معرفی هیات داوران ۱۵ نفره جشنواره فیلم رشد/ شفیع آقامحمدیان رئیس هیات داوران شد

هیات داوران پنجاه و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی آموزشی و تربیتی رشد معرفی شدند.


مهدی فیوضی در سال ۱۳۴۴ در تهران به دنیا آمده و کارگردان و فیلمنامه‌نویس است. «نفوذی» (۱۳۸۷) نخستین تجربه سینمایی فیوضی در مقام کارگردانی بود. نویسندگی و کارگردنی «محرمانه تهران» (۱۳۹۰) دیگر سابقه سینمایی وی به شمار می‌رود.

سیدمحمدرضا خردمندان متولد ۱۳۶۲ در شیراز است و در رشته کارگردانی از دانشگاه صداوسیما فارغ‌التحصیل شده است. این کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس با فیلم «بیست و یک روز بعد»، در سال ۱۳۹۵ نخستین تجربه سینمایی خود را به دست آورده و در بخش مسابقه سودای سیمرغ سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شده است.

انسیه شاه‌حسینی، متولد ۱۳۳۳ در گرگان است. وی فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی سینماست و فعالیت هنری خود را با کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی فیلم‌های کوتاه آغاز کرده است. شاه‌حسینی اولین زن رزمنده ایرانی محسوب می‌شود که در موضوع جنگ ایران و عراق فیلم ساخته است. «زیباتر از زندگی»، «پنالتی»، «شب بخیر فرمانده» و «غروب شد بیا» از جمله فیلم‌های اوست.

حبیب‌الله بهمنی دیگر داور شیرازی این بخش است که در سال ۱۳۳۶ در این شهر متولد شده است. وی علاوه بر کارگردانی و نویسندگی، تجربه بازیگری نیز در کارنامه دارد. بهمنی دارای مدرک کارشناسی کارگردانی سینما و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی است و دفتر تولید «بصیرفیلم» را بنیان‌گذاری کرده است. تدریس در دوره‌های کارگردانی، فیلمنامهنویسی، تدوین و مستندسازی و کارگردانی فیلم‌های «سیب و سلما» و «خوش‌رنج» از دیگر فعالیت‌های وی به شمار می‌رود.

جواد رمضان‌نژاد متولد ۱۳۵۶ در تهران است. وی فارغ‌التحصیل دوره دکترای علوم ارتباطات اجتماعی است و سوابق متعددی در حوزه مدیریت سینمایی و رسانه‌ای دارد. قائم مقامی مرکز سیما فیلم، مدیریت شبکه‌های افق و پنج سیما و مدیریت گروه مستند شبکه چهار سیما از جمله فعالیت‌های مدیریتی او محسوب می‌شود.

محسن جسور متولد ۱۳۶۳ در تهران و جوان‌ترین عضو هیات داوران است. وی به عنوان عکاس اجتماعی، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون شناخته می‌شود. جسور در سال ۷۴ با بازی در نمایش «مظلوم اول» به عرصه تئاتر وارد شد. سپس به نویسندگی روی آورد و در طول سال‌های فعالیت خود چندین نمایشنامه کوتاه، خیابانی و صحنه‌ای نوشت.

آثار مسابقه معلمان و دانش‌آموزان

در این دوره کار داوری آثار بخش معلمان و دانشجومعلمان و بخش دانش‌آموزان فیلمساز بر عهده سه داور خواهد بود: پرویز فارسیجانی، محسن جسور و میرعباس خسروی‌نژاد.

پرویز فارسیجانی فارغ‌التحصیل دکترای الهیات از دانشگاه بینالمللی علوم اسلامی لندن است. وی مدیر کل سازمان سینمایی، مدیر گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما، دبیر شورای معارف سیما، مدیر گروه فرهنگ و معارف شبکه یک، مدیر کل آموزش و پژوهش سیما و موسس و رئیس مرکز رسانه‌ای پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بوده است.

