تصویربردار، امید حجار: دستیار تصویر، امیرعلی شهلایی: صدابردار، سارا گودرزی: دستیار صدا، مائده اسکندری: گریمور، ستاره قراگوزلو: طراح صحنه و لباس، فاطمه محمدی: دستیار صحنه، مهرداد کرمی: مدیر تولید، امید غفوری: مدیر تدارکات، محسن گودرزی: دستیار تدارکات، محمدنجف شهرستانکی: تدوین، اصلاح نور و رنگ، صداگذاری، احمدرضا حجارزاده: روابط‌ عمومی و مشاور رسانه.

تفاهم‌نامه همکاری جشنواره «فیلم ۱۰۰» و انجمن سینمای جوانان

نشست امضای تفاهم‌نامه میان جشنواره بین المللی «فیلم ۱۰۰» و انجمن سینمای جوانان ایران صبح امروز در محل سازمان سینمایی سوره برگزار شد.

به گزارش سینمای خانگی به نقل از سینماپرس، نشست امضای تفاهم‌نامه میان سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ و انجمن سینمای جوانان ایران با حضور حمیدرضا جعفریان رییس شورای سیاست‌گذاری جشنواره و رییس سازمان سینمایی سوره، یوسف منصوری دبیر جشنواره فیلم ۱۰۰ و مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان روز یکشنبه ۱۱ دی ماه در سالن کنفرانس سازمان سینمایی سوره برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، یوسف منصوری دبیر سیزدهمین دوره جشنواره «فیلم ۱۰۰» پیرامون امضای تفاهم‌نامه و مفاد آن گفت: به لطف خدا و همراهی آقای آذرپندار و همکارانشان در انجمن سینمای جوانان، امروز تفاهم‌نامه ای را امضا خواهیم کرد تا جریان حرکت علاقه مندان به حوزه فیلمسازی که در گام‌های نخست رسیدن به هدفشان قرار دارند، پس از برگزاری جشنواره فیلم ۱۰۰ نیز متوقف نشود.
وی افزود: در همین راستا اکنون در سه محور تفاهم‌نامه ای را امضا خواهیم کرد که اهم آن به شرح ذیل است:
۱.برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مشترک ساخت فیلم ۱۰۰ با استفاده از ظرفیت‌های انجمن سینمای جوانان ایران و سازمان سینمایی سوره حوزه هنری در استان های مختلف برای فیلمسازان جوان
۲.برگزاری رویداد پرتاب فیلم کوتاه (پیچینگ) در زمان برگزاری جشنواره توسط سازمان سینمایی سوره با محوریت اتصال سرمایه گذاران به فیلمسازان مستعد برای حمایت از متقاضیان و اعطای ۳ اعتبارنامه ساخت فیلم کوتاه داستانی هر کدام تا سقف ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به طرح های منتخب توسط انجمن سینمای جوانان

۳.اعطای ۲ اعتبارنامه ساخت فیلم کوتاه داستانی هر کدام تا سقف ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال از میان آثار راه یافته به بخش مسابقه سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ توسط انجمن سینمای جوانان.
در ادامه این نشست، مهدی آذرپندار مدیر انجمن سینمای جوانان نیز پیرامون امضای این تفاهم‌نامه و اهداف آن نیز توضیح داد: بسیار خوشحالم جشنواره «فیلم ۱۰۰» قرار است بعد از چندین سال مجدد برگزار شود.
او ادامه داد: جشنواره «فیلم ۱۰۰» همیشه جشنواره‌ای با هویت بوده که امروزه با گران شدن ساخت فیلم برای جوانان، می‌تواند نقطه عطف و ورود خوبی به حوزه فیلمسازی باشد تا برای فیلم‌سازان‌ انگیزه‌ای را ایجاد کند که محصولی را تولید کنند و در صورت استقبال از آن محصول، کارهای جدی تری را دنبال کنند.
آذرپندار با اشاره به اینکه ما باید در نقطه‌ای قراره بگیریم تا حلقه وصل ساخت فیلم‌های کوتاه و ۱۰۰ ثانیه ای باشیم، عنوان کرد: همانطور که در حال حاضر انجمن سینمای جوان به بنیاد سینمایی فارابی متصل شده و فیلم کوتاه را به فیلم بلند متصل کرده است تا شناسایی استعداد صورت بگیرید، فکر می کنم اگر حلقه‌های مرتبط دیگر هم به یکدیگر متصل شوند، اتفاق خوبی را رقم میزنند. البته که سازمان سینمایی سوره چرخه کاملی است و می‌تواند این فرایند را رقم بزند.
مدیر انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به اینکه با توجه به اشتراک اهداف انجمن سینمای جوانان و جشنواره، علاقه‌مند به تقویت و تداوم جشنواره «فیلم ۱۰۰» هستیم، اضافه کرد: با تلاش‌های آقای یوسف منصوری و حمایت های آقای جعفریان امیدواریم که جشنواره پررونقی را رقم بزنیم و در همین راستا تصمیم به این همکاری مشترک گرفتیم. امیدواریم نفع امضای این تفاهم‌نامه به جریان فیلمسازی جوانان نوظهور در کشور برسد و به رونق و بهتر دیده شدن استعدادهای حاضر در جشنواره کمک کند. همچنین امیدوارم جشنواره ۱۰۰ تقویم ثابت خود را پیدا کرده و هرساله برگزار شود، تا افراد زیادی فیلم بسازند و به کشف استعداد دانشجویان و افراد تازه نفس کمک کند و ما هم بتوانیم در این مسیر کمک کنیم.
این مدیر سینمایی در پایان گفت: ما با جشنواره‌های دیگری هم تعاملات این چنینی داشتیم؛ ولی جشنواره «فیلم ۱۰۰» به این دلیل آنکه با هدف شناخت استعدادها که وظیفه ذاتی انجمن است، برگزار می‌شود، پرداخت به آن برای ما جدی تر است و امیدواریم در موعد مقرر برگزاری این رویداد، اتفاقات خوبی را رقم بزند.
در ادامه این نشست حمیدرضا جعفریان رییس شورای سیاست‌گذاری سیزدهمین جشنواره «فیلم ۱۰۰» ضمن خوشامدگویی به مهدی آذرپندار، اظهار کرد: خیلی خوشحالم که این جشنواره به نقطه‌ای رسیده که می تواند ارتباطاتش را گسترش دهد و امیدواریم با همکاری نهادهای محتلف جشنواره را پربارتر برگزار کنیم.
در پایان این نشست تفاهم‌نامه میان سیزدهمین جشنواره بین المللی «فیلم ۱۰۰» و انجمن سینمای جوانان ایران امضا شد.

خروج از نسخه موبایل