پوستر نهمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون منتشر شد

سینمای خانگی: پوستر نهمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با طرحی از کیانوش غریب‌پور منتشر شد.

به گزارش سینمای خانگی و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کیانوش غریب‌پور طراح گرافیک و تصویرگر که طراحی پوستر نهمین دوره جشنواره اسباب‌بازی را بر عهده داشته است درباره طراحی این پوستر گفت: برای طراحی این کار چند ایده با شیوه‌های اجرایی مختلف داشتم که در پایان طرحی شد که الان می‌بینید.

وی افزود: در پوستر هشت دوره قبلی جشنواره نکته اصلی این است که بیشتر روی لوگوی جشنواره کار شده و به نظر مخاطب خیلی در آن دیده نمی‌شود.

این طراح پوستر تصریح کرد: من سال‌ها روی جلد کتاب کودک و در نشرهای کودک کار کردم؛ آن‌جا به این شکل است که ما برای کودک کتاب می‌سازیم اما خریدار، خانواده‌ها هستند. مهم این است که انتخابگر هر کسی باشد در پایان مخاطب و مصرف‌کننده نهایی ما از جنس کار و رنگ و ساختمان آن متوجه بشود موضوع برای اوست.

غریب‌پور ادامه داد: این معنایش این نیست که در جشنواره اسباب‌بازی حتما کودکان خواهند آمد اما پیامش این است که به غیر از اسباب‌بازی فکری – که خیلی گروه سنی مشخصی ندارد – اصولا وقتی از اسباب‌بازی حرف می‌زنیم برای کودک و نوجوان حرف می‌زنیم، بنابراین به نظرم رسید باید انواعی از این اسباب‌بازی‌ها را در پوستر نشان دهیم.

طراح پوستر نهمین جشنواره اسباب‌بازی بیان کرد: وقتی با عکس کار کنیم یا برویم سراغ فضای واقعی از نشان‌ها و اسباب‌بازی‌های خاص استفاده می‌شود که ممکن است تبلیغ آن کالا هم باشد. بنابراین بدون این‌که سراغ کالای خاصی بروم ماشین، هواپیما، عروسک، خرس و… را به عنوان عناصری که ما را یاد اسباب‌بازی می‌اندازد استفاده کردم و در تایپوگرافی اسم جشنواره هم سعی کردم طوری باشد که فضا را تعاملی و پر جنب‌وجوش نشان دهد.

وی در مورد انتخاب رنگ‌های استفاده شده در پوستر اظهار کرد: رنگ براساس رنگ‌هایی که در اسباب‌بازی‌ها مرسوم است انتخاب شد. حالا یک بخش زیبایی‌شناسی رنگ، سلیقه‌ای است و بخش دیگر همان رنگ‌هایی است که در اسباب‌بازی‌ها می‌بینیم و در همین خانواده رنگ‌هاست.

کیانوش غریب‌پور در پایان گفت: برای طراحی فکر کردم پوستر، توسعه‌پذیر باشد و بشود در ابعاد و رسانه‌های مختلف از آن نسخه‌های جدید ایجاد و استفاده کرد.

نهمین جشنواره ملی اسباب‌بازی ۲۵ دی تا ۱۰ بهمن ۱۴۰۳ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

فارابی با ۳ فیلم به سودای سیمرغ رسید

سینمای خانگی: سه محصول مشترک بنیاد سینمایی فارابی به مرحله نهایی چهل و سومین جشنواره فیلم فجر راه یافتند و با 30 فیلم دیگر در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) رقابت می‌کنند.

به گزارش سینمای خانگی و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، با اعلام دبیر جشنواره و بر اساس نظر هیات انتخاب، سه فیلم از تولیدات مشترک بنیاد سینمایی فارابی به بخش سودای سیمرغ راه یافتند و با این ترتیب این مرکز سینمایی در میان سازمان‌های دولتی و نیمه دولتی حاضر در جشنواره فیلم فجر با بیشترین تعداد فیلم پذیرفته شده در مرحله نهایی به پیشواز جشنواره می‌رود.
بر این اساس از میان تولیدات بنیاد سینمایی فارابی که متقاضی حضور در بخش سودای سیمرغ چهل و سومین جشنواره فیلم فجر بودند سه فیلم سینمایی «اسفند»، «زیبا صدایم کن» و «صیاد» در دوره چهل و سوم جشنواره به روی پرده می‌روند.
فیلم سینمایی «اسفند» به کارگردانی دانش اقباشاوی و تهیه کنندگی مشترک مرحوم جلیل شعبانی و مهاجر توحید پرست محصول مشترک بنیاد سینمایی فارابی و سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که مقطع مهمی از زندگی شهید علی هاشمی از فرماندهان مطرح دوران دفاع مقدس در شناسایی و طرح‌ریزی عملیات خیبر در قرارگاه سری نصرت را روایت می‌کند.محمدرضا مسعودی، مهدی زمین‌پرداز، سعید آل بوعبادی، خیام وقارکاشانی، محمدرضا عقدائی یزدی، یاسین مسعودی، محمد عسگری در این فیلم سینمایی حضور دارند.
فیلم سینمایی «زیبا صدایم کن» به کارگردانی رسول صدرعاملی و تهیه کنندگی اجرایی سید مازیار هاشمی نیز محصول مشترک بنیاد سینمایی فارابی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و روایتگر قصه زندگی دختر پانزده ساله‌ای است که در مؤسسه‌ای زیر نظر بهزیستی زندگی می‌کند. فیلم جدید رسول صدر عاملی که پس از 7 سال از آخرین ساخته این کارگردان در جشنواره فیلم فجر رونمایی می شود با اقتباس از کتاب «زیبا صدایم کن» نوشته فرهاد حسن‌زاده تولید شده است.
فیلم سینمایی «صیاد» به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی نیز محصول بنیاد سینمایی فارابی و بنیاد شهید است که با حمایت ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده برشی از زندگی سپهبد شهید علی صیاد شیرازی را به تصویر کشیده است. علی سرابی و مارال بنی آدم بازیگران اصلی «صیاد» هستند.
چهل و سومین جشنواره فیلم فجر از 12 بهمن ماه برگزار می‌شود.