میرعباس خسروی‌نژاد متولد ۱۳۵۶ در خرم‌آباد و نویسنده، کارگردان و تدوینگر است. وی در رشته مهندسی مکانیک تحصیل کرده و از سال ۱۳۸۰ به فیلمسازی مشغول بوده است. خسروی‌نژاد ساخت چند فیلم کوتاه داستانی از جمله «آب در خوابگه مورچگان»، «لنگه‌کفش ایمان»، «کلاس پنجم ب»، «روز ولنتاین»، «فروزان»، «آزاده» و «آیدین» را در کارنامه دارد.

محسن جسور دیگر داور این بخش است که در بخش فیلم‌های داستانی نیز به داوری مشغول خواهد بود.

امسال سه هزار و ۴۶۰ فیلم از ایران و بیش از ۱۰۰ کشور جهان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. جشنواره فیلم رشد از هفتم آذرماه آغاز به کار کرده و قرار است تا ۱۳ آذرماه ادامه داشته باشد. اطلاع‌رسانی خبرها و رویدادهای مربوط به این دوره جشنواره در پایگاه اینترنتی به نشانی eff.roshd.ir صورت می‌گیرد

جایزه روس‌ها؛ به مستندهای «زری» و «فرزندان خونیار»

مستند «زری» و مستند «فرزندان خونیار» به کارگردانی آرمان قلی‌پور دشتکی از دو جشنواره خارجی جایزه گرفتند.

به گزارش سینمای خانگی به نقل از مهر، مستند «زری» به کارگردانی آرمان قلی‌پور دشتکی و محصول انجمن سینما جوانان ایران جایزه بهترین مستند چهل و دومین جشنواره VGIK مسکو را دریافت کرد.

جشنواره VGIK هر ساله همزمان با سالگرد تاسیس موسسه سینمایی گراسیموف روسیه برگزار می‌شود.

موسسه گراسیموف یکی از قدیمی‌ترین مدارس سینمایی جهان محسوب می‌شود. چهره‌هایی همچون لف کوله شف و سرگئی آیزنشتاین به‌عنوان مدرس در این موسسه تدریس کرده‌اند و همچنین کارگردانانی چون آن دری تارکوفسکی و سرگئی پاراجانف، الکساندر سوکوروف و صدیق برمک در این موسسه فارغ‌التحصیل شدند.

همچنین آرمان قلی‌پور دشتکی با دیگر اثر خود با عنوان «فرزندان خونیار» برنده جایزه بهترین مستند کوتاه بخش رقابت بین‌الملل هفدهمین جشنواره بین‌الملی مستند Won Together روسیه شد.

این جشنواره از ١٩ تا ٢٣ نوامبر برابر با ۲۸ آبان تا ۲ آذر در شهر Volgograd روسیه برگزار شد.

کمپانی والت دیزنی؛ شست و شوی مغزی کودکان به‌صورت پنهانی‌تر؟

به گزارش سینمای خانگی به نقل از سینماپرس؛ سوزان آرنولد رئیس هیئت‌مدیره کمپانی والت دیزنی در یک بیانیه اعلام کرد که باب چیپک از سمت مدیرعاملی کناره‌گیری کرده و باب آیگر (مدیرعامل پیش از چیپک) دوباره رهبری این کمپانی را عهده‌دار خواهد شد. رسانه‌های لیبرال طوری وانمود کنند که این خبر، سبب تعجب آن‌ها شده است اما حقیقت ماجرا چیز دیگری است.

شاید تنها رسانه‌ای که در ایران به بحران دیزنی در آمریکا پرداخت ما بودیم، اما مشکلات دیزنی با مردم آمریکا را برخی از رسانه‌های داخلی این کشور، پنهان نمی‌کردند. بحران به‌قدری حاد بود که حتی دیزنی مجبور شد مدیرعامل خود را اخراج کند. این امر در خالی اتفاق افتاد که چیپک چند ماه پیش، قراردادی چندساله با دیزنی امضا کرده بود.

دیزنی از یک ماه پیش تصمیم گرفت تا برای گرفتن جلوی ضررهای آینده، تعدادی از پروژه‌های ضد مخاطب، من‌جمله فیلم‌های جنگ ستاره‌ای که قرار بود جی. جی آبرامز بسازد را از برنامه آینده حذف کرده و دست به اخراج سراسری کارکنان بزرگترین کمپانی سرگرمی در جهان، بزند.

