«هزارنوا»، برنامه تازهای از آرش نصیری و ادامه مسیر «هزارصدا»، با تمرکز بر تکنوازی و گروهنوازی موسیقی آغاز میشود.
«ویرگول» در صحنه آبی روی صحنه میرود
نمایش «ویرگول» با طراحی و کارگردانی نرگس بیگلدلی از امروز در تماشاخانه صحنه آبی روی صحنه میرود.
تولد یک ارکستر در هفتمین طرز تازه / جوانان میترا در تالار رودکی درخشیدند
نخستین اجرای صحنهای ارکستر جوانان میترا در هفتمین تجربه طرز تازه، یکم و دوم خرداد ماه در تالار رودکی روی صحنه رفت.
هشدار نارنجی هوا، کنسرت علیرضا قربانی را به تعویق انداخت
اعلام هشدار نارنجی از سوی سازمان هواشناسی و احتمال بروز طوفان موجب لغو کنسرت روز چهارم خرداد علیرضا قربانی شد.
آزادی محکوم پرونده مرگ یک سینماگر
هانا گوتیرز-رید، مسئول اسلحه فیلم جنجالی «زنگار»که بابت مرگ تراژیک هالینا هاچینز در سال ۲۰۲۱ به زندان افتاد، به تازگی از زندان آزاد شده است.
درخشش عکاسان تاکستانی در ششمین جشنواره ملی عکس زعفران ایران
به گزارش خبرنگار ویژه پایگاه خبری سینمای خانگی در استان قزوین ؛ «امین رحمانی» و «علیرضا رحمانی» دو عکاس تاکستانی درمیان برگزیدگان ششمین جشنواره ملی عکس زعفران ایران قرار گرفتند.
بجشنواره ملی عکس زعفران با هدف معرفی زعفران ناب ایرانی در تربت حیدریه برگزار و طی روزهای اخیر برگزیدگان راه یافته به بخش مسابقه را معرفی کرد.از میان سه هزار قطعه عکس، عکسنوشت و فیلم کوتاه که به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود پس داوری آثار توسط هیئت داوران برگزیدگان جشنواره راه یافته به بخش مسابقه معرفی شدند که دو عکاس تاکستانی در میان برگزیدگان این جشنواره ملی قرار دارند.«امین رحمانی» عکاس خوش نام تاکستانی در بخش اصلی وبخش عکاسی با تلفن همراه و «علیرضا رحمانی» دیگر عکاس تاکستانی در بخش “معنویت در فضای شهری” در میان برگزیدگان این جشنواره قرار گرفتند.جشنواره ملی عکس زعفران تربت حیدریه هر ساله در زمان برداشت زعفران با حضور هنرمندان عکس و فیلم در مزارع زعفران تربت حیدریه برگزار می شود.
نوشته درخشش عکاسان تاکستانی در ششمین جشنواره ملی عکس زعفران ایران اولین بار در پایگاه خبری سینمای خانگی استان قزوین. پدیدار شد.
هجدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت به کار خود پایان داد/ معرفی برگزیدگان
هجدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت با معرفی برگزیدگان بخشهای مختلف و تقدیر از هنرمندان به پایان رسید.
عدهای از «دستیاران کارگردان» تبدیل شدهاند به «پدرخواندههای» پشتپردهی «سینما»/ وجود یک «ساختار پنهان» در تصمیمسازیهای کلان «سینما»
«کامبیز کاشفی» با اشاره به نقش دستیاران کارگردانی در قوت گرفتن مافیای بازیگری، گفت: نهادهایی که اساساً برای صیانت از منافع اعضای خود شکل گرفتهاند ـ مثل بازیگران، طراحان صحنه و لباس، فیلمبرداران و سایر صنوف ـ به دلایل مختلف، از جمله نبود نظارت درست، از مسیر اصلی منحرف شدهاند. همهچیز در ظاهر مهیاست؛ دفتر، امکانات، عنوان، اما در عمل، کارکرد واقعی آنها زیر سؤال است. بهجای آنکه حافظ حقوق حرفهای باشند، گاه بر خلاف آن عمل میکنند. مشخصا خانه سینما یکی از نقاط کلیدیست که باید این ساختار را تقویت کند. نهاد دیگری مثل وزارت ارشاد هم همینطور. اما هیچکدام بهدرستی وظیفهشان را انجام نمیدهند، و نتیجهاش این میشود که، با احترام به همه دستیاران کارگردانی که صادقانه کار میکنند، ناگهان میبینیم عدهای از دستیاران کارگردانی تبدیل شدهاند به پدرخواندههای پشتپردهی سینما.
«کمدی» امروز دیگر «کمدی» نیست/ «بخش خصوصی» عملاً نابود شده/ «سینماداران» خود هم «تهیهکننده» شدهاند و هم «پخشکننده»!
«مجید قاری زاده» با انتقاد نسبت به تسخیر گیشه سینما توسط سینمای کمدی، گفت: امروز، سینمای غالب به جایی رسیده که سینماداران میگویند بعد از کرونا فلان فیلم باعث روشن ماندن چراغ سینما شده است ــ نام نمیبرم. اما باید پرسید: چراغ سینما به چه قیمتی روشن مانده است؟ با پنج فیلم که تنها در چهار، پنج سالن پرفروش شدهاند؟
رزاق کریمی: در سینمای مقاومت فقط جمع آوری تصویر کافی نیست
مصطفی رزاق کریمی کارگردان و داور جشنواره فیلم مقاومت گفت: احساس عینی این است که فیلم ها رو به رشد هستند اما به نظر من چیزی که کمبود آن احساس میشود تحقیق و بررسی است.