در ادامه نمایش‌های بین‌المللی؛آغاز اکران «در آغوش درخت» در کشور پاکستان

سینمای خانگی: فیلم سینمایی «در آغوش درخت» در ادامه اکران بین‌المللی خود، راهی کشور پاکستان شد.

به گزارش سینمای خانگی و به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی سوره، فیلم سینمایی «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا و تهیه‌کنندگی سجاد نصرالهی‌نسب و محمدرضا مصباح، محصول سازمان سینمایی سوره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از روز جمعه 20 دی‌ماه 1403 (10 ژانویه 2025) اکران عمومی خود را در کشور پاکستان آغاز کرد.

اکران این فیلم سینمایی با بزرگترین شرکت پخش فیلم پاکستان (سینپکس)؛ در حال انجام است و مراسم افتتاحیه اکران فیلم «در آغوش درخت» با حضور جمعی از هنرمندان و اهالی سینمای پاکستانی و مسئولان هنری، فرهنگی و سیاسی ایران و با پوشش خبری توسط بیش از 15 شبکه تلویزیونی در سینما سینپکس کراچی برگزار شد.

پس از این مراسم، اکران فیلم سینمایی «در آغوش درخت» در 14 سالن سینما در ۱۰ شهر کراچی، لاهور، اسلام آباد، راولپندی، سیالکوت، مولتان، کویته، فیصل آباد، گجرات، گجران پاکستان، توسط 7 شرکت پخش‌کننده با محوریت شرکت سینپکس (به عنوان پخش‌کننده اصلی) انجام می‌شود.

گفتنی‌‌ست با توجه به شرایط و قوانین حاکم بر سینمای پاکستان برای پخش فیلم‌های خارجی، اکران این فیلم سینمایی ایرانی در این کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

پخش بین الملل فیلم سینمایی «در آغوش درخت» توسط مرکز بین الملل سوره انجام می‌شود و پیش از این در جشنواره‌های مختلف حضور داشته است.

فراخوان هفتاد و یکمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان تبریز-سهند‌

سینمای خانگی: فراخوان هفتاد و یکمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان تبریز- سهند منتشر شد.

به‌گزارش سینمای خانگی و به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، هفتاد‌ویکمین جشنواره منطقه ‌ای سینمای جوان تبریز-سهند، از 7 تا 10 اسفندماه 1403 در استان آدربایجان شرقی، شهر تبریز با حضور هنرمندان 11 استان شامل اردبیل، البرز،لرستان، قزوین، کرمانشاه، خراسان شمالی، خوزستان، چهارمحالبختیاری،کردستان، سمنان و آذربایجان شرقی، توسط انجمن سینمای جوانان ایرانو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

گفتنی‌است در این دوره برپایه متن فراخوان، بخش رقابتی فیلم‌نامه، مجددا به جشنواره ‌های منطقه‌ای سینمای جوان بازگشته است.

این جشنواره با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به‌عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی با رویکرد ایجاد تنوع و تکثر در انواع فیلم کوتاه از طریق تاکید بر ژانرهای سینمایی در سه بخش فیلم کوتاه، فیلم‌نامه وعکس برگزار خواهد شد.

متن فراخوان هفتاد و یکمین جشنواره منطقهای سینمای جوان تبریز– سهند

هفتاد و یکمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان تبریز-سهند، از تاریخ 7 تا 10 اسفند ماه سال 1403 به مدت 4 روز در استان آذربایجان شرقی، شهر تبریز باحضور هنرمندان 11 استان (اردبیل، البرز، لرستان، قزوین، کرمانشاه، خراسان شمالی، خوزستان، چهارمحال بختیاری،کردستان، سمنان و آذربایجان شرقی) توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آدربایجان شرقی برگزار می‌شود.

اهداف جشنواره

جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی با رویکردایجاد تنوع و تکثر در انواع فیلم کوتاه از طریق تاکید بر ژانرهای سینمایی برگزارمی‌شود. در این دوره از جشنواره توجه به سینمای بومی و فیلم‌های ژنریک در اولویت انتخاب و داوری خواهند بود.

بخش‌های جشنواره

جشنواره در سه بخش فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس برگزار می‌شود.

بخش فیلم :

شامل دو بخش مسابقه و جنبی است.

الف: بخش مسابقه

داستانی

تجربی

مستند

پویانمایی

بخش مسابقه بخش رقابتی جشنواره است. همه آثار تولیدی در راستای اهداف وموضوعات جشنواره، در قالب‌های کوتاه داستانی، تجربی، مستند و پویانمایی می‌توانند در این چهار بخش رقابتی حضور یابند.

ب: بخش جنبی

این بخش غیررقابتی فرصتی است برای تبادل اندیشه‌ها و تجربه‌های هنرمندان وایجاد زمینه‌ای مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار فیلم‌سازان فیلم کوتاه شامل نمایش ویژه، بزرگداشت، نشست‌های تخصصی و …

مقررات خاص بخش فیلم

حداکثر زمان برای آثار 30 دقیقه است.

سرمایه‌گذار یا تهیه کننده به عنوان صاحب اثر شناخته خواهد شد.

ملاک تشخیص استان در جشنواره منطقه‌ای؛ شهر محل استقرار و سکونت تهیهکننده حقیقی و یا لوکیشن ساخت اثر خواهد بود.

تاریخ تولید آثار باید پس از فروردین 1402 باشد. فیلم‌هایی که قبلا برایجشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان ارسال شده‌اند امکان حضور در این دوره ازجشنواره را ندارند.

آثاری که قبلاً به بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه یافته‌اند،نمی‌توانند در این جشنواره حضور یابند.

آثاری که در این جشنواره موفق به دریافت تندیس به عنوان بهترین فیلم داستانی،تجربی، مستند، پویانمایی و بهترین فیلم جشنواره شوند با هر سابقهای، مستقیماً بهبخش مسابقه «چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران» راه می‌یابند.

توجه: ثبت‌نام و بارگذاری آثار در جشنواره تنها به شیوۀ اینترنتی امكان‌پذیرمی‌باشد. بنابراین لازم است درخواست‌كنندگان با مراجعه به سایت iycs.ir فرمتقاضای شركت در جشنواره را تكمیل كرده و سپس فایل فیلم را بارگذاری نمایند.