انتخاب شدن دوباره ران دی سنتیس به‌عنوان فرماندار فلوریدا نیز دلیل دیگری برای این تغییر در رأس دیزنی بود. در آخرین گزارشی که از دعاوی میان فلوریدا و دیزنی دادیم، اشاره داشتیم که دیزنی امید داشت مردم فلوریدا، فرمانداری لیبرال را انتخاب کرده، تا او مشکلی با تبلیغ و ترویج مفاهیم تراجنسیتی و همجنس‌گرایی نداشته باشد. ران دی سنتیس قاطعانه با اختلاف بیست‌درصدی در انتخابات پیروز شد و در نتیجه دستور او مبنی بر، پایان امتیاز معافیت از مالیات دیزنی، در بهار سال آینده عملی خواهد شد.

چند پروژه اخیر انیمیشن‌های پیکسار، یکی پس از دیگری با شکست روبرو شدند و مردم آمریکا در پیامی قاطعانه به دیزنی و امثالهم گفتند که آن‌ها به هیچ وجه تمایلی برای خوراندن انحرافات جنسی به کودکان ندارند.

سریال‌های دو سال گذشته دیزنی نیز با عدم استقبال مردم روبرو شده است. «شی‌هالک» آخرین پروژه مرد ستیزی بود که Review Bomb شد.

باب آیگر مدیرعاملی بود که دیزنی را در قرن بیست و یکم، به بزرگ‌ترین کمپانی سرگرمی در جهان تبدیل کرد. او با خریدن چند کمپانی فیلم‌سازی و انیمیشن‌سازی و حتی شبکه‌های ورزشی، ارزش این مجموعه را چند برابر کرد. البته بسیاری از گرایشات دیزنی به تبلیغ و ترویج مفاهیم چپ‌گرایانه، در دوران او آغاز شد. وب‌سایت ببیلون بی درباره این خبر نوشت: دیزنی این دفعه سعی خواهد کرد که به‌صورت پنهانی‌تر به شست‌ و شوی مغزی کودکان بپردازد.

ببیلون بی اشاره به ویدیو لو رفته از جلسه مدیران دیزنی دارد. این افراد در این جلسه گفتند که دیگر قصد پنهان کردن گرایشات خود به مفاهیم تراجنسیتی و همجنس‌گرایی را نداشته و به‌صورت علنی در انیمیشن‌ها و مابقی آثار سینمایی و تلویزیونی، این موضوعات را نشان خواهند داد.

آیگر در بیانیه‌ای اشاره داشت که افتخار می‌کند که دوباره رهبری این کمپانی را بر عهده گرفته است. آیگر در پشت پرده به سهامداران دیزنی قول داده است که از هزینه‌های مازاد این کمپانی بکاهد و تصویر خدشه‌دار شده آن‌ها را بهبود بخشد.

اخراج کارکنان اضافی لزوماً به ضرر کمپانی‌های بزرگ نبوده است؛ ایلان ماسک بیش از ۷۵ درصد کارکنان نه‌چندان به درد بخور توییتر را اخراج کرد و هیچ آبی از آبی هم تکان نخورد؛ اکثریت افراد اخراج شده را زنان و مجهول الجنسیت‌ها تشکیل می‌دهند. بسیاری از این افراد صرفاً Diversity Hire بوده‌اند و شایستگی سمت‌های خود را نداشتند. پراگ اگراوال مدیرعامل پیشین توییتر نیز در روز اول اخراج شد و او در صورت پیدا نکردن کار در یک مجموعه لیبرال، احتمالاً مجبور به بازگشت به هندوستان شده تا در دور میدان مرکزی کلکته، سمبوسه بفروشد.

۳۶ هزار دانش‌آموز به تماشای «لوپتو» نشستند

انیمیشن «لوپتو» در کمتر از یک ماه اکران، توانست با جذب ۱۸۵ هزار مخاطب کودک و نوجوان در سینماهای سراسر کشور به فروش چهار میلیارد و هفتصد میلیون تومانی دست یابد.

