نماد سایت پایگاه خبری سینمای خانگی

اختصاصی- هرآنچه باید از هشتاد و یکمین جشنواره فیلم‌ونیز بدانید/ از داوری فیلمساز ایرانی تا رونمایی از قسمت تازه «جوکر» تاد فیلیپس

سینمای خانگی: هشتاد و یکمین جشنواره فیلم ونیز در حالی آغاز به کار می کند که برخلاف سال قبل که اعتصاب اتحادیه بازیگران آمریکا در همراهی با اتحادیه فیلمنامه نویسان این کشور تأثیر منفی روی این رویداد سینمایی و بسیاری دیگر از جشنواره ها گذاشته بود، امسال شور و حال ویژه ای در این رویداد حکمفرما است و این قدیمی ترین جشنواره سینمایی جهان دوباره رونق گرفته است.

سیدرضا منتظری- علاقه مندان سینما از سراسر جهان، از شامگاه چهارشنبه هفتم شهریور شاهد شروع دور تازه ای از این رویداد رقابتی در شهر تاریخی ونیز هستند. جشنواره فیلم ونیز شنبه، هفدهم شهریور ماه با معرفی فیلم های برتر خاتمه پیدا می کند.

نکته قابل تأمل این دوره جشنواره برای ایرانی ها این است که علی عسگری سینماگر ایرانی در کنار دبورا گرانیک، کارگردان و فیلمنامه نویس امریکایی (رئیس هیات داوران)، «سوداد کادان» فیلم‌نامه نویس و کارگردان سوری، «کریستو نیکو» فیلمساز یونانی، «تووا نوونتی» کارگردان سوئدی، «گابور ریتس» فیلمساز مجارستانی و «والیا سانتلا» نویسنده و کارگردان ایتالیایی، فیلم‌های بخش افق های جشنواره ونیز را داوری خواهند کرد.

فیلم افتتاحیه جشنواره که چهارشنبه شب پخش می شود، «بیتل جوییس- بیتل جوییس» کار تازه تیم برتون، سینماگر امریکایی است.

یکی از نکات این دوره جشنواره فیلم ونیز حضور فیلم های زیرزمینی ایرانی است؛ نادر ساعی‌ور در این جشنواره با فیلم زیرزمینی «شاهد» حضور دارد. دیگر نماینده سینمای ایران «بومرنگ» نام دارد. این فیلم را شهاب فتوحی کارگردانی کرده و مجید برزگر یکی از تهیه‌کنندگان آن است.

از جمله فیلم های مهم این دوره جشنواره می توان به «اتاق بغلی» تازه‌ترین ساخته پدرو آلمودووار اشاره کرد که در بخش مسابقه نمایش خواهد داشت. این فیلم که با حضور دو ستاره بزرگ سینما، تیلدا سوئینتون و جولیان مور ساخته شده، داستان دو دوست به نام‌های اینگرید و مارتا را روایت می‌کند که هر دو در یک مجله کار می‌کنند. سال‌ها بعد این دو که از هم جدا شده‌اند، در موقعیت تازه‌ای با هم برخورد می‌کنند.

«جوکر: دیوانگی مضاعف» ساخته تاد فیلیپس هم از فیلم‌هایی است که بسیاری منتظر نمایش آن هستند؛ ادامه‌ای بر فیلم قبلی که با موفقیت روبه‌رو شد و حالا در قسمت تازه، فضای شاعرانه‌ای یافته است.

باید منتظر ماند و دید چه کسی شیر طلای این دوره جشنواره را از آن خود می کند!

خروج از نسخه موبایل