فرمتهای مورد پذیرش برای بارگذاری اثر: MP4 (H.264) و HEVC (H.265 ،و حداکثر حجم فایل ارسالی  Mb1000 می باشد.

فیلم‌سازانی که فیلمشان به بخش مسابقه راه می‌یابد، می‌بایست حداکثر تا 5 روزکاری بعد از اعلام اسامی راه یافتگان، نسخه اصلی فیلم را طبق شرایط فنی اعلامشده در بند”شرایط فنی آثار راه یافته” به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند. درصورت تأخیر دبیرخانه میتواند نسبت به حذف فیلم اقدام کند.

هر فیلمساز میتواند حداکثر 2 اثر به جشنواره ارسال نماید.

در صورت راه‌یابی فیلم به جشنواره، ارسال موافقت نامه از سوی تهیه‌کننده الزامیاست.

تغییر نام اثر پس از اعلام فیلم‌های راه یافته جشنواره به هیچ عنوان امکان پذیرنخواهد بود.

شرایط فنی آثار راه یافته به بخش مسابقه:

– تمامی آثار ارسالی صرفا به صورت فایل دیتا به دبیرخانه جشنواره ارائه گردند.

آثار بایستی در یکی از قطع هایFull HD- HDV  و لزوماً با مشخصهفریم‌ریت‌های 24pو حداقل حجم 750Mb و حداکثر 4Gb به دفتر جشنواره تحویلداده شوند.

فرمت‌های قابل پذیرش:

MXF

MOV (H.264)

MPEG 4 (H.264)

MPEG 2

HEVC (H.265)

تذكر مهم:

صاحبان آثار تولید شده به شیوه صدای فراگیر( 1 ) می‌توانند نسخه مربوطه را بههمراه نسخه صدای استریو به دبیرخانه جشنواره ارائه نمایند‌.

بدیهی است به علت فراوانی آثار و محدودیت زمانی، فرمت‌های متفرقه یا فایل‌هایدارای اشكال، در مرحله انتخاب آثار شركت داده نخواهند شد.

جوایز بخش فیلم:

هیات انتخاب متشکل از هنرمندان و کارشناسان فیلم‌ها را برمی‌گزینند، داورانبخش مسابقه آثار را داوری و جوایز زیر را به برگزیدگان اهدا خواهند کرد:

لوح افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ 350 میلیون ریال به بهترین فیلم جشنواره (اینجایزه به تهیه کننده حقیقی تعلق می‌گیرد)

لوح افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ 250 میلیون ریال به بهترین فیلم تجربی(اینجایزه به کارگردان اثر تعلق می‌گیرد)

لوح افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ 250 میلیون ریال به بهترین کارگردانی فیلمداستانی

لوح افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ250 میلیون ریال به بهترین فیلم پویانمایی(اینجایزه به کارگردان اثر تعلق می‌گیرد)

لوح افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ 250 میلیون ریال به بهترین فیلم مستند(اینجایزه به کارگردان اثر تعلق می‌گیرد)

لوح افتخار و مبلغ 250 میلیون ریال به عنوان جایزه ویژه هیئت داوران

لوح افتخار و مبلغ 200 میلیون ریال به بهترین پژوهش در فیلم مستند

لوح افتخار، مبلغ 200 میلیون ریال به بهترین فیلمنامه تألیفی

لوح افتخار، مبلغ 200 میلیون ریال به بهترین فیلمبرداری

لوح افتخار، مبلغ 200 میلیون ریال به بهترین فیلمنامه اقتباسی

لوح افتخار، مبلغ 200 میلیون ریال به بهترین تدوین

لوح افتخار، مبلغ 200 میلیون ریال به بهترین صدای فیلم

لوح افتخار، مبلغ 150 میلیون ریال به برترین استعداد جوان *

لوح افتخار و مبلغ 150 میلیون ریال در بخش ویژه به بهترین فیلم با موضوع کارآفرینان و صنایع خلاق

لوح افتخار و مبلغ 150 میلیون ریال در بخش ویژه سردار سلیمانی

هیئت داوران می تواند حداکثر دو دیپلم افتخار و مبلغ 100 میلیون ریال به دو اثرتحت عنوان تقدیر هیئت داوران اهدا کنند.

* به منظور تشویق هنرجویان، دانشجویان و علاقمندان فیلم کوتاه، متولدین سال1378 به بالا که اولین اثر تولیدی خود را ارایه نموده‌اند جایزهای تحت عنواناستعداد جوان اهدا خواهد شد.

بخش فیلمنامه:

به منظور کشف استعدادهای جوان در زمینه فیلمنامهنویسی و با توجه به اهمیت اینحوزه به عنوان زیر ساخت تولید فیلم در دو بخش زیر برگزار می‌شود.

بخش آزاد

بخش اقتباسی ( اقتباس ادبی از متون کهن یا معاصر ایرانی، متون مرتبط باانقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بیداری اسلامی با ذکر مأخذ)

مقررات خاص بخش فیلمنامه:

۱. فیلمنامه‌ها باید در پرتال ثبت نام جشنواره‌ها آنلاین ثبت‌ شده و کد دریافتی ازسایت را نزد خود نگه دارید.

۲. فیلمنامه‌ها باید هنگام ثبت اثر با یکی از دو فرمت pdf یا word  در سایت آپلودشود.

فیلمنامه می‌بایست با فونت ” B Nazanin” و سایز 14 نگارش شده باشد.

آثاری که قبلا برای جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان ارسال شده‌اند، امکانحضور در این جشنواره را ندارند.

همراه بودن خلاصه فیلمنامه حداکثر یک پاراگراف(4 خط) در صفحه اول فیلمنامهالزامی است.

فیلمنامه می‌بایستی بر مبنای زمان حداکثر 15 دقیقه نوشته شده باشد.

تعداد فیلمنامه‌های ارسالی هر نفر در هر بخش یک فیلمنامه و درمجموع 2 فیلمنامهدر نظر گرفته شده است.

فیلمنامه‌های ارسالی نباید تولید شده باشند.