به گزارش سینمای خانگی به نقل از تسنیم، گذشت قریب به یک ماه از آغاز اکران انیمیشن سینمایی «لوپتو»، فروش این انیمیشن با تکیه بر جذب 185 هزار مخاطب کودک و دانش‌آموز از سراسر کشور، به مرز فروش 5 میلیارد تومان رسیده است.

«لوپتو» همزمان با شروع سال تحصیلی تمرکز ویژه‌ای بر اکران‌های مدارس کرد و طبق آمار سهم دانش‌آموزان سراسر کشور از فروش این انیمیشن 36 هزار مخاطب و 7 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده که به عبارتی برابر با 20% مخاطبان و 16% فروش آن است.

این انیمیشن به کارگردانی عباس عسکری و تهیه‌کنندگی محمدحسین صادقی و احسان کاوه، تاکنون 1500 سانس اکران دانش‌آموزی در سراسر کشور داشته است. استان‌های تهران، مشهد، اصفهان و شهرکرد پیشتاز میزان استقبال مدارس از این انیمیشن بوده‌اند.

برگزاری رویداد ایده‌پردازی «سینما سلامت» با محوریت کرونا

نخستین رویداد ایده‌پردازی «سینما سلامت» با محوریت کرونا اواخر دی‌ماه به همت بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود.

به نقل از روابط‌عمومی بنیاد سینمایی فارابی، نخستین رویداد ایده‌پردازی «سینما سلامت» با موضوع کرونا و دستاوردهای نظام پزشکی کشور در مهار این اپیدمی برگزار می‌شود.

محورهای این رویداد عبارتند از مواجهه علمی و عملی با کرونا (دستاوردهای علمی و تخصصی مانند تولید واکسن، تولید تجهیزات پزشکی مرتبط با درمان کرونا، کرونا و قرنطینه، تربیت متخصصان و تداوم آموزش پزشکی و…)؛ خدمات ارائه شده توسط کادر درمان (کووید ۱۹ و مادرانگی، ارتباط والدین کادر درمان و فرزندان در کرونا)؛ نمایش قدرت پزشکی و جایگاه مطلوب ایران در منطقه (نقش بانوان متخصص، محدودیت پیوند اعضا در همه‌گیری کرونا، درمان ناباروری در کرونا) و همچنین فعالیت‌های مردمی و جهادی در حوزه سلامت (بازنمایی فعالیت‌های جهادی و بسیج مردمی در کمک به کادر در زمان کرونا).

علاقه‌مندان به حضور در این رویداد باید طرح یک صفحه‌ای خود را حداکثر تا ۲۵ آذر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

داوری اولیه نخستین رویداد سینما سلامت ۲۶ آذر تا ۲ دی‌ و منتورینگ آثار ۳ تا ۹ دی‌ انجام می‌شود.

شرکت کنندگان باید طرح نهایی (۷ صفحه‌ای) خود را حد فاصل ۱۰ تا ۱۶ دی‌ در اختیار دبیرخانه قرار دهند.

بررسی طرح‌های نهایی ۱۷ تا ۲۱ دی‌ماه خواهد بود و نخستین رویداد سینما سلامت ۲۲ و ۲۳ دی‌ ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

جشنواره بین المللی فیلم رشد؛ آغاز پنجاه و دومین دوره

به گزارش رسانه سینمای خانگی به نقل از ایلنا؛ صادق یزدانی، دبیر پنجاه و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد با بیان این که افتتاحیه این دوره پیش از ظهر دوشنبه هفتم آذرماه در مدرسه دارالفنون برگزار خواهد شد، اظهار کرد: قرار است در این مراسم زنگ آغاز جشنواره به دست مسئولان عالی وزارت آموزش و پرورش به صدا درآید.

وی ادامه داد: معرفی اعضای هیات داوران، سخنرانی رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره و سخنرانی وزیر محترم آموزش و پرورش از جمله برنامه‌های افتتاحیه خواهد بود.

دبیر پنجاه و دومین دوره جشنواره فیلم رشد درباره تمایزهای این دوره با دوره‌های پیشین عنوان کرد: امسال دو بخش «فیلمنامه» و «وب‌سری» برای حمایت از فیلمنامه‌های آموزشی و آثار دنباله‌دار آموزشی که در بستر اینترنت منتشر می‌شود، به وجود آمده است.

