نماد سایت پایگاه خبری سینمای خانگی استان قزوین

کارگاه خبرنگاری بحران با حضور فعالین و اصحاب رسانه در اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سینمای خانگی آبیک در استان قزوین ؛ امروز /پنجشنبه 9 مرداد 1404/ کارگاه خبرنگاری بحران با حضور فعالین و اصحاب رسانه در اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد.

این کارگاه با صحبت های فریدون وردی نژاد، مدیرعامل اسبق خبرگزاری ایرنا، بنیان‌گذار دانشکدۀ خبر و مجموعه نشریات ایران، سفیر اسبق ایران در چین و استاد رشتۀ مدیریت رسانه در دانشگاه تهران آغاز گردید .
وردی نژاد : بحران را در سه مرحله قبل بحران، حین بحران و بعد از بحران تعبیر کرد و گفت باید هر سه مرحله مدیریت شود.

او افزود: رسانه به این دلیل که سازندۀ افکار عمومی است نقش کلیدی در مدیریت بحران دارد، به همین دلیل نباید در مقابل بحران سکوت و یا بیش از حد به آن توجه کند بلکه باید وارد بحران شده و از قبل برای اوضاع پیش‌بینی و آمادگی لازم را پیدا کرده باشند.

وردی نژاد ادامه داد: بحران‌ها همراه با شایعات هستند بنابراین باید سطح آگاهی بالا رفته و رسانه‌ها اخبار درست را انتشار دهند.
او تاکید کرد: بایداز مرحلۀ پسابحران کسب تجربه کرده و نقاط ضعف خود را جبران کنیم تا دیگر مانند گذشته ضربه‌ نخوریم و برای آنکه به گذشته برگردیم رسانه‌ها نباید دچار خطای ادراکی نشوند و خیال پردازی نکنند.

این مدرس حوزۀ رسانه تصریح کرد: رسانه وظیفه دارد بعد از بحران از دولت‌ها و حتی رسانه‌های دیگر انتقاد سازنده انجام دهد و پیگیر وعده‌های دوران بحران باشد تا نقاط ضعف اصلاح شود.

در پایان وردی نژاد رسانه‌ها را بخش جدایی ناپذیر بحران‌ها دانست و گفت: به دلیل آنکه بحران همیشه وجود دارد رسانه‌ها می‌توانند تهدید آن را به فرصت تبدیل کنند.

این کارگاه توسط خانۀ مطبوعات استان برنامه‌ریزی شده و با همکاری اتاق بازرگانی برگزار

خروج از نسخه موبایل