در صورت عدم رعایت مقررات فوق فیلمنامه به هیچ عنوان بررسی نخواهد شد.

جوایز بخش فیلمنامه

هیئت داورن این بخش را داوری و جوایز زیر را به برگزیدگان اهدا خواهند کرد:

بخش آزاد:

۱. لوح افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ 150 میلیون ریال به بهترین فیلمنامه بهعنوان نفر اول

۲. لوح افتخارجشنواره و مبلغ 100 میلیون ریال به بهترین فیلمنامه به عنوان نفر دوم

۳. لوح افتخار و مبلغ 80 میلیون ریال به بهترین فیلمنامه به عنوان نفر سوم

بخش اقتباسی:

تندیس جشنواره و مبلغ 120 میلیون ریال جایزه نقدی به بهترین فیلمنامه اقتباسی

هیئت داوران میتوانند علاوه بر جوایز مذکور، یک لوح تقدیر و مبلغ 50 میلیون ریالبه یک اثر برتر اهدا کنند.

بخش عکس

شامل دو بخش تک عکس و مجموعه عکس است:

الف: تک عکس

عکاسان در این بخش حداکثر با ارسال 5 قطعه عکس می‌توانند در مسابقه شرکتکنند.

ب: مجموعه عکس

هرعکاس می‌تواند حداکثر 7 قطعه عکس را که در چارچوب متعارف مجموعه عکسقرار می‌گیرند ارسال نمایند.

شرایط بخش عکس:

کلیه هنرمندان عکاس و علاقهمندان اعم از آماتور و حرفهای میتوانند در این مسابقهشرکت کنند، شرکت در این مسابقه برای همه آزاد و رایگان است. شرکتکنندگانمی‌با یست زمان و مکان عکسبرداری و توضیحات تکمیلی را هنگام بارگذاری هراثر در سایت اعلام نماید.

برگزارکننده توصیه میکند از ارسال عکس‌های تکراری که درجشنوارهها و مسابقاتعکس مشابه پیشین به نمایش درآمده خودداری فرمایند. آثاری که قبلا بهجشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان ارسال شده‌اند امکان حضور در این دوره ازجشنواره را ندارند و حذف خواهند شد.

متقاضیان میتوانند در بخش تک عکس حداکثر 5 اثر متعلق به خود را و در بخشمجموعه عکس یک مجموعهی حداکثر هفت عکسی با حجم حداقل 3MB وحداکثر5MB بطوریکه قابلیت چاپ در سایز بزرگ (5۰*70) را داشته باشد بارعایت مقررات اعلام شده در سایت مسابقه بارگذاری نمایند.

عکسهای ارسالی نباید دارای امضاء، پاسپارتو، قاب، تاریخ، لوگو، واتر مارک،حاشیه خطی و یا  هرگونه نشانه‌های تصویری دیگر باشند. عدم رعایت این موردموجب حذف عکس خواهد گردید. در صورتیکه عکس به هر دلیلی نیاز به شرح وتوضیحاتی از نظر موضوعی داشته باشد این توضیحات می‌بایست در فرم ثبت نامو بخش مربوطه هنگام بارگذاری نوشته شود. توجه داشته باشید که این توضیحاتفقط از نظر موضوع عکس قابل پذیرش است.

عکس‌ها می‌تواند با دوربین و یا موبایل در صورتیکه کیفیت لازم را برای چاپ دراندازه گفته شده داشته باشد گرفته شوند.

عکس‌های راه یافته به بخش مسابقه در نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد.

عکس‌ها میتواند به صورت رنگی و یا سیاه و سفید باشند.

برگزارکننده به هر تکعکس راه‌یافته به جشنواره مبلغ 3 میلیون ریال و هر مجموعهعکس 5 میلیون ریال پرداخت میکند.

صاحبان آثار به برگزارکنندگان اجازه می‌دهند تا از آثارشان در تمامی انتشارات،بیلبوردهای تبلیغاتی و پوستر جشنواره در نمایشگاه‌های فرهنگی داخلی استفادهکنند.

جوایز بخش عکس:

هیئت داوران این بخش را داوری و جوایزی را به برگزیدگان اهدا خواهند کرد.

۱. لوح افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ 150 میلیون ریال به بهترین مجموعه عکس

۲. لوح افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ 120 میلیون ریال به عکس اول

3. لوح افتخار و مبلغ 100 میلیون ریال به عکس دوم

لوح افتخار و مبلغ 80 میلیون ریال به عکس سوم

بخش جنبی

این بخش غیررقابتی فرصتی است برای تبادل اندیشه‌ها و تجربه‌های هنرمندان وایجاد زمینه‌ای مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار عکاسان شامل نشست‌هایتخصصی و اردوی عکاسی درون شهری خواهد بود.

مقررات عمومی

شرکت همه‌ فیلمسازان، هنرمندان، نهادها، سازمان‌های دولتی و تهیه‌کنندگان بخشخصوصی آزاد است.

توجه : ثبت‌نام و بارگذاری آثار در جشنواره تنها به شیوۀ اینترنتی امكان‌پذیرمی‌باشد. بنابراین لازم است درخواست‌كنندگان با مراجعه به سایت iycs.ir فرمتقاضای شركت در جشنواره را تكمیل كرده و سپس فایل آثار خود را بارگذارینمایند.

به هیچ عنوان امکان تغییر و یا ارسال مجدد آثار وجود ندارد.

به آثاری که به بخش مسابقه راه یافته‌اند، گواهی شرکت داده خواهد شد.

آثاری که استانداردهای فنی و نمایشی را نداشته باشند از بخش مسابقه حذفمی‌گردند.

دبیرخانه جشنواره، مسئولیتی در قبال آسیب‌های ناشی از ارسال نامطلوب آثار ازجانب شرکت کننده را نمی‌پذیرد.

پس از راه‌یابی اثر به جشنواره، امکان خارج کردن آن وجود ندارد.

اخذ تصمیم نهایی درباره موارد پیش‌بینی نشده که در مقررات حاضر لحاظ نشده ویا ابهامات ناشی از مفاد آن و تغییر در بعضی از مقررات، با دبیرخانه جشنوارهاست.