یزدانی به ارسال سه هزار و ۴۶۰ فیلم به دبیرخانه جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: هیات‌های انتخاب، آثار برتر ارسالی را برگزیده‌اند و برنامه اکران این آثار در حال تدوین است.

پنجاه ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد از هفتم تا سیزدهم آذرماه در مجتمع فرهنگی سینما فلسطین برگزار خواهد شد. اطلاع‌رسانی خبرها و رویدادهای مربوط به این دوره جشنواره در پایگاه اینترنتی به نشانی eff.roshd.ir صورت خواهد گرفت.

بخش ویژه سینمای ایران در جشنواره «مونته‌کاتینی» ایتالیا

هفتاد و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم «مونته‌کاتینی» ایتالیا بخش ویژه‌ای را به سینمای ایران اختصاص داده است.

به‌نقل از «پایگاه خبری فیلم کوتاه»، جشنواره بین‌المللی فیلم «مونته‌کاتینی» ایتالیا که یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم کوتاه در جهان است؛ در این هفتاد و سومین دوره خود در بخش ویژه‌ای فیلم‌های ایرانی را به نمایش می‌گذارد.

فیلم کوتاه بلوغ ساخته نازنین قنبری محمدی در بخش مسابقه اصلی جشنواره رقابت می‌کند و ۱۹ فیلم کوتاه، مستند و انیمیشن ایرانی در بخش ویژه سینمای ایران به نمایش درمی‌آیند.

کَت‌وُمَن (هادی شیبانی)، رد و بدل (برزان رستمی)، بخش سی (مهرشاد خردمندی)، یک، نیم (جاوید فراهانی)، ماسک (نوا رضوانی)، هلو (مهدی حسین خانی)، ماهکان (حسام حسینی و عباس حسین‌زاده)، آیدنتی بای (سجاد شاه حاتمی)، بی فرزندی (سارا بهرام جهان)، آب باد خاک نان (مهدی زمانپور کیاسری)، سمپاش (فرنوش عابدی)، برای پاکسازی (محمد مروج)، برنده (مهدی مهایی)، سایه‌های نیاکان فراموش‌شده (مصطفی داوطلب)، سایکو (مصطفی داوطلب)، هرگز، گاهی، همیشه (شادی کرم رودی)، فا مرگ (علی ویلان)، چرخ خیاطی (نجمه هاشم الحسینی) و رویا (محمدرضا محمدی) در این بخش حضور دارند.

هفتاد و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم «مونته‌کاتینی» ایتالیا ۲ تا ۶ نوامبر برگزار می‌شود.

مراسم رونمایی از ۳ فیلم کوتاه در مشهد

سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی رونمایی و تحلیل و بررسی شدند.

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم‌های کوتاه «انگشتر» به نویسندگی و کارگردانی «سیدرهام رسولی»، «کت‌وُمَن» به نویسندگی و کارگردانی «هادی شیبانی» و «رویا» به نویسندگی و کارگردانی «محمدرضا محمدی» در مشهد

همراه با جلسه تحلیل و بررسی  در سالن شماره ۲ پردیس سینمایی اطلس از ساعت ۱۸ تا ۲۰ با حضور علاقه‌مندان به فیلم کوتاه برگزار شد.

در این برنامه جواد علیزاده از اساتید و اعضای قدیمی انجمن سینمای جوانان ایران_دفتر مشهد به‌عنوان کارشناس حضور داشت.

گفتنی است هادی شیبانی و محمدرضا محمدی از هنرجویان دوره فیلم‌سازی پاییز ۱۳۹۳ و سید رهام رسولی از هنرجویان دوره فیلم‌سازی پاییز ۱۳۹۷ دفتر مشهد هستند.

سینمای خصوصی ایران به تنهایی توان حضور در عرصه‌های جهانی را ندارد

رئیس سازمان سینمایی گفت: بخش خصوصی سینمای ایران به تنهایی توان حضور در عرصه‌های جهانی و بین‌الملل را ندارد و ضروری است از طریق تعاملات بین بخشی با کمک وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات و سازمان سینمایی در این زمینه ظرفیت‌سازی و بسترسازی‌های لازم صورت گیرد.