تهیه‌کننده و یا نماینده قانونی دارای مجوز ایشان به انجمن سینمای جوانان ایراناختیار می‌دهد که فیلم های منتخب را در فضاهای آموزشی به طور اعم کلمه کهفاقد جنبه انتفاعی و مالی بوده است بالاخص دفاتر و شعب انجمن سینمای جوانانایران به نمایش درآورد.

گاه‌شمار جشنواره

تاریخ شروع ثبت نام و بارگذاری آثار: 20 دی‌ماه

تاریخ پایان ثبت نام و بارگذاری آثار: 10 بهمن ماه

اطلاع‌رسانی آثار راه یافته: 30 بهمن ماه

نتایج بازبینی فقط از طریق سایت اختصاصی جشنواره اعلام می‌شود.

برگزاری جشنواره: 7 تا 10 اسفندماه 1403

توجهتأکید می‌شود «مهلت ثبت‌نام و بارگذاری آثار به هیچ عنوان تمدیدنشده و رأس تاریخ اعلام شده، سایت ثبت‌نام بسته خواهد شد».

نشانی دبیرخانه:

تهران – میدان ونک – خیابان گاندی جنوبی – خیابان نوزدهم – شماره 20 – دبیرخانه هفتاد و یکمین جشنواره منطقهای سینمای جوان تبریز- سهند

كدپستی: 1517873811

تلفن: 86087603 – 86084851

سایت ثبت نام : www.iycs.ir  / festival.iycs.ir

پست الكترونیك: iycs.fest@gmail.com

سمیرا حسینی بهترین بازیگر زن جشنواره «مون وایت» شد

سینمای خانگی: سمیرا حسینی برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره مون وایت بمبئی برای فیلم «کلمه» شد.

به گزارش سینمای خانگی جشنواره بین‌المللی فیلم مون‌وایت (MWFIFF) یک جشنواره بین‌المللی فیلم است که در سال ۲۰۱۸ در شهر بمبئی، هند تأسیس شده است. 

هدف این جشنواره ترویج فیلم‌سازان جدید و حرفه‌ای‌ها از طریق تبادل دانش، اطلاعات، فرهنگ‌ها و ایده‌ها از طریق فیلم‌ها است.

این جشنواره به دنبال ایجاد بستری بی‌طرفانه برای فیلم‌سازان موفق و جدی، همچنین افرادی است که نسبتاً جدید هستند اما دارای دیدگاه‌های خلاقانه منحصربه‌فردی می‌باشند. 

MWFIFF با برگزاری رویدادهای دو روزه شامل نمایش‌های زنده فیلم ها  و مراسم اهدای جوایز در قلب شهر بمبئی، فرصتی برای نمایش استعدادها و تبادل فرهنگی فراهم می‌کند.

اسامی فیلم‌های مسابقه سینمای ایران جشنواره فیلم فجر چهل و سوم اعلام شد

سینمای خانگی: اسامی فیلم های مسابقه سینمای ایران جشنواره فیلم فجر چهل و سوم که پیش از این قرار بود تا نیمه دی ماه اعلام شود، با ۵ روز تأخیر مشخص شد.

به گزارش سینمای خانگی اسامی فیلم ها به این شرح است:

۱- ۱۹۶۸ به کارگردانی امیرمهدی پوروزیری و تهیه‌کنندگی ایرج محمدی

۲-آبستن به کارگردانی مصطفی تنابنده و محمد تنابنده و تهیه‌کنندگی جلال تیموری

۳- آنتیک به کارگردانی هادی نائیجی و تهیه‌کنندگی محمود بابایی

۴- اسفند به کارگردانی دانش اقباشاوی و تهیه‌کنندگی مرحوم جلیل شعبانی

۵- اشک هور به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده

۶-بازی خونی به کارگردانی حسین میرزامحمدی و تهیه‌کنندگی سعید پروینی

۷- بازی را بکش به کارگردانی محمدابراهیم عزیزی و تهیه‌کنندگی مصطفی کیایی

۸- بچه‌ی مردم به کارگردانی محمود کریمی و تهیه‌کنندگی سیدعلی احمدی

۹- پیشمرگ به کارگردانی علی غفاری و تهیه‌کنندگی آرش زینال خیری

۱۰- تاکسی درمی به کارگردانی محمد پایدار و تهیه‌کنندگی محمدجواد موحد

۱۱-ترک عمیق به کارگردانی آرمان زرین کوب و تهیه‌کنندگی محسن چگینی

۱۲-چشم بادومی به کارگردانی ابراهیم امینی و تهیه‌کنندگی سجاد نصراللهی نسب

۱۳-خاتی به کارگردانی فریدون نجفی و تهیه‌کنندگی محمد کمالی پور

۱۴-خدای جنگ به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی سعید سعدی

۱۵- داد به کارگردانی ابوالفضل جلیلی و تهیه‌کنندگی سید امیر سیدزاده

۱۶- دست تنها  به کارگردانی و تهیه‌کنندگی امیرحسین ثقفی

۱۷- رها  به کارگردانی حسام فرهمند و تهیه‌کنندگی سعید خانی

۱۸- زمانی در ابدیت  به کارگردانی مهدی نوروزیان ار و تهیه‌کنندگی نیکی کریمی

۱۹-زیبا صدایم کن به کارگردانی رسول صدرعاملی و تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی

۲۰- سونسوز  به کارگردانی رضا جمالی و تهیه‌کنندگی سلمان عباسی

۲۱- شاه نقش به کارگردانی  شاهد احمدلو و تهیه‌کنندگی سیدعلی قائم مقامی

۲۲- شمال از جنوب غربی به کارگردانی  حمید زرگرنژاد و تهیه‌کنندگی مهدی مددکار

۲۳- شوهر ستاره به کارگردانی  ابراهیم ایرج زاد و تهیه‌کنندگی علی اوجی

۲۴-صدام به کارگردانی  پدرام پورامیری و تهیه‌کنندگی مجتبی رشوند

۲۵- صیاد به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی

۲۶-فریاد به کارگردانی  محمدرضا اردلان و تهیه‌کنندگی بهمن اردلان

۲۷- کفایت مذاکرات به کارگردانی سهیل موفق و تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان

۲۸- گوزن‌های اتوبان به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفاری

۲۹- لولی به کارگردانی  رضا فرهمند و تهیه‌کنندگی جلیل اکبری صحت

۳۰-ماریا به کارگردانی  مهدی اصغری ازغدی و تهیه‌کنندگی علی لدنی

۳۱-مرد آرام به کارگردانی بهنوش صادقی و تهیه‌کنندگی مهدی هاشمی

۳۲- موسی کلیم الله به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا  و تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی

۳۳-ناتور دشت به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی

از میان این آثار ۱۳ فیلم امکان دریافت جایزه بهترین کارگردانی فیلم اول را خواهند داشت.

همچنین اسامی فیلم‌های انیمیشن به شرح زیر است:

۱- افسانه سپهر به کارگردانی عماد رحمانی و مهرداد محرابی و تهیه‌کنندگی مهدی جعفری جوزانی

۲- پسر دلفینی ۲ به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمدامین همدانی

۳- زال و رودابه به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمدعلی سجادی

۴- ژولیت و شاه به کارگردانی اشکان رهگذر و تهیه‌کنندگی آرمان رهگذر

تقویت خودباوری ملی، تقویت هویت ملی و قومی؛ نیاز اصلی امروز سینمای کشور

سینمای خانگی: دانش استراتژی در یک تعریف کلی به همه راه و روش های کلان اطلاق می شود که برای دستیابی به وضعیت مطلوب در آینده ترسیم می شوند. ترسیم نقشه راه و تبیین استراتژی مشخص در سینما به عنوان یک رسانه بسیار مهم و اثرگذار در دنیای امروز اهمیت بسیار زیادی دارد و می تواند اهداف کلان دولت ها و حکومت ها را دنبال کند. در این میان نقش فیلم های مستند که بیانگر حقایق در خصوص روایت وقایع و اتفاقات و طرح مباحث کلان و استراتژیک هستند بسیار پررنگ و حائز اهمیت است.

طبیعتاً در تمامی کشورهای دنیا سینمای استراتژیک با تبیین استراتژی در تلاش هستند از طرق مختلف پایداری کشورهای خود را تضمین کنند. آنچه ما امروزه در سینمای کشورمان به آن نیاز داریم نیز تقویت خودباوری ملی، تقویت هویت ملی و قومی، تمرکز زدایی از مرکز، ترسیم و تبیین سبک زندگی ایرانی-اسلامی و نظایر آن است.

مرکز مستند سوره با تکیه بر همین اصول دست به تولید آثاری زده که توانسته اند در جشنواره های اخیر از سینماحقیقت گرفته تا جشنواره مردمی فیلم عمار، رشد و… بدرخشند. آثاری که این مرکز از تولید آن ها حمایت کرده آنقدر حائز اهمیت بوده که توانسته نظرات کارشناسان و داوران از طیف های مختلف سیاسی و جناحی را به سمت خود جلب کند و شاید به همین علت است که فیلمی مانند «سنگر هفت تپه» هم در جشنواره سینماحقیقت خوش درخشیده و هم در جشنواره مردمی فیلم عمار جایزه ای را از آن خود کرده است.

«سنگر هفت تپه» که جزو تولیدات حوزه هنری خوزستان محسوب می شود مسیر درست مطالبه گری در کشور را نشان می دهد و با توجه به اینکه یکی از کارکردها و رسالت‌های سینمای مستند پرداختن به مشکلات اجتماعی است، مستندسازان با ورود به موضوعاتی این چنینی به واکاوی و کالبدشکافی یک موضوع بحرانی در جهت روشن شدن افکار عمومی و آسیب‌شناسی و جلوگیری از اشتباهات مشابه در آینده می‌کنند؛ این اثر نمونه ای از عدالت خواهی درست و موثر است و قطعاً می توان آن را نقطه عطفی در تاریخ سینمای مستند کشور به شمار آورد.

از سوی دیگر فیلمی مانند «شگرد» که محصول حوزه هنری استان گلستان است و در جشنواره سینماحقیقت بسیار خوش درخشید و توانست نظرات اقشار مختلف مخاطبان از هنرمندان، کارشناسان و منتقدان سینما گرفته تا عموم مردمی که به تماشای آثار این رویداد سینمایی نشسته بودند را جلب کند یکی دیگر از آثار مهم مرکز مستند سوره محسوب می شود. فیلمی امیدوارکننده از تلاش یک مربی کشتی که علیرغم تمامی مصائب و مشکلاتی که در زندگی اش دارد تلاش می کند تا نوجوانان و جوانان اطراف خود را از لغزش و افتادن در مسیر بزه های اجتماعی دور نگه دارد و آن ها را به سمت ورزش و سپس قهرمانی هدایت کند. این فیلم رسماً مروج خودباوری ملی است و موجی از حس وطن پرستی را به مخاطبانش ارائه می کند.

«عالیجنابان معدن» نیز روایتی صریح و آسیب شناسانه نسبت به معضلات پشت پرده معادن کشور است؛ این اثر که در پانزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار از آن رونمایی شد مستندی مطالبه محور است که نشان از رویکرد ویژه و ضد سانسور مرکز مستند سوره نسبت به وقایع مختلف در کشور دارد.

«پشت کوه های علی زنگی» اثر دیگری از مرکز مستند سوره است که هم توانست در هجدهمین جشنواره سینماحقیقت نظرات مثبت مخاطبان را با خود همراه کند و هم در پانزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار به دلیل گفتگو با نسل جدید و بازنمایی هویت ایرانی جایزه مستند بخش «جمهور پیروز» را از آن خود نماید.

آثار مرکز مستند سوره و درخشش شان در جشنواره های مختلف نشان از دوران تحولی و رسیدن به دگردیسی برای رشد و شکوفایی سینمای مستند در این نهاد را نشان می دهد.