به گزارش سینمای خانگی از اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی در نشست مشترک رؤسای سازمان سینمایی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه با گسترش دامنه فعالیت‌های سینما حوزه بین‌الملل و تشکیل شورای بین‌الملل سینما و بهره‌گیری از مؤسسات سینمایی به عنوان بازوهای اجرایی و عملیاتی، اقدامات جدی را بر اساس استراتژی جدید آغاز کرده‌ایم اظهار کرد: در تفاهم‌نامه‌های منطقه‌ای، پیگیر بازیابی و زمینه‌سازی برای اکران فیلم‌های ایرانی هستیم.

وی در این نشست که با حضور حجت‌الاسلام محمدمهدی‌ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حمید مصطفوی سرپرست اداره کل مبادلات فرهنگی و سازمان‌های بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سید صادق موسوی مدیر کل دفتر جشنواره‌ها و همکاری‌های بین‌الملل سازمان سینمایی و در چارچوب گسترش همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی حوزه سینما برگزار شد، با اشاره به جایگاه سینمای ایران در منطقه و جهان گفت: سینمای ایران مهمترین دستاورد فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از مرزهاست و بسیاری از ملت‌ها و جوامع، ایران را با سینمای ما می‌شناسند.

خزاعی تصریح کرد: با وجود درخشش فرهنگی سینمای ایران در عرصه‌های جهانی متأسفانه در زمینه تجاری‌سازی محصولات سینما موفق عمل نکرده‌ایم.

رئیس سازمان سینمایی گسترش ظرفیت‌های بین‌المللی سینما، تجاری‌سازی و بازاریابی محصولات آن را مهم خواند و با تأکید بر نقش سینما در همدل کردن ملت‌ها و تقویت پیوندهای عاطفی و اجتماعی افزود: در دنیا، دیپلماسی عمومی از مجاری فرهنگی، به‌ویژه سینما محقق می‌شود. می‌توان از کارکرد سینما برای تقویت و توسعه روابط ملت‌ها و فرهنگ‌ها استفاده کرد و در کنار توجه به دیپلماسی عمومی و فرهنگی، سینما برای داشتن اقتصاد بهتر نیازمند حضور در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی است.

خزاعی با اشاره به اهمیت و لزوم تقویت اقتصاد سینما، گفت: در دوره جدید، برنامه‌ریزی متفاوتی را مبتنی بر اشتراکات فرهنگی، آیینی و آرمانی برای گسترش مراودات و همکاری‌های بین‌المللی با ۳۵ کشور هدف آغاز کرده‌ایم. در کنار تعیین کشورهای هدف در راهبرد بین‌الملل سازمان سینمایی، سعی کردیم این حضور فعال در کشورها را در راستای تأمین منافع فرهنگی_سینمایی و اقتصاد سینما توسعه دهیم.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به دستاوردهای سفر هیأت ایرانی به روسیه و نشست‌های متعدد با سفرا و رایزنان فرهنگی کشورهای دیگر خاطرنشان کرد: در سفر به روسیه و نشست با مسوولان فرهنگی و سینمایی، موضوع تعاملات جدید در حوزه کشورهای خزر و شانگ‌های در دستور کار قرار گرفت.

خزاعی همچنین با تأکید بر اینکه مهمترین دغدغه ما در تعاملات بین‌المللی، چگونگی تأمین اقتصاد سینمای ایران در کشورهای همسو است، ادامه داد: زبان تصویر در نزدیکی فرهنگ‌ها و ملت‌ها بسیار تأثیر دارد.

وی اظهار داشت: به دلیل اهمیت فعالیت‌های مشترک بین‌المللی در اولین جلسه شورای عالی سینما، بودجه‌ای را به منظور تولیدات مشترک تصویب کرده و بنا داریم با کمک سینماگران دیگر کشورها و استفاده از منابع و ظرفیت‌های مشترک محصولاتی را تولید کنیم.