مرکزمستند سوره با تمرکز بر روی مستندهای اجتماعی که با تکیه بر خود جامعه و مفاهیمی که هنجارها و ناهنجارهای جامعه را تشکیل می‌دهند تولید شده، به بررسی دغدغه‌ های انسان ‌ها می ‌پردازد و تلاش دارد بدون قضاوت کردن سوژه فیلم ها تنها از عینک آن ها به وقایع پیرامون شان بنگرد؛ روایت‌ های گاه تلخ اما امیدوارکننده، تابلویی از معضلاتی مانند بزه های اجتماعی، بی عدالتی، مطالبات کارگری و… را به تصویر می کشند که در نهایت با تمهید فیلمساز قدرت برانگیختن احساس همدلی و تقویت غرور و هویت ملی را با خود به همراه دارند. آثار اجتماعی مرکز مستند سوره رسماً بدل به گفتمان سازنده پیرامون مشکلات اجتماعی می شوند و حس همذات پنداری مخاطب را برانگیخته می کنند و هم کارکرد آگاهی رسانی دارند و هم قدرت اثرگذاری خود را حفظ می کنند.

 مرکز مستند سوره امروزه به عنوان یک پدیده ارزشمند در سینمای کم رمق مستند محسوب می شود که می تواند در آینده خونی تازه را در رگ های لاغر و خشک شده سینمای مستند به حرکت درآورده و باعث اعتلا و پیشرفت این سینمای بسیار مهم و ارزشمند شود. تولیدات این مرکز نشان از آن دارد که مسیر تحولی به نقطه قابل اتکایی رسیده و می توان زین پس امیدوار بود که به زودی تولیدات شایسته بیشتری را نیز شاهد باشیم.

بدیهی است که سینمای ایران باید قدردان موهبتی مانند «مرکز مستند سوره» باشد که قطعاً در آینده ای نه چندان دور می تواند با آثار متنوع و جذاب خود که برآمده از دل اتفاقات جامعه هستند انبوهی از مخاطبان را متمایل به تماشا و دنبال کردن فیلم های مستند کند.

واریز کمک هزینه گروه‌های تئاتری تا هفته دیگر

سینمای خانگی: دبیر اجرایی چهل و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از واریز کمک هزینه برای گروه‌های تئاتری وارد شده به جشنواره تا هفته آینده و رایزنی با سه هتل برای اسکان آنان خبر داد.

به گزارش سینمای خانگی و به نقل از روابط عمومی چهل و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، سعید نجفیان، دبیر اجرایی چهل و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر درباره فعالیت‌های اجرایی جشنواره بیان کرد: فعالیت‌های دبیرخانه جشنواره تقریباً در نشست خبری عنوان شد اما در ادامه فعالیت‌ها باید بگویم، برنامه اجراها قطعی شده است و تصمیم‌گیری‌های آخر درباره لیست نهایی گروه‌های شرکت کننده و جدول اجراها در بخش مسابقه، مهمان و همچنین بخش ویژه اطلاع‌رسانی خواهد شد. جدول اجراهای محیطی و خیابانی نیز نهایی شده که در همین راستا اطلاعات لازم به گروه‌های حاضر نیز داده شده است.  

او ادامه داد: لیست کمک هزینه اولیه گروه‌ها آماده شده است و فکر می‌کنم کمتر از یک هفته آینده این کمک هزینه برای گروه‌ها واریز می‌شود. این کمک هزینه به این منظور در نظر گرفته شده است تا گروه‌ها بتوانند هزینه رفت و آمد، آماده‌سازی دکور، تبلیغات و… را مدیریت کنند.

دبیر اجرایی جشنواره درباره سالن‌های حاضر در این رویداد هنری و همچنین چالش‌های حریم تئاترشهر عنوان کرد: همانطور که می‌دانید به سرعت درحال پیشبرد کارها و امور هستیم و باید اطلاع دهم که هماهنگی سالن‌های حاضر در این دوره از جشنواره انجام شده و نامه‌نگاری‌های مورد نظر صورت گرفته است. وقتی ما درحال برگزاری یک جشن بزرگ هستیم باید ملزومات آن را نیز فراهم کنیم و امیدوارم فضای بیرونی تئاتر شهر برای میزبانی از گروه های حاضر در جشنواره آماده شود.  

نجفیان افزود: تلاش بر این است که محوطه تئاتر شهر تا زمان شروع جشنواره چهل و سوم آماده شود.

دبیر اجرایی جشنواره تئاتر فجر ادامه داد: اکنون دیگر وقت جشن و امیدآفرینی است، زمان این که ثمره یک سال تلاش تئاتر را ببینیم و با دیدن تئاتر و ارتباط با مفاهیم فرهنگی و همچنین با تبادل فرهنگی این جشنواره را به نیکی و خوشی شروع کنیم.

نجفیان درباره اسکان و کمک هزینه‌های گروه‌های شرکت کننده، عنوان کرد: با سه هتل برای اسکان گروه‌هایی که از شهرستان مهمان ما هستند صحبت شده است. کمک هزینه‌ای که پیش‌تر عنوان کردم، صرفاً برای این است که گروه‌ها بتوانند امکان اولیه آمدن به تهران را داشته باشند و بالاخره یک هزینه‌هایی نیز برای نوسازی دکور نمایش‌ها لازم است؛ این کمک هزینه در حدی است که کفاف این موارد را می‌دهد.

او درباره مکان اجراهای محیطی و خیابانی بیان کرد: در ابتدا باید بگویم که ما دوست داریم این شور و شوق در تئاترشهر رخ دهد چراکه تئاترشهر اصلاً زیبایی مخصوص به خود را دارد؛ اگر فضای تئاترشهر برای جشنواره آماده نشد فضاهای دیگری را برای بخش رقابتی استفاده می‌کنیم.

نجفیان در پایان گفت: تئاتر در کشور ما بسیار سخت است، کشورهای دیگر را نمی‌دانم اما در ایران به چشم می‌بینم که این هنر به چه اندازه سخت و گران است. تئاتر بسیار پر هزینه و بسیار درگیر چالش است اما تئاتری‌ها یاد گرفته‌اند که این چالش‌ها را جزئی از تئاتر باور کنند. طبیعت ما این است که با هر آن چیزی که هست بتوانیم بسازیم و در این شرایط بهترین‌ها را ارائه کنیم، امیدوارم مجموعه ستاد اجرایی که در بخش‌های مختلف چهل و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر کار می‌کنند، بتوانیم در این اتفاق سربلند باشیم و برای خودمان و برای دوستانی که چه از ایران چه از خارج از کشور میزبان آن‌ها هستیم خاطره خوبی به جا بگذاریم.

چهل و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، سوم تا ۱۳ بهمن به دبیری خیرالله تقیانی‌پور در تهران برگزار خواهد شد.

دیدار دبیر جشنواره فیلم فجر با روسای صنوف سینمایی

سینمای خانگی: دبیر چهل و سومین جشنواره فیلم فجر با هدف هم‌افزایی برنامه‌های پیش روی جشنواره با روسای صنوف خانه سینما دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش سینمای خانگی و به نقل از روابط عمومی چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ منوچهر شاهسواری در دیدار با روسا و نمایندگان صنوف خانه سینما ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص برنامه‌های پیش‌روی جشنواره، در جریان پیشنهادات صنوف مختلف جهت برپایی باشکوه جشن ملی سینمای ایران قرار گرفت.

در این دیدار برخی از حاضران در جلسه ضمن ابزار خرسندی از حضور یکی از اعضای صنوف سینمای ایران در جایگاه دبیر جشنواره فیلم فجر، خواسته‌های صنفی خود را مطرح کردند و منوچهر شاهسواری نیز با استقبال از پیشنهادات کاربردی مطرح شده بر لزوم به کارگیری آن توسط ستاد اجرایی جشنواره تاکید کرد.

در این دیدار که علی دهکردی  مدیرعامل خانه سینما نیز حاضر بود، روسا و نمایندگان صنوفی همچون کانون کارگردانان سینما، بازیگران، کارگردانان مستند، دستیاران کارگردان و برنامه ریزان، پخش کنندگان فیلم، تهیه کنندگان مستند، بدلکاران، تدوینگران، جلوه های بصری، چهره پردازان، دستیاران فیلمبردار، صدابرداران، صداگذاران، طراحان فنی و مجریان صحنه، طراحان فیلم، مدیران تبلیغات، عکاسان، فیلم کوتاه، فیلمبرداران، فیلمسازان انیمیشن، فیلمنامه نویسان، کارکنان لابراتوار، مدیران تدارکات، منتقدان و نویسندگان سینمایی، منشیان صحنه و مدیران تولید حضور داشتند.

چهل و سومین جشنواره فیلم فجر به دبیری منوچهر شاهسواری بهمن ماه جاری برگزار می‌شود.

مدیر عامل صندوق هنر خبرداد: تخصیص بیش از ۱۵۲ میلیارد تومان تسهیلات در ۹ ماهه سال ۱۴۰۳

سینمای خانگی: مدير عامل صندوق اعتباري هنر از تخصيص بيش از ۱۵۲ ميليارد تومان تسهيلات قرض الحسنه و بلاعوض به اصحاب فرهنگ و هنر خبر داد و گفت: از ابتداي سال ۱۴۰۳ با اتخاذ تدابير و مجموع اقدامات انجام گرفته، شاهد حداکثر تخصيص اعتبار بدون اتکاء به بودجه دولت، نسبت به سال‌هاي گذشته بوديم.

به گزارش سینمای خانگی و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پوراحمدی  با اشاره به ارائه بیش از ۴۰ طرح در حوزه های حمایتی، خدماتی و توانمند سازی به هنرمندان گفت: یکی از مهمترین خدمات صندوق هنر به جامعه فرهنگ و هنر کشور ارائه تسهیلات بدون بهره است. تسهیلات صندوق اعتباری هنر در قالب وام های ضروری کم بهره و یا اعطای تسهیلات بلاعوض با هدف حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری به اصحاب فرهنگ و هنر ارائه می‌شود. 

وی در ادامه افزود: این تسهیلات به منظور کمک به تأمین نیازهای معیشتی و رفاهی اصحاب فرهنگ و هنر، تولید آثار، توسعه پروژه های هنری، تقویت بنیه مالی کسب و کارهای فرهنگی و هنری و… تخصیص می یابد.

پوراحمدی در ادامه اظهار داشت: ارائه تسهیلات در قالب ۱۱ طرح برنامه ریزی شده است که برای هریک نام‌گذاری موضوعی به تفکیک اهداف صورت گرفته است. 

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: ما در مجموعه صندوق اعتباری شعاری را سرلوحه تمام تصمیمات و اقدامات خود قرار داده ایم تا براساس آن تلاش کنیم صحیح ترین کار را در سریع‌ترین زمان ممکن به نفع و در حمایت از هنرمندان انجام دهیم.

پوراحمدی تأکید کرد: براین باوریم اگر خدمتی در زمان مناسب انجام شود، رضایتمندی اعضا و هنرمندان عضو صندوق اعتباری هنر را به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص ارائه تسهیلات به اصحاب فرهنگ و هنر ،اظهارداشت: خوشبختانه از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون با ارائه بیش از ۱۵۲ میلیاردتومان تسهیلات در قالب های مختلف بلاعوض، کارآفرینی، قرض الحسنه  پرداخت شده که در این زمینه خوشبختانه شاهد رشد کمی و کیفی حمایت ها و بهبود فرایند ارائه خدمات در این زمینه به اعضا هستیم.

مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری با اشاره به آماری درباره ارائه انواع تسهیلات خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه سال جاری قریب به ۲ هزار و ۹۰۰ نفر از اعضای صندوق به‌ منظور اخذ بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری (بدون بهره) به بانک عامل معرفی شدند.

وی در ادامه افزود: صندوق اعتباری هنر طی همین مدت، با پرداخت مبلغ ۱۲ میلیارد و ۱۸۹ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به سه هزار و ۱۸۱ نفر از اعضایی که دچار مشکل معیشتی بودند، آنان را تحت پوشش حمایتی خود قرار داد.

پوراحمدی در پایان تأکید کرد: تمام تلاش ما به کارگیری همه ظرفیت ها برای کاهش دغدغه های معیشتی جامعه فرهنگ و هنر کشور و ایجاد امنیت خاطر در میان فعالان این حوزه است.

خروج از نسخه موبایل