خزاعی همکاری مستمر دو سازمان سینمایی و فرهنگ و ارتباطات اسلامی را برای برگزاری هفته‌ها و روزهای فیلم مهم خواند و اضافه کرد: مهمترین مشکل ما عدم ارتباط رایزنان فرهنگی با دبیران جشنواره‌های بین‌المللی در دنیاست. عدم ارتباط دو سویه در این بخش، به ضعف بزرگی در حوزه جشنواره‌های بین‌المللی تبدیل شده و همیشه از این نقاط آسیب دیده‌ایم. چرا که تعاملات و مراودات کمک می‌کند تا حضور قدرتمندتری در جشنواره‌ها داشته باشیم.

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: نیاز به بازطراحی فضا در حوزه بین‌الملل سینما، تغییر مدل حضور و بازاریابی در عرصه بین‌الملل، شناخت ظرفیت‌ها و ذائقه‌شناسی از کشورهای هدف بویژه، کشورهای منطقه داریم.

مدیرکل دفتر جشنواره‌ها و همکاری‌های بین‌الملل نیز در این نشست با اشاره به عدم وجود تفاهمنامه مشترکی میان این دو سازمان گفت: خوشبختانه در دولت جدید تفاهمنامه‌های متعددی با روسیه عراق آفریقای جنوبی بلاروس، پرتغال، عمان، سوریه، صربستان، پاکستان و غیره به امضا رسیده است و امیدواریم که به نتایج علمی و ملموسی منجر شود

فیلم کوتاه «انگشتر» بهترین فیلمِ حقوق بشرِ هندوستان شد

فیلم کوتاه «انگشتر» به‌کارگردانی و تهیه‌کنندگی رهام رسولی، به‌عنوان بهترین فیلم حقوق بشر جشنواره هندوستان انتخاب شد.

به‌ گزارش سینمای خانگی به نقل از روابط‌ عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم کوتاه «انگشتر» به‌کارگردانی و تهیه‌کنندگی رهام رسولی در چهارمین حضور جهانی خود، موفق به کسب عنوان بهترین فیلم کوتاه حقوق بشر از نهمین دوره جشنواره ‌Pink City هندوستان شد.

این جشنواره هر ساله در ماه سپتامبر با هدف معرفی فیلم‌سازان کوتاه در سراسر جهان و ایجاد بستری برای استعدادهای نوپا و به نمایش گذاشتن خلاقیت و شناخت آثار آن‌ها، در شهر جیپور هندوستان برگزار می‌‌شود.

فیلم کوتاه «انگشتر» که پیش از این نشان ویژه شایستگی Award of Merit را در بخش بهترین فیلم کوتاه از بیستمین دوره جوایز جهانی Accolade دریافت کرده بود؛ به اثرات مخرب جنگ و بازماندگان آن می‌پردازد. رهام رسولی فارغ‌التحصیل فیلم‌سازی از انجمن سینمای جوانان ایران و پیش از کارگردانی این فیلم، مدیر تولید چندین فیلم کوتاه بوده است.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «زندگی پیرمردی تنها، تحت‌تأثیر انگشتر گمشده‌اش قرار می‌گیرد.»

عوامل ساخت فیلم کوتاه «انگشتر»:

نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان: رهام رسولی، مدیر فیلم‌برداری: یوسف صفایی، تدوین: هادی شیبانی، طراحی و ترکیب صدا: سلمان ابوذر، بازیگران: محمد جهانپا، سپیده مذهب، طراح صحنه و لباس: محبوبه سلطانی، مدیر صدابرداری: احمد محمدی، مدیر تولید: رهام رسولی، طراح چهره‌پردازی: آناهیتا موسوی، اصلاح رنگ: مهران دوستی، دستیار کارگردان: امیرحسین امینی‌یزدی، سجاد نیکو، برنامه‌ریز: ریحانه مرتضایی‌نیا، منشی صحنه: ملیحه کوروش‌زاده، مدیر تدارکات: حسین عربی، مشاور رسانه‌ای: علی کشاورز، مجری طرح: انجمن سینمای جوانان ایران_دفتر مشهد

خروج از نسخه